Dubstep @ Rottterdam, De Lantaren 16 Maart

Idioteque

This is the Gloaming
Lid sinds
14 november 2005
Berichten
200
Locatie
Santpoort
London Night

Kode9 & The Spaceape, Kromestar, Heny G, Osiris en U Dub



Dé undergroundmuziek die het afgelopen jaar de wereld als een virus besmette is dubstep.
Tijdens het Europa Festival UK (september 2006) maakte een groot publiek in Rotterdam er al kennis mee. Aanwezig waren alle grote internationale namen uit deze scene: Digital Mystikz, Loefah, Sgt Pokes, Kode9 en the Spaceape.

Vanavond presenteert L/V het tweede deel van een veelbelovende reeks dubstepavonden. Sinds september is er in Nederland ontzettend veel aandacht voor dubstep. Zo noemde Oor het “de nieuwe muziek van 2006”. Kindamuzik begon het jaar met een voorspelling: “In 2007 zal dubstep doorgaan met zijn verovering van de Europese dansvloer. De stroming uit de underground van Londen heeft in 2006 diezelfde underground verlaten om een groter publiek bij de strot te pakken en niet meer los te laten.”
Ook BBC dj's Gilles Peterson en Mary Ann Hobbs zijn op DMZ in het grimmige Brixton gesignaleerd.

De terugkeer van Kode9 & the Spaceape in Lantaren/Venster is hun eerste optreden in Nederland sinds het verschijnen van hun geprezen album Memories of the Future. Deze cd markeert de doorbraak van dubstep. De muziek werd onder meer gebruikt in de sci-fi film Children of Men. Van Wire en Oor tot aan NRC en Washington Post – unaniem worden Kode9 & the Spaceape geprezen om hun onheilspellende verklanking van een post-apocalyptische wereld.
“We are hostile aliens, immune from dying.”

In hun kielzog komen de talenten Kromestar en Heny G mee uit Londen. Kromestar is door fans en critici uitgeroepen tot beste nieuwkomer van 2006. Zijn producties zijn goed te vergelijken met Digital Mystikz en Loefah, vol dread en subsonische turbulentie. De onbevangen Heny G maakt een goede kans de fakkel van Kromestar in 2007 over te nemen. Hij heeft al drie keer op DMZ mogen optreden, en is een persoonlijke favoriet van Digital Mystikz.

De avond zal geopend worden door de Nederlandse dj's Osiris en U Dub. Osiris is de oprichter van dubstep.nl, dé plek waar de Nederlandse dubstep gemeenschap online samenkomt, en een van de belangrijke Nederlandse soldiers. U Dub is resident van Sonic Warfare in de Melkweg, en presenteert vanaf maart een maandelijks programma over dubstep op Lijn5 van de NPS.

Lantaren/Venster is trots betrokken te zijn bij een van de spannendste muzikale ontwikkelingen van de afgelopen jaren.


http://www.lantaren-venster.nl/36-111-London_Night



Nog meer mensen die gaan? :walker:
 
Erg gaaf! Dit was mijn eerste dubstep feest, en heb er van genoten :) Ik was ook echt overweldigd door de hoeveelheid bas. Als er binnenkort weer zoiets is ga ik zeker, alleen dan niet helemaal naar Rotterdam, want dat gedoe met uren wachten op treinen terug naar Haarlem was vreselijk, om van de prijs van de treinkaartjes niet te spreken...:(

EDIT: Ik bedoelde inderdaad Rotterdam ;)
 
Laatst gewijzigd:
Ik neem aan dat je 'niet naar Rotterdam' bedoelt als je in Santpoort woont? In Amsterdam is binnenkort Sonic Warfare in de Melkweg, op 20 april. De volgende grote dubstepavond.

Heb je ook al naar Viral Radio geluisterd? www.myspace.com/viralradio. Hoor je alle ins en outs.
 
Laatst gewijzigd:
Ik weet nog niet zo goed wat ik van DubStep moet vinden.. Ik ben gek op dub (reggae) muziek, maar daar zit een soort flow in die ik mis bij Dubstep.
 
Origineel geplaatst door Arv
Ik weet nog niet zo goed wat ik van DubStep moet vinden.. Ik ben gek op dub (reggae) muziek, maar daar zit een soort flow in die ik mis bij Dubstep.

De meeste mensen gaan om bij een live ervaring. Ik kan het je aanbevelen, zo ben ik er in ieder geval mee in aanraking gekomen. Je moet de bass voelen, dat is de essentie van dubstep.

En er zijn nog wel kaarten vermoed ik...
 
Back
Top