De ebay scam tread

mono-poly

Cheff Noodle
Lid sinds
9 mei 2002
Berichten
12.985
Een nieuwe ontwikkeling onder Ebay kopers is het direct claimen van schade/niet functioneren om zo te proberen een gedeelte van het aankoop bedrag terug te vorderen.
 
Ik ben hier wellicht een leek in maar.. waarom zou dit scam zijn? Hij heeft 0 feedback, accepteert geen paypal, en heeft informatie van internet gecopypasted, dat zijn in mijn ogen wel redenen voor verdachtmaking inderdaad.. maar wat geeft nu de doorslag?

Hij zegt wel: 'I prefer the buyer to see and collect the item with cash payment', dus je mag langskomen om te kijken alvorens je betaald. Dat is toch best netjes? :)
 
Juist, het is niet zeker dat het (g)een scam is.

Origineel geplaatst door SideFX
Hij zegt wel: 'I prefer the buyer to see and collect the item with cash payment', dus je mag langskomen om te kijken alvorens je betaald. Dat is toch best netjes? :)

Hij woont dan wel weer op een eiland, dus niemand die de synth echt gaat ophalen.
Bij twijfel kan je natuurlijk altyd om een recente foto vragen, met bv een recente krantekop, maar dat garandeerd natuurlijk niet dat hij de synth ook echt gaat opsturen na betaling.
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Een nieuwe ontwikkeling onder Ebay kopers is het direct claimen van schade/niet functioneren om zo te proberen een gedeelte van het aankoop bedrag terug te vorderen.

daartegenover was het als perfect aanprijzen van spullen met gebreken al langer goed gebruik binnen ebay (en andere marktplaatsen, fora e.d.)
 
Re: De ebay scam tread

Origineel geplaatst door mono-poly

Deze kreeg ik net door op AH fucking Ebay verwijderd hem niet maar hij is echt nep.

Hoe weet je dat zo zeker dan ?
 
Re: Re: De ebay scam tread

Re: Re: De ebay scam tread

Origineel geplaatst door Wiseguy
Hoe weet je dat zo zeker dan ?

het is toch niet jouw eigen veiling hè mono?! ;)
 
Origineel geplaatst door Franz.K.
Hoe komen jullie erbij dat dit scams zijn ?

Nou bij de laatste (die Jup 8) mag je niet bieden maar alleen "buy it now" kiezen maar de officiele Ebay buy it now optie ontbreekt. Dan word je dus bij verwarring door de verkoper naar zijn Western Union fuik geleid of zo...Ik bedoel 600eu of UKP is gewoon een absurd laag bedrag voor een J8...Met andere woorden...de Advertentie lijkt echt, jij denk "ha mazzel" en je betaald 600 die je vervolgens nooit meer terugziet..
 
Origineel geplaatst door Franz.K.
Toch ontbreekt concreet bewijs.

Klopt maar als Ebay koper moet je goed onthouden: Als het te mooi is om waar te zijn dan is het te mooi om waar te zijn.
 
Origineel geplaatst door Franz.K.
Toch ontbreekt concreet bewijs.

idd je hebt gelijk,ik raad je aan om hem zeker te kopen,heel eerlijke kerel,heb er al van gekocht.
 
Origineel geplaatst door Franz.K.
Toch ontbreekt concreet bewijs.

In dit geval zou ik zeggen maak het geld over, lijkt een geweldige deal, met nadruk op lijkt.
 
Origineel geplaatst door Franz.K.
Hoe komen jullie erbij dat dit scams zijn ?

Er is in diverse threads al over geschreven, maar als een ebay aanbieding op meerdere van de volgende punten positief scoort is het met grote zekerheid een scam:

1. een (te) lage "buy-it-now" prijs die alleen geldt als je de verkoper per email benaderd
(is niet geoorloofd volgens ebay regels)

2. nul feedback of een account met alleen feedback mbt goedkope damestassen, etc.
(zijn vaak gehackte accounts)

3. Foto's die van een vorige ebay auction gepikt zijn of van het net geplukt zonder vermelding.

4. zeldzame, dure synths die helemaal perfect zijn tegen een bodemprijs (te mooi om waar te zijn)

5. Synth staat in London, maar verkoper is ingeschreven in Tanzania (of omgekeerd)

6. betalen alleen met money-transfer of via een vage, niet bestaande escrow sevice site

7. verkoper vermeldt dat verzenden bij de prijs is inbegrepen en dat er geen belasting betaald hoeft te worden
 
Back
Top