edirol fa101 of motu ultralite?

beestachtig

ja ja ja ja
Lid sinds
9 april 2003
Berichten
415
Locatie
Haarlem
Yoyo.. Ben deze van plan om binnenkort een nieuw geluidskaartje te kopen.. Mijn huidige is een Terratec DMX 6 fire waar ik nu wel genoeg van heb. Ik maak momenteel veel gebruik van mijn mpc1000 en ga binnenkort ook nog een microkorg erbij kopen. Punt is dat ik graag alles via midi strak wil syncen op m'n pc voor het opname in sporen van mijn mpc en daarnaast ook de microkorg wil opnemen(korg via midi naar mpc, data daar opslaan en output van korg naar de geluidskaart). Het liefste ga ik dit doen via cubase zodat al mijn sporen dus netjes naast elkaar lopen en ik al mijn aparte drumgeluiden/samples/basstonen netjes met wat plugins kan afmixen. Het komt er dus op neer dat ik graag 8 sporen (6 van de mpc en 2 van de korg) gelijktijdig wil opnemen. En daarnaast een aansluiting voor mijn rode nt1000 is natuurlijk handig maar die hoeft niet tegelijktijdig opgenomen te worden, het gaat puur om het afmixen van de beats zelf.

Vraag me nu alleen af wat beter en stabieler is. Die edirol ziet er leuk uit maar die motu ultralite lijkt me gewoon wat stabieler en beter..

Weet iemand wat voor en nadelen? Alvast bedankt
 
Laatst gewijzigd:
denk dat qua stabiliteit op een pc deze ongeveer hetzelfde zijn...
 
Aha,

Niet om het 1 of ander maar was meer opzoek naar wat gebruikers die ervaring met 1 van deze hebben en deze een beetje konden delen, aangezien ik met mij DMX veel gezeur heb gehad wil ik nu wel echt iets ''pro's'' (die definitie ligt altijd verschillend) hebben.. Prijs verschil tussen deze 2 ligt namelijk tot 200 euro.. maar het is dus de vraag of die edirol mijn behoeften optimaal zal kunnen bevredigen zonder mankementen te vertonen, dan denk ik voornamelijk aan kraakjes tijdens het afspelen en/of opnemen.. (dat kan je natuurlijk nooit voorspellen maar ik bedoel in het algemeen)
 
ik heb zelf een ultralite aan m'n mac en zit alle dagen tot aan m'n nek in de interfaces.

motu richt zich doorgaans in eerste instantie op mac, maar werkt idd perfect op pc (zij het vaak met iets meer 'getweak', zoals ik al wel eens een paar keer merkte)
edirol is meer pc-gericht, en zo heb ik wel eens een mac weten crashen nadat er een edirol op aangesloten was, maar evengoed stabiel werkend gevallen, zowel op pc als op mac...

interfaces zijn iets raar. hangt van vele gevallen binnen je computer af en wat je ervan verwacht...

je hebt een desktop pc begrijp ik?
 
Ik gebruik en fa-101 en ben er zeer tevreden over.
klinkt goed en loopt altijd strak.
gebruikt op pc en nu op osx, beide :okdan:
 
Ik volg deze thread met belangstelling. Ik wou eigenlijk een ultralite kopen, maar die edirol scheelt toch 200 euro. Ik vraag me alleen af of je daarmee ook flexibel kan mixen en routen? Ik denk dat deze niet als stand-alone mixer te gebruiken is, of zie ik dat verkeerd? En is de edirol ook gevoelig voor bepaalde firewire chipsets?

-J3773-
 
de ultralite kan stand-alone werken
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door J3773
Ik volg deze thread met belangstelling. Ik wou eigenlijk een ultralite kopen, maar die edirol scheelt toch 200 euro. Ik vraag me alleen af of je daarmee ook flexibel kan mixen en routen? Ik denk dat deze niet als stand-alone mixer te gebruiken is, of zie ik dat verkeerd? En is de edirol ook gevoelig voor bepaalde firewire chipsets?

-J3773-

Heb zelf de Fa-101 voor 2 jaar gehad, zeer goed ding, nooit iets mee gehad, thuis of live.
Routing is zeer makkelijk. Stand alone, geen idee. Nooit gedaan, geprobeert.
Software is zo simpel bijna lachwekkend, maar daardoor nooit iets met de drivers etc.
En dat is prettig.

Heb de Motu geprobeert, maar heb hem snel ingeruild voor een TC Konnekt. Kwam te veel ruis uit. (kan aan dat ene bakkie liggen)

Groet
 
Origineel geplaatst door Maks
de ultralite kan stand-alone werken

*** de vieze reclame man zegt: mocht je interesse hebben: komt op 575 bij ons ;) *** :D

Moet dat? BASBAS MUSIC STORE ??? Spam je lekker?
 
Origineel geplaatst door scan
Moet dat? BASBAS MUSIC STORE ??? Spam je lekker?

ja, zeg de naam nog is. lekker man :D

nee, heb de prijs weggehaald hoor, wat ik al van zin was. als jij dat nu ook nog doet ben je helemaal klaar
 
Goedzo.

wat ik al van zin was. als jij dat nu ook nog doet ben je helemaal klaar ???

Is dat Nederlands? Of?
 
mm, die konnekt (24d) ziet er ook wel sexy uit :)
maar als ik het goed begrijp kan je maar 4 sporen tegelijk opnemen? En kan je de dsp fx van dat ding ook als plugings gebruiken, of alleen tijdens opname?

thx

-J3773-
 
En is de edirol ook gevoelig voor bepaalde firewire chipsets?

In de handleiding van de FA-101 staat dat het aangeraden is om - in geval van een PC - een FireWire chipset van Texas Instruments te hebben.

Ik heb de mijne enkele dagen geleden aangekocht voor gebruik op mijn laptop (Dual Core 1,83 - 1024RAM) en ik ben er zeer tevreden over. Kan enkele zware softsynths tegelijk draaien met gemiddeld 9ms latency.

Nu alles instellen om live te gaan spelen .. Wordt nog uren werken *zuchttt*
 
by the way, ik ben uiteindelijk gegaan voor een tascam fw 1082 met een nieuw firewire pci kaartje.. werkt heerlijk in combinatie met cubase!

bedankt in ieder geval voor de mensen die wat nuttige info hadden
 
Back
Top