Juno HS60, resonantie en noise werkt niet.

Origineel geplaatst door PzHKL
Ik bedenk me net.. IC21 en IC22 zitten allebeide aangesloten op IC26(demux)?
IC21 ook doorgemeten en die geeft precies dezelfde waardes als IC22 en verandert niet mee als de VCA verschoven wordt.

Dus toch de 4051 demux?

Eén tip: als je echt wilt meten wat er stuk is: leen of koop een oscilloscoop. Met een multimeter kom je er simpelweg niet uit, zeker niet bij dit soort circuits.
 
Ja dat zou de meest ideale situatie zijn, een vriend van me heeft er wel eentje die ik al eens eerder geleend heb.
Waar ik nog aan dacht is dat de 4051's in sockets zitten, dus ik ga straks eens eentje waar ik zeker van weet dat ie het doet verwisselen en weer testen.
 
Net 2 4051 IC's verwisseld: IC22 en IC23

Als ik het filter verander komt het wel over op IC18, daar veranderen waarden wel met de IC 4051 die dus eerst voor reso gebruikt werd.

Als ik reso verander dan heb ik dezelfde symptomen als ik meet aan IC19, de veranderingen komen niet door zoals eerder. Maar nu dus met het IC 4051 dat eerst voor het filter gebruikt werd.

De Demux 4051 IC26 lijkt dus wel goed te werken in een andere schakeling.
Dus zal het nog voor de demux ergens fout gaan..
Dat wordt dus een scoop lenen. Iemand nog suggesties waar nu naar te kijken? :)

een screenshot ter verduidelijking:
 

Attachments

  • smjunomodbrd.jpg
    smjunomodbrd.jpg
    67,4 KB · Bekeken: 54
Nou dat is weer lekker, ik had toegezegd gekregen dat na het meten de synth wel teruggebracht kon worden.. Vindt de verkoper nu ineens dat het allemaal te lang heeft geduurd.. Terwijl ik hem van elke stap op de hoogte heb gehouden en toen hield ie zich gedeisd. Na lange mails heen en weer heb ik er toch nog een klein bedrag als tegemoetkoming uitgesleept.

Ik zal dat IC22 en de 4051 IC eens bestellen en vervangen, kom ik er dan niet uit dan moet ie maar weer de verkoop in voor iemand die er meer tijd voor heeft om dit probleem uit te zoeken. Ik kom er gewoonweg niet meer aan toe.
 
Back
Top