Nieuwe Nord van Clavia? (Nord Wave)

nord-frankfurt.jpg



http://www.clavia.se/downloads/nord-frankfurt.jpg

:) OSC ?
 
Re: Clavia Wave

Re: Clavia Wave

Origineel geplaatst door bodo
Clavia's nieuwe synth heet de 'Wave'
waar heb ik dat nog ergens gehoord ;)

Alleen nog maar een wazige foto gevonden, ziet er typisch Clavia uit.

Is dit plaatje niet gewoon een nord lead 3? ik zie geen enkel verschil op het blauwe display na.
 
Origineel geplaatst door Allert
Na encoders op de NL3 en de G2 terug naar gewoon potmeters ? Mwah....

ohja das het verschil 8o)

nu maar hopen dat het niet de zoveelste wavetable synth wordt.
 
Laat ons hopen dat ik op een verkeerde foto heb gepost, want dit lijkt inderdaad verdacht op een NL2.

edit: nee het is toch geen NL2, maar echt spectaculair vernieuwd ziet ie d'r niet uit.

Als de binnenkant maar goed zit :)
 
vcs2_render_gross.jpg



Als ie er nou zo uitzag :duivels:
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
:D Clavia goes Supersaw!!

Instant trancebak. Zeg maar dag tegen de Ti!

Nou, dan mag deze bak ook wel 16-channel multitimbraal zijn en minstens hetzelfde aantal voices en fx hebben als de Ti. Anders zit ik er in ieder geval niet zo op te wachten...
 
Ja op z'n minst iets van interne FX zou wel fijn zijn.

We gaaf, een nieuwe Nord Lead
 
VA en sampler, klinkt wel interessant!

The name says it all really. By introdducing the oscillator to wave-forms not just single wavetable style waveforms, but complete user defined, keyzone and multi layered sampled wavefowrms, while keeping the full VA circuitry intact, Clavia has onze again opened a new dimention and brought new live to the world of synthesizers

Use any audio snip you like. If it can be saved as a standard wav file, it can be used as a sound source for toy synthesizer. You now have the full expressiveness of the classic analog synthesizer combined with sample technology availible at your fingertips.

Vreemde tekst, stond vol met fouten, 'sound source for toy synthesizers' :confused:
 
ik zie trouwens op de foto in de allereerste post en hele andere layout, sustain komt na osc1 en de smiley is verdwenen :confused:


edit> de sustain staat erboven zie ik nu, dat klopt wel, maar de smiley ?
 
Nord Wave

Nord Wave

http://www.gearjunkies.com/news_info.php?news_id=1875

Based on a legacy of VA synths for almost 15 years, Clavia takes the next generation of lead synths to the next level. Introducing the Nord Wave, you now have all the sounds you want in a classical synthesizer setup.

The name says it all really. By introducing the oscillator to wave-forms not just single wavetablr style waveforms, but complete user defined, keyzone and multi layered sampled wavefowrms, while keeping the full VA circuitry intact, Clavia has onze again opened a new dimention and brought new live to the world of synthesizers

Use any audio snip you like. If it can be saves as a standard wav file, it can be used as a sound source for toye synthesizer. You now have the full expressiveness of the classic analog synthesizer combined with sample technology availible at your fingertips.
 
Waarom hebben ze nou niet even die krans leds er opgezet :( zouden ze ook iets van integration (software VST koppeling) er op hebben?

Weet namelijk niet of ik moet wachten op dit beestje of voor de Virus TI moet gaan.
 
't Is dus een sampler/wavetable achtige synth als ik het begrijp? Vanwaar dan die claim "Clavia has onze again opened a new dimention and brought new live to the world of synthesizers"?
 
Volgens mij is het product nog niet helemaal af. Op hun website staat er iig nog niets over. Maar het zou wel ontzettend handig zijn als je je eigen sample in kan laden en die dan bewerken als een gewone synth.

Waarom is het dan innovatief. Ik ken geen samplers die de interface van ene synth hebben. Het gebruik van waves is idd niet nieuw, maar zoveel synths zijn er nou ook weer niet die er gebruik van maken.

Op gearjunkies.com staan wat meer foto's. Volgens mij zit er ook een USB op. Het lijkt me ook niet dat je met het apparaat zelf kan samplen, maar dat je via je computer je .wav moet doorsturen.

Die krans-leds zijn waarschijnlijk uit kostenoverweging achterwege gelaten. Maar het fijne weet ik er ook niet van, ik werk niet bij Clavia.

Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden, maar ik heb meer de indruk dat dit een vooraankondiging is en dat hij niet zeer binnenkort in de winkel zal komen te liggen. Het hele concept klinkt iig wel interessant.
 
@ bana world volgensmijis de enige synth met wave form inport en lekkere knoppen interface de xt wave ....zullen wel meer zijn ,..welke ?

dit zal ook vast geen cheapert worden ,..

wel gewoon weer een nerdlead 2 met xtras wordt steeds beter
ik wacht op de nl 6
nog steeds geen audio in ,../ fx 4 lfos
kehb laatst de vris b en de nl 2 ......zitten vergelijken [alebei dsp synths ]
kwam de virus toch dik beter [lees flixibeler ] uit de bus dikjes
:geslaagd:
 
Er zijn meerdere wavetable synthesizers
-Waldorf XT
-Ensoniq Fizmo (ook een leuke interface)
-Kawai K3
-Ensoniq SD-1
-Waldorf Wave (dit is toch wel de koning van allemaal).

De virus en de nordlead laten zich ook niet direct vergelijken (gelukkig, ik heb ze allebei. :) Virus klinkt idd wat 'dikker'. Toch vindt ik de nordlead wat fijner werken. Heeft net een iets makkelijkere interface voor synthese. Vaak vindt ik de effecten op de virus te overheersen (ik weet het, je kan ze uitzetten). Maar goed, daar gaat deze thread eigenlijk niet over.

dit zal ook vast geen cheapert worden ,..

Voor weinig kan je een SH-201 kopen of een Ion. (volgens mij wordt die laatste niet meer nieuw gemaakt, maar weet ik eig niet zeker).

Maar natuurlijk geld dat zien is geloven. We wachten af............................ :biertje:
 
Tot en met 2 april geloof ik geen enkel nieuwtje.. :stupid
 
Back
Top