De ebay scam tread

mono-poly

Cheff Noodle
Lid sinds
9 mei 2002
Berichten
12.985
Een nieuwe ontwikkeling onder Ebay kopers is het direct claimen van schade/niet functioneren om zo te proberen een gedeelte van het aankoop bedrag terug te vorderen.
 
Ik ben hier wellicht een leek in maar.. waarom zou dit scam zijn? Hij heeft 0 feedback, accepteert geen paypal, en heeft informatie van internet gecopypasted, dat zijn in mijn ogen wel redenen voor verdachtmaking inderdaad.. maar wat geeft nu de doorslag?

Hij zegt wel: 'I prefer the buyer to see and collect the item with cash payment', dus je mag langskomen om te kijken alvorens je betaald. Dat is toch best netjes? :)
 
Juist, het is niet zeker dat het (g)een scam is.

Origineel geplaatst door SideFX
Hij zegt wel: 'I prefer the buyer to see and collect the item with cash payment', dus je mag langskomen om te kijken alvorens je betaald. Dat is toch best netjes? :)

Hij woont dan wel weer op een eiland, dus niemand die de synth echt gaat ophalen.
Bij twijfel kan je natuurlijk altyd om een recente foto vragen, met bv een recente krantekop, maar dat garandeerd natuurlijk niet dat hij de synth ook echt gaat opsturen na betaling.
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Een nieuwe ontwikkeling onder Ebay kopers is het direct claimen van schade/niet functioneren om zo te proberen een gedeelte van het aankoop bedrag terug te vorderen.

daartegenover was het als perfect aanprijzen van spullen met gebreken al langer goed gebruik binnen ebay (en andere marktplaatsen, fora e.d.)
 
Re: De ebay scam tread

Origineel geplaatst door mono-poly

Deze kreeg ik net door op AH fucking Ebay verwijderd hem niet maar hij is echt nep.

Hoe weet je dat zo zeker dan ?
 
Re: Re: De ebay scam tread

Re: Re: De ebay scam tread

Origineel geplaatst door Wiseguy
Hoe weet je dat zo zeker dan ?

het is toch niet jouw eigen veiling hè mono?! ;)
 
Origineel geplaatst door Franz.K.
Hoe komen jullie erbij dat dit scams zijn ?