Virus-B Rack ears

Status
Please reply by conversation.

cosmiq

www.cosmiq.nl
Lid sinds
12 mei 2004
Berichten
460
Locatie
Holland
Hoi,
Ik ben op zoek naar rack ears voor m'n virus-B.
Als je er nog hebt en je gebruikt ze niet: zeg maar wat je er voor moet hebben :) (-pm-)
-Chris
 
Haha succes!!!

Ik ook en ik vrees voor ons dat er echt NIET meer aan te komen is.
Heb me al wekenlang lamgezocht, maar tevergeefs...

Enige oplossing... ga naar een metaalboer en vraag of hij ze kan bouwen, buigen, lassen, boren voor je!

Succes! :biertje:
 
is er iemand die een foto heeft of wil maken van virus rack ears? ik geloof dat het tevens de vervangende bodemplaat is.
 
Ja graag... ik ben ook wel benieuwd hoe deze er precies uitziet. Ik kwam namelijk net op deze site en het lijkt er inderdaad op dat de bodemplaat ook tevens vervangen moet worden... O jongens, dit wordt echt een ramp om dit zelf na te maken!

Ik heb trouwens een uurtje geleden een mailtje naar Access gestuurd en 10 minuten geleden (om 23:58u) al antwoord gekregen. Dat noem ik nog eens service!!!
Hier het mailtje dat ik kreeg van Access:

Dear Bob,
I'm very sorry to say, but the rackmount kit for the Virus "a", b and c desktop isn't in production anymore since quite a while now. Therefore I only can refer you to the 2nd hand market as we don't know where you still could purchase them. I'm sorry.

With best regards,

Joerg Huettner
Access Music Tech Support
 
Zal niet zo makkelijk zijn toch? Als het je lukt hoor ik het supergraag van je!
 
Er is zoveel vraag naar die dingen, damn... En nee, ik doe de mijne niet weg ;)

Maar als je er 1 kan namaken zou ik er meteen een stuk of wat namaken, lijkt me gouden business :)
 
oke, ik heb een oplossing gevonden:

Ik heb een rack gekocht, daarin de mixer bovin geplaatst, gaten geboord en met twee stalen platen vastgeschroefd. Ik heb inderdaad wel de virus open moeten maken (en nee: je hoeft niet alle knopjes los te halen), om daarin gaten te boren. Maar nu zit het geheel superstevig in elkaar. Dit is misschien nog beter dan die rack ears, omdat het helemaal bovenin ook een beetje naar me toe wijst.

Dus : voor mij - laat maar zitten -

http://members.home.nl/cosmiq/IM000085.jpg
http://members.home.nl/cosmiq/IM000090.jpg
http://members.home.nl/cosmiq/IM000091.jpg
 
@cosmiq:

Ziet er vet uit hoor hee! M'n complimenten!!!

Ik vrees alleen dat dat voor mij zo niet gaat werken, omdat ik 2 houten 19" racks besteld heb die aan de bovenkant dicht zijn.

Ik heb inprincipe wel een oplossing, alleen is die wel heel erg zonde van m'n virus.
Dat is door de in de houten zijpanelen gaten te boren en hem dan zo in het rack vast te schroeven.
Maar dat ga ik denk ik niet doen.

Nog steeds op zoek naar rack-ears en ik denk:
DAT DIT DE GROOTSTE RAMP OOIT GAAT WORDEN VOOR MIJ!!! WANT DIE DINGEN BESTAAN GEWOON NIET MEER!!! =( =( =( =( =( =( =( =(
 
@SUBgroover:

NEEJ!! NIET DOEN.. niet in het hout van de virus boren. </schrik> Je moet aan de onderkant van je virus eens wat schroefjes los maken en hem voorzichtig openen. Dan kun je zien hoeveel ruimte je hebt tussen de stalen onderkant en de elektronika die erin zit. Als je daar gaatjes boort kun je hem makkelijk in het houten frame of whatever bevestigen. Ik wilde het in het begin ook mbv het houten zijpaneel doen. Zonde van het uiterlijk, en uiteindelijk niet zo stevig als het stalen frame.
 
@cosmiq:

Ik was ook niet van plan in het hout te boren hoor!
Echt zoooo zonde van die zijpanelen.

Wel een goeie tip, ik ga hem zo eens openschroeven!
 
Nou... nu is de moed me nog dieper in de schoenen gezonken!

Ik ben een halve week bezig geweest te bieden op deze advertentie! De enige op heel de wereld die Virus Rackoren te koop had!

Het bleek dat hij niet overzee wilde versturen volgens de melding die ik kreeg op Ebay.

Ik heb hem 4x gemaild of hij het product niet aan mij wilde verkopen voor 50 dollar. En gewoon NIET reageren... wat een bastard!!!
Deze kans is dus mooi verkeken jammergenoeg.

Hoe nu verder? Ik heb al wel wat contacten via via bij iemand die met metaal werkt en het wel wilt proberen te maken / buigen / lassen voor mij. Maar ik weet niet wat dat gaat worden en hoe lang dat gaat duren... En ik heb gewoon simpelweg liever de originele rackear kit dan een zelfbouw iets...
 
Ik heb me oren laten maken bij de lokale staalboer voor 10 euro... heb er geen onderplaat bij laten maken, puur 2 oren.
Met kleine schroeven vastgezet zodat ze de printplaat niet slopen.. zit al jaren in me rack werkt perfect en je ziet neit eens dat het geen originelen zijn....
 
Origineel geplaatst door BWE-Pro
Ik heb me oren laten maken bij de lokale staalboer voor 10 euro... heb er geen onderplaat bij laten maken, puur 2 oren.
Met kleine schroeven vastgezet zodat ze de printplaat niet slopen.. zit al jaren in me rack werkt perfect en je ziet neit eens dat het geen originelen zijn....

Vet!!! Kun je misschien een fotootje laten zien? Ben wel benieuwd!

Maar heb je dan eerste de exacte maten opgemeten en doorgegeven, of hoe was je werkwijze in jouw geval?
 
Heb alleen fototjes van de virus opzich die zie je op me website.. alleen zie je daar neit veel van de oren opzich
heb gewoon de gehele zijkanten en hoeken opgemeten daarna de gehele breedte van de virus en uitgerekend hoe breed de oortjes moesten zijn om 19" te worden.. dat opgeschreven.. malletje gemaakt van papier, naar de staalboer die het het van restplaatmateriaal inelkaar gezet.. thuis heb ik de gaten uitgemeten en erin geboord..daarna matzwart gespoten en erop geschroeft....

zal eens kijken of ik de tekeningen nog heb..is alweer tijdje geleden haha
 
ik keek ff op je website.. grappig.. heb jij die plaat voor starstylers gemaakt?
Kheb dat hoesje gemaakt ;)
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top