Welk merk synth/sampler spreekt jou het minst aan?

Wat een stelletje zeurpieten zijn jullie.
 
Laten we anders eens NIET naar het geluid, of de soort synthese kijken, maar naar de degelijkheid van de electronica.
Wie heeft er bijvoorbeeld al eens een synth gehad, die spontaan kuren kreeg?
 
Origineel geplaatst door wiener303
Laten we anders eens NIET naar het geluid, of de soort synthese kijken, maar naar de degelijkheid van de electronica.
Wie heeft er bijvoorbeeld al eens een synth gehad, die spontaan kuren kreeg?
juno 106
 
Origineel geplaatst door wiener303
Laten we anders eens NIET naar het geluid, of de soort synthese kijken, maar naar de degelijkheid van de electronica.
Wie heeft er bijvoorbeeld al eens een synth gehad, die spontaan kuren kreeg?

ja mijn SH101, maar dat vind ik juist de leuke momenten en ik probeer ze dan op één of andere manier "vast te leggen" omdat dit waarschinlijk uitzonderlijke momentopnames zijn.
 
Mijn GEM wk2... ok t'is geen synth, maar toch vreemd als je m aanzet en alle preset's zijn weg en ie geen geluid meer maakt (gelukkig hielp het updaten van het o/s)

Maar dat ik nu een hekel aan gem heb? nee...
 
Mijn LinnDrum, ineens liep de spanning op naar de converters, en een brom op alle kanalen.
Oorzaak was een 7805 spanningsregelaar ic van een half ampere, had toen ik zelf rekende 1 ampere moeten zijn!
Voor straf heb ik hem vervangen door een 2 ampere versie, die gaat dus nooit weer stuk. ;-)

De voeding zelf ging ook de mist in als íe warm werd, oorzaak een defecte spanningsregelaar die niet meer wordt gemaakt.
Ik heb zelf een gebouwd, die minder heet wordt en sindsdien geen problemen meer heeft opgeleverd.

Daarentegen heb ik verder bijna nooit iets stuk, maar de meest degelijke bak vind ik tot nu toe de Akai AX80, alle Akai is bij mij tot nog toe betrouwbaar gebleken.

Karel
 
Mijn Roland JX-1 zou ik nog niet eens durven verkopen! Zo bagger is dat ding. Maar mijn andere roland apparaat (TD-6 K) is prima. Verder krijg ik een raar gevoel van merken waar ik (bijna) nog nooit van gehoord heb. Maar dat is normaal. Een kwestie van wennen.

Op dit moment heb ik interesse in een Yamaha synth! :)
 
Back
Top