Nr's op juiste snelheid checken ...

Beatbrother

Stamgast
Lid sinds
26 september 2002
Berichten
327
Locatie
Belgiƫ
Hey,

Ik vraag me al een tijdje af welk programma tot hetvolgende in staat is.

Dat je gewoon bv. een nr inlaadt.
De computer gaat dan automatisch checken op BPM ....
Hij zegt dan bv. 142 ...

Wil je het dan op 140 zetten, dat je dan gewoon de originele snelheid moet ingeven en dan
de te verkrijgen snelheid.

Nu ik zit ik meestal te klooien met time-stretch enz en dan merk ik dat het dan toch weer net iets
te snel of te traag is.

Op mijne sampler (EMU E-Synth Ultra) heb ik zoiets op staan om bv. loopjes aan te passen.

Als het zoiets op hardware kan, dan moet toch zoiets ook bestaan voor software.

Iemand ??

Greetz Bart !
 
Origineel geplaatst door Ralf T
Sonic Foundry's ACID is het programma wat je hiervoor moet hebben. DE loop-based music production tool met sinds versie 4.0 ook VSTi-ondersteuning (en dat werkt heel goed). Kijk maar even hier:

http://www.sonicfoundry.com/products/newshowproduct.asp?PID=704.

Is dit enkel voor loops ofzo (dus korte fragmentjes) of je kan
er het ook gebruiken voor hele nr's ?

Greetz Bart !
 
mmm, volgens mij kan recycle dat toch ook? aan de hand van de "cuts" die hij maakt om de snelheid te berekenen
dit is overigens wel voor korte loopjes. Maar ja, je hoeft toch niet het hele nummer in te laden om de snelheid te checken? Je kan het zelf ook checken door al loopend een heel klein stukje te selecteren tot-ie goed loopt en
dan het aantal ms wat je hebt geselecteerd om te rekenen naar bpms.
en trouwens, time-stretchen zou ik alleen maar in m'n sampler doen en als het echt niet anders kan op m'n pc. Ik
vind de kwaliteit van de meeste software pitchers/stretchers slecht. Je kan de hele grovve verpesten die in je nummer zit.

Heb die sonic-foundry nog niet gechecked, kan goed zijn hoor. maar een sampler is toch betrouwbaarder
 
Back
Top