MIDI met JP8080

X-tract

Smile
Lid sinds
31 januari 2007
Berichten
50
Locatie
Oldenzaal, Nederland
Ik heb een vraag die ik zal proberen zo goed mogelijk te omschrijven :P

Ik heb hier 4 midikabels, een Roland JP8080, een M-Audio Midisport 2x2 en een Yamaha PSR290 met midi in en out.

Nu wil ik met mijn PSR290 mijn JP8080 aansturen, maar dan wel via dat Midisport 2x2 kastje. Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd maar de JP8080 zegt steeds: 'MIDI Off Line' :S

Wat ik dus wil bereiken is dat ik zowel met de JP8080 iets naar de PC kan verzenden als dat mijn PSR290 de JP8080 kan aansturen.

Wie o wie kan mij helpen?
 
Ik heb zelf ook een tijdje met hetzelfde probleem rondgelopen. Ik had ook een midisport 2x2, en wilde mn keyboard én JP-8080 via de pc kunnen gebruiken, maar ook gewoon de JP via de masterkb-in aansturen (omdat je anders o.a. de arpeggiator niet kunt gebruiken).

Ik heb het opgelost door er een midi-thru kastje (ik had er eentje met 1 input en 4 outputs, maar 2 outputs zou in dit geval voldoende zijn) tussen te zetten. Handig is ook dat als je gewoon ff met de JP wilt klooien, je de computer gewoon uit kunt laten.

Opstelling wordt dan als volgt:

- Masterkb OUT ---> MIDI Thru IN
- MIDI Thru A OUT ---> Midisport A IN
- MIDI Thru B OUT ---> JP8080 Masterkbd IN
- JP8080 OUT ---> Midisport B IN
- Midisport A Out ---> PSR290 IN
- Midisport B OUT ---> JP8080 IN

Als je de PSR290 alleen als masterkeyboard gebruikt en je deze niet via midi wilt aansturen vanuit de computer zou je ook PSR midi out, en de 3 midipoorten van de JP8080 op je midisport kunnen aansluiten, en softwarematig alles goed routen (bv met Midi-Ox).
 
Aha oke, ik heb je 2e optie gekozen om het softwarematig te doen. Wat mij tot nu toe lukt met de goede aansluitingen:

* Met de 'Preview' knoppen op de JP8080 iets naar de PC verzenden.
* Met de PSR290 iets naar de PC verzenden.

Dat had ik ook wel verwacht, maar nu wil ik eigenlijk dat ze ook nog onderling kunnen, dus dat ik met mijn PSR290 mijn JP8080 kan besturen.. Ik heb inmiddels Midi Ox, maar mijn vraag is hoe dit is in te stellen?
 
Ik had bedacht dat als je met midi-ox de input waar de PSR opzit verbindt met de output waar de JP masterkbd in op zit, dan moet het werken.

Maar dat kan natuurlijk veel makkelijker:

PSR OUT --> JP8080 masterkbd IN
JP8080 OUT --> Midisport A IN
Midisport A OUT --> JP8080 IN

Als je nu op de PSR speelt, zal de JP de mididata versturen via de midi out. Die kan je dan opnemen in de computer. Als je die vervolgens weer afspeelt (en dus via de midi in weer de JP binnen komt) zal de JP weer hetzelfde klinken als wat je had opgenomen.

Edit: Voordeel van het werken via midi-ox is natuurlijk wel dat je ook nog softsynths zou kunnen aansturen op je computer.
 
Laatst gewijzigd:
Oke, bedankt! :D Ik heb het nu op die manier aangesloten:

PSR OUT --> JP8080 masterkbd IN
JP8080 OUT --> Midisport A IN
Midisport A OUT --> JP8080 IN

Nu is dus alleen de 'A' van de Midisport actief, dus het werkt perfect nu. Bedankt man :)
 
Hmm, zijn er toevallig FL Studio (Fruityloops) gebruikers hier met een JP8080? Ik ben benieuwd of het mogelijk is om een gemaakte sound op mijn JP8080 te kunnen opnemen in een Fruityloopsfile, ik dacht dat dat met de plugin 'MIDI Out' kon? Weet iemand misschien hoe dit precies werkt en wat ik dan moet instellen in FL / op de JP8080?
 
dit is geen reaktie op dit topic maar het is wat zonde om een nieuw topic aan te maken ..

ik heb ook een probleem met mn jp8080 midi gewijs dan,


als ik in FL studio midi out open gooi kan ik mn jp aansturen, dat werkt allemaal goed.
maar als ik een project opsla onthoudt de jp8080 niet in welke soundbank die ene preset zit welke ik in mn project gebruikt heb


ik kan wel in midi out banks selecteren maar daar gebeurd niks

voorbeeld:

bank 4 .preset 12wil ik gebruiken (ik kies bank 4 .preset 12 in midi out)maar hij pakt dan preset 12 van bank 1
wie herkent dit?

sorry voor de vage uitleg (mischien?) maar ik weet het ff niet duidelijker uit te leggen
 
Back
Top