wat was uwe eerste drummachine/doos/rambak en ervaringen

R-ond

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
11 januari 2003
Berichten
14.508
meteen maar een andere draad tegen die van rondroyd in gooien ....grr

at was uwe eerste drummachine/doos/rambak graag met prijs en +/- ervaringen !

eiegnlijk en tr 606 - haha was 230 gld verdomme ....
en daarna maar een r8 mk2 gekocht [wiseguy]
vet ding vondt ik wel toen eigenlijk
nu nog wel best leuke aanradert qa mogelijkheden

HUMAN FEEL ,...NET ERNAAST quontised was de trend toen
de r8 werdt volgens mij de dr serie boss machienes
dr70 schynt goede human feel ....en functies te hebben veel sounds en
weer geen mooie grote kast
de r8 mk2 heeft een case zo groot as un tr 707
 

Attachments

  • roland_images_r8mk2.jpg
    roland_images_r8mk2.jpg
    19 KB · Bekeken: 103
Mijn eerste..

Mijn eerste..

drumdoos was een Korg Electribe ER1.

Toen 2de hands gekocht voor 350gld.
Ik was altijd erg te spreken over het geluidsbereik. Je kan echt de meest uiteenlopende electronische drums eruit halen.

Erg vet ding maar heb toch geen spijt van het feit dat ik hem heb verkocht.
 
Laatst gewijzigd:
Ik weet niet meer wat mijn eerste drumdoos was, ik denk dat het een boss of een yamaha was. Hij had iig net zo soort grid als de 707 heeft. Maar ik weet het niet meer zo goed, ik was toen 13 of 14 ofzo.

Wat ik wel weet is dat ik per ongeluk de verkeerde kant van de (4-splitter) adapter erin had gedaan en dat ie toen kapot was. Er kwamen alleen nog maar hierogliefen op het beeldschermpje. Ik heb 'm gelijk weggedonderd en ben maar verder gegaan met Fasttracker
 
Mijn eerst drumbox was een Roland TR606 (afgezonderd van de ritmeboxen die in mijn eerste Casio keyboards zaten). Daarna heb ik ontelbare anderen gehad.:dj:
 
TR-505 gekregen van iemand die hem op zolder had staan...

Tof apparaat. Heb hem nog steeds.
Goede oldskool samples. Egyptian Lover style!
 
mijn eerste drumbox was uberhaupt het eerste wat ik kocht, een yamaha ry30 voor rond de 1000 gulden samen met een vriend, we zouden dan om de twee weken dat ding thuis mogen hebben. Grappig eraan was dat ie ook pulse, sine en saw waves heeft met filters enzo, digitaal weliswaar maar je kon er toch meer mee dan strikt ritmes maken, mooie tijd.
 
ahhh....de grijze oudheid ;)

mijn eerste drumbak was volgens mij de soundmaster sr 88
Maar die kwam gelijk met de korg rythm kr55
Dus een stukje wat er in de kast zit en met de soundmaster kon ik nog wat extra "programmeren"
De geluiden uit de korg waren heel herkenbaar in die tijd.


sr88.jpg


kr55.jpg
 
Space is me net even voor :D Mijn eerste drumcomputer was ook de Drumulator. Ik heb hem nog steeds, maar helaas doet hij het niet meer =( Misschien dat ik hem toch eens na wil laten kijken....

Daarna volgde een Alesis SR16. Toen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang niets (of je moet een EMU XL-7 ook als een soort veredelde drumbak zien) en uiteindelijk sinds afgelopen zaterdag een 909 8)
 
Origineel geplaatst door Space
EMU Drumulator (met midi)
gebruik hem nog steeds
kan midi omzetten naar trigger volts
emu_drumulator.jpg

he ik zoek voor mn midicontroller eigenlijk nog van zulke keyboardknoppen (zoals ook op de 909 zitten) die ook bv op oude pckeybaords zitten, en die te gebruiken zijn als midiknoppen.. iemand een idee of dat ergens te krijgen is?
 
Mijn eerste bakkie voor drums was de MC-303. Daarvoor gebruikte ik vooral samples. Uhh................ toen ik de MC had eigenlijk nog steeds erg veel.

Echter de sequencer in de MC-303 was makkelijk te gebruiken en ik heb er redelijk wat leuke patterns mee mogen programeren.
 
Back
Top