Goede (externe?) kaart gezocht...

Nap

GAS-arbeider
Lid sinds
17 januari 2007
Berichten
14.976
Locatie
Den Bosch
Zoals in mijn draadje 'De Zwakste Schakel' te lezen is, heb ik nogal wat last van ruis en andere kwalitatieve ongemakken met mijn Soundblaster Audigy kaart. Nu ben ik op dit moment redelijk failliet, maar ik wil me graag orienteren op iets nieuws, iets beters. Van de informatie op het forum en diverse websites word ik nog niet heel veel wijzer dus vandaar deze vraag.

Wat is nu een fijne geluidskaart voor mij?

Wensenlijst:
Doel: In zo'n hoog mogelijke kwaliteit externe sounds vanuit mijn analoge mixer op mijn Windows XP PC opnemen.
Inputs: minimaal 2x mono balanced in (XLR of TRS)
Outputs: 2x mono balanced out (XLR or TRS) - Line Out (2x RCA of 1x minijack)
Connectie: USB of PCI, geen FireWire
Breakout-Box: Niet noodzakelijk, maar zou minder kans op ruis/brom geven?
Compatibility: Alle standaard audioapplicaties, games etc. niet belangrijk
Drivers: Stabiel, graag met goede mixer die ook zijn instellingen onthoudt en niet te nadrukkelijk aanwezig is (skins, neon en animaties zijn in dit geval dus een minpunt)
DSP: Niet zo belangrijk, gebruik geen/amper plugins en softsynths. Maar mag erbij, wie weet wat ik in de toekomst nog wil doen.

Budget: maximaal 200 euro
 
Buiten de skins en neon-animaties (valt wel mee) van de Emu Patchmix-software, voldoet de Emu 1212m aan alle eisen die je stelt.
 
Die 1212m lijkt me inderdaad wel wat. Moet maar 150 euro kosten ook, dat is te overzien.
 
Na het lezen van wat reviews en een verborgen thread hier op het forum besloten voor deze kaart te gaan.

Net besteld bij Music Store. Ik ben dan wel blut, maar mijn credit card heeft nog wat rek ;)
 
Back
Top