[Urban] Maniax & Simple - Connected parts

Galo

Ey, n eigen titel, Sjiek!
Lid sinds
13 februari 2006
Berichten
514
Locatie
Gekkenhuis
Hoi allen,

Tot mijn spijt is mijn beste maatje weer vertrokken naar Egypte, een Nederlandse jongen met een Egytische vader die zijn geloof en geluk in Egypte wil vinden, hij maakt net als de rest hier voor zijn hobby beats, de teksten hebben we hier opgenomen, en dit wilde ik toch even met jullie delen.

http://www.revonx.com/maniax/audio/simple/Maniax & Simple - Connected parts.mp3

Groeeetjeeeess!!!
 
klinkt ene beetje digitaal .. computer ? maar er zitten wel mooie stukjes tussen rond 3:00 met die rap/zang
 
ik vind het fx op de stem helemaal niks, jammer want het haalt de rest echt naar beneden.

De muziek vind ik eg dope shit, lekkere breaks, en sounz erg goed. Lekkere mix ook.

DOPE DOPE DOPE 8) Wil wel es iets met die vocals doen.
 
Dit is de soort rap muziek die mij aanstaat!!

Prachtig geproduceerd gozer.. En de rap is ook geweldig

<3 die rhode achtige sound:halleluja waar heb je die uit? zoiets zoek ik al lang

Echt goed geproduceerd.. vet gedaan bij 2:12

:okdan:

Deze gaat auf meinem iPod
 
Origineel geplaatst door Marty de party
ik vind het fx op de stem helemaal niks, jammer want het haalt de rest echt naar beneden.

De muziek vind ik eg dope shit, lekkere breaks, en sounz erg goed. Lekkere mix ook.

DOPE DOPE DOPE 8) Wil wel es iets met die vocals doen.

Jah, tis een issue waar ik niet goed mee weet wat ik ermee moet, de stemmen zijn mono opgenomen, op 2 kanalen gezet naar links en rechts gedraaid maar ik moet er waarschijnlijk gewoon een stereo sample van maken en dan wat opschonen, want het gekke is er staan geen effecten op, het linker en rechter kanaa staan 24 ms van elkaar af vandaar het misschien wat te brede stereo beeld.

iemand wat tips hiervoor want dit wil ik echt even verbeteren ?

De rhodes komen uit een vstr en zijn handmatig ingespeeld, lang leve de rhodes!
 
vind de rap heel profi en vette "digitale" effekten ertussendoor...mooi hoor!


[edit] hoorde eerst geen bas, was iets fout met kabels [/edit]
 
Origineel geplaatst door Galo
Jah, tis een issue waar ik niet goed mee weet wat ik ermee moet, de stemmen zijn mono opgenomen, op 2 kanalen gezet naar links en rechts gedraaid maar ik moet er waarschijnlijk gewoon een stereo sample van maken en dan wat opschonen, want het gekke is er staan geen effecten op, het linker en rechter kanaa staan 24 ms van elkaar af vandaar het misschien wat te brede stereo beeld.

iemand wat tips hiervoor want dit wil ik echt even verbeteren ?

De rhodes komen uit een vstr en zijn handmatig ingespeeld, lang leve de rhodes!


Stem mono houden, en een hele lichte delay erover met autopan, echt een die je bijna niet hoort, dit zal er een iets stereo effect van maken. Of misschien met PSP stereopack iets rommelen, maar dan krijg je het zelfde effect als nu denk ik.

Ben benieuwd naar het resultaat.
 
Erg goed, spannend maar voor 'een groter publiek' misschien een 'top'drummer inhuren. Had ik de mogelijkheden dan wist ik het wel ....
 
Kinkt lekker! Lekker chill.. Alleen jammer van de vocals inderdaad.. ik houd niet zo van het overmatige stereogeluid erin. Overmatig stereogeluid kan naar mijn mening wel mooi zijn bij rap, maar dan moet het goed gebeuren, en echt 'over the top' zijn..
Kan de beat zeker wel waarderen! :D

Waar de rapper (naar mijn mening) nog aan moet werken is de uitpraak. Vooral zijn uitspraak van de 'r' is niet optimaal: die klinkt meer als een 'w' ("dweaming" en "inspiwation" klinkt nou niet echt cool ofzo..hehe) Verder zal het ook gaver zijn denk ik als hij een meer Engelse a-klank ontwikkeld, die nu nogal amerikaans is. :)


Goede track over het algemeen! :biertje:
 
Origineel geplaatst door Marty de party
Stem mono houden, en een hele lichte delay erover met autopan, echt een die je bijna niet hoort, dit zal er een iets stereo effect van maken. Of misschien met PSP stereopack iets rommelen, maar dan krijg je het zelfde effect als nu denk ik.

Ben benieuwd naar het resultaat.

Stemmen zijn mono, 2x een links pannen een rechts :)

btw, over zijn uitspraak, tis en blijft een hobby he :D oefening baart kunst ;)
 
Origineel geplaatst door Galo
Stemmen zijn mono, 2x een links pannen een rechts :)

btw, over zijn uitspraak, tis en blijft een hobby he :D oefening baart kunst ;)


EHm you lost me...... (??)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top