Welk merk synth/sampler spreekt jou het minst aan?

Vizion

Rock Solid
Lid sinds
7 mei 2002
Berichten
2.327
Locatie
zero-two-two-niner
Sommige merken en types worden veel geroemd en besproken op dit forum.
Er zijn synths die een werking als een magneet hebben op synthliefhebbers,
ook al zijn ze soms nog niet eens uitgebracht; ze zijn al voer voor discussie.

Ik heb zelf ook merken waar ik gewoon - verklaarbaar of niet verklaarbaar weinig
of niets mee heb. Zo heb ik een Korg Electribe EA1 gehad (in den beginne) en
die zonder enige spijt weggedaan. En de Prophecy is een bak met leuke geluiden
maar een bitch om te editten. Heb het daarom lang uitgesteld om er ook maar over
na te denken eentje te zoeken. Na gespeeld te hebben met een MS2000 ben ik
ook niet over de streep getrokken, alleen de MS20 vond ik een leuk machien en
ik weet dat er mensen zijn die zweren bij Korg, bijvoorbeeld de Triton.
Kurzweil is voor mij ook zo'n merk. Een keer gehoord, ik geloof dat het de K2500r
was heeft me niet aan kunnen zetten om me erin te verdiepen.

Zo heb ik zelfs nog nooit aandacht besteed aan het merk Quasimidi. Ben er niet bekend
mee en heb nog nooit iemand gesproken die het me aangeraden heeft.

Mijn vraag is dan niet aan welk merk je een 'hekel' hebt, maar tot welke je het minst
aangesproken voelt. Heb je er een reden voor of niet?
 
Alle softsynths ha ha ha!!!

Maareehh;
De Quasimidi Quasar klinkt k***t!!!!!!! (Eeh SLECHT dus)

Heb hem zelf gehad duzz..
 
Yamaha.

De naam, het bedrijf, de synths. Doet me altijd denken aan plastic.
 
Weer een schoolvoorbeeld van negatief gedoe. Waarom is dat nodig? Het loopt toch weer op een rel uit van iemand die iets k*t vind en een ander die zich eraan ergert.

En om lekker recalcitrant te zijn. Geen enkele synth is oninteressant! Als je geen goede geluiden uit elke willekeurige synth kan halen dan ligt dat meer aan jezelf dan aan die synth. :P
 
Go fuse! het is een zinloze discussie. Dit is gewoon zaaien...en we hebben de laatste tijd al zoveel welles nietes discussies gehad op dit forum....
En het ligt inderdaad voor 90% aan de gebruiker van een instrument of er iets goeds uit komt of niet.
 
De Quasimidi Quasar klinkt k***t!!!!!!! (Eeh SLECHT dus)

Ik heb hem zelf ook en ik moet zeggen dat ik er dik tevreden mee ben. Het is echt een bak met veel geluiden die idd niet allemaal even goed zijn, maar je vindt altijd wel een geluidje waar je naar op zoek bent. Er zitten geen dikke leads in, maar wel een hoop vasgeluiden. Gooi er een effectje overheen en het is allemaal dik in orde.
Zeker in de hardcore expansion zitten zeer bruikbare geluiden.

Maar een echt slecht merk ken ik niet (of ze moeten geen serieuze muziekapparatuur maken). Ik koop juist apparaten van verschillende merken omdat je dan wat meer unieke geluiden krijgt en ook wat andere bewerkingsmogelijkheden (de benadering dan). En dan nu nog even een kleine quote:
Weer een schoolvoorbeeld van negatief gedoe. Waarom is dat nodig? Het loopt toch weer op een rel uit van iemand die iets k*t vind en een ander die zich eraan ergert.
 
Hmm..

Laten we gewoon ALLE meningen die kritisch of persoonlijk zijn weghalen en alleen maar positieve dingen posten!!

Make love not war...
 
Origineel geplaatst door BananaWorld


Ik heb hem zelf ook en ik moet zeggen dat ik er dik tevreden mee ben. Het is echt een bak met veel geluiden die idd niet allemaal even goed zijn, maar je vindt altijd wel een geluidje waar je naar op zoek bent. Er zitten geen dikke leads in, maar wel een hoop vasgeluiden. Gooi er een effectje overheen en het is allemaal dik in orde.
Zeker in de hardcore expansion zitten zeer bruikbare geluiden.

Oh eeh sorry Banana..

Maar ik vond hem klinken als een JV1080 met een deken eroverheen...zeer dof en niet helder...:frons:
 
Ik heb met deze thread geen enkele bedoeling negatieve discussies lost te peuteren,
denk zelf ook niet in termen als soft- of hardware/ analoog of VA en noem maar op.
Mijn belevenis is puur dat ik in de afgelopen 5 jaar sommige merken pas later ben gaan
waarderen, en andere helemaal nooit.
Ik ben zelf ook van mening dat ik geen spul van anderen afzeik of een discussie van welles-
nietes ben gestart - als dat wel zo opgevat is, heb ik er geen probleem mee als deze thread
gesloten of verwijderd wordt.

Respect.

Vizion
 
Vind een thread als deze https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=7739 veel zinniger.

Binnen 1 minuut al 5 reacties en allemaal positief.

Hier is het binnen 2 posts al controversieel.

Want om Yamaha af te katten laat het gebrek aan inzicht meer dan duidelijk zien. Want misschien mag een DX7 je koude rillingen geven als je dat ook met een CS80 hebt dan is er iets goed mis met je.

I rest my case.
 
fuse je spreekt jezelf nog al tegen... ;)
 
Ik vind dat deze discussie best gevoerd mag worden. het laat gewoon zien dat het ene apparaat super is voor de ene en niks voor de ander. Ik heb toevallig en een quasar en een yamaha Cs1X en ben er gewoon heel tevreden mee, ook al is de kritiek gedeeltelijk terecht.

Maar er zijn idd altijd betere apparaten, maar deze zijn helaas niet altijd betaalbaar en dus ook niet voor iedereen weggelegd.

En het blijft natuurlijk altijd een hobby. Wel een hele leuke hobby overigens.
 
Ik vind alles helemaal geweldig en ben erg blij dat iedereen hier er ook zo over denkt. Dat was bij
de Jehova's wel anders... vandaar dat ik tegenwoordig bij de Kurzweil zit. Maar dat wisten jullie zo
langzamerhand wel.

ISPdeRuiter
 
Origineel geplaatst door fuse
Want om Yamaha af te katten laat het gebrek aan inzicht meer dan duidelijk zien. Want misschien mag een DX7 je koude rillingen geven als je dat ook met een CS80 hebt dan is er iets goed mis met je.

Het gaat er om of het je aan spreekt of niet, en dat is een gevoelskwestie. Verder zijn er weinig fabrikanten die alleen maar klotesynthesizers hebben gemaakt, zeker als ze al zo lang bestaan. Alles wat Yamaha sinds de DX-7 heeft gemaakt spreekt me gewoon niet zo aan, en dan gaat het meer om hoe het er uit ziet, wat de naam Yamaha bij mij oproept (buitenboordmotoren).

Ik heb an sich ook helemaal niks tegen FM-synthese, maar de DX-7 daar ben ik gewoon niet zo dol op. Een CS-80, OK, die ziet er leuk uit en die klinkt leuk, maar die is net zo oud of ouder dan mij en kost me nog steeds minstens 1 van mijn nieren.

Ik vind Roland ook zo'n fabrikant die me niet aanspreekt, na de jaren '80 weinig leuke dingen meer van ze vernomen in mijn optiek, maar wat ze in de jaren '70 en '80 hebben gemaakt zijn wel hele leuke bakken.

Het gaat om imago, niet om de feitelijke kwaliteit. Of ik heb deze thread verkeerd begrepen.

Mijn vraag is dan niet aan welk merk je een 'hekel' hebt, maar tot welke je het minst
aangesproken voelt. Heb je er een reden voor of niet?

Volgens mij niet dus.
 
Beauty is in the eye of the beholder..

Ik heb niet veel echt mooie FM synhese sounds gehoord, maar de Solidbass van de DX9/21/27/TX...4 op's dus, is zwaar Okee!
Ik heb helemaal NIKS met Casio, maar toch is de CZ1 een heel goed masterkeyboard en bijzonder synthje, en de VZ1 een heeele schone digitale Rhodespiano.
Ik hou niet van "Duizend-dingen-doosjes als JD's en JV's en zo", maar toch is die dance-piano helemaal okido, en sommigen maken er supertracks mee.

Kortom, instrumenten zullen altijd een haat\liefde verhouding oproepen omdat ze smaak gerelateerd zijn.

Ik haat de kans dat mijn Jupiter met een knal en een wolk rook het loodje legt, maar sjongejonge wat klinkt íe fijn..zolang íe het doet. (nog niet gehad hoor, alleen een ledje stuk gehad)

Zo is het leven, en zo is het eigenlijk met alles;)
Toch?

Oh, ja, toch een merk synths waar ik niks mee heb terwijl ik weet dat ze best okee zijn..Ensoniq!
Ik heb wel hun effectsprocessor DP4 en ik weet dat de samplers heel goed zijn en toch heb ik er nog nooit over nagedacht er een te kopen.

Karel:maffia:
 
ensoniq is k***e omdat veel van hun apparaten na een paar uur erg heet worden
synclavier is f****k omdat ze veeeeeeeeeeeeeel te duur waren, gewoon afzetters
marion (tom oberheim) is een e****L omdat hij nooit de beloofde modules voor de MSR2 heeft gemaakt
moog s****s omdat hij met de Moog Voyayer de echte Minimoog te kort doet
emu omdat ze de audity maar 1 keer gemaakt hebben
korg omdat ze de supersynth "OASYS" nooit hebben afgemaakt
behringer vanwege hun k**t mixers
alle grote merken omdat ze geen analoge synths met 3 VCO meer willen maken
roland omdat ze de tb303 en tr909 niet meer kunnen maken!!!


etc. etc. etc.
 
Origineel geplaatst door dekzster

korg omdat ze de supersynth "OASYS" nooit hebben afgemaakt


etc. etc. etc.

het was ook min of meer een studie model. zowel wat alle techniek van korg is hier later wel op gebaseerd. maar ik had idd ook graag gezien dat ze dat ding gewoon hadden released.

maar echt hekel aan merken heb ik eigenlijk niet.
 
Yamaha. Afgezien van de goede samplerreeks vind ik alle synths gewoon iets missen tov de concurrentie. Opvallend vind ik ook dat Yamaha spul vaakt gedumpt wordt.
 
Back
Top