[Track] Graag commentaar...

Yost

Your tea is served...
Lid sinds
29 januari 2006
Berichten
484
Locatie
Amersfoort
Ik ben al een tijdje met bezig met onderstaande track en er zelf helemaal op "blindgeluisterd". Dus commentaar van nog onbevooroordeelde oren is welkom. Om de schrik niet te groot te maken: het is wel elektronische muziek, maar geen dance.

Mijn track


Voor de gear-heads: volledig gemaakt in Logic Pro met EXS24, ES1, ES2, ESE en EVD6. De EXS gebruikt TR808 samples voor de drums en het Eminent Solina string-achtige geluid komt uit de ES-E (Logic's Esemble synth).
 
Leuk liedje Yost :okdan: Vrolijke klanken en prima gemixed.

Ik vind het begin erg sterk, eenvoud met sterke klanken. Daarna geef je meteen veel weg wat je in de rest van de track ook al hoort, probeer het iets gespreider op te bouwen. Vanaf 3'25" liggen de basnoten niet helemaal lekker in het gehoor, misschien kan je daar nog wat aan veranderen. En als tip voor een volgende track, probeer iets minder de quantise te gebruiken, daarmee wordt de track wat minder glad.

Wij wachten in spanning op je volgende track :kroon:
 
ha..zit me hier ontzettend aan m'n werk te ergeren..trackje downloaden...glichlachje terug op gezicht :D Toppie. Meer graag :yamaha:
 
heerlijk deuntje :)

Je moet er ff inkomen maar na een seconden of 30 zit je gewoon lekker te genieten van deze aparte klanken.

Ik vind die baslijn niet zo sterk kwa geluid en volgens mij is die ook
afentoe vals? ff naar kijken en je hebt een prima track =)
 
doet me gelijk denken aan de NES *D das misschien ook de tip die erbij komt kijken, als je deze naar mijn mening wat te electronische geluiden zou omwisellen voor wat meer akoestisch geluid, misschien een mix ervan, want de track en het arrangement zijn echt wel okay,... ik mis alleen de dynamiek

:biertje:
 
Fijn trackje, goed arrangement, alles goed verzorgt. Mijn puntjes;
Wat al eerder gezegt werd, na 30 seconden is alles qua liedje al verklapt, de herhaling=verveling treedt dan te snel in. Sounds wel erg braaf, is weliswaar zwaar 80's synthi-electro maar voor tegenwoordig beetje te. De solina stringpad vind ik niet geweldig, te dof/weinig organisch/Jarre. Sommige sounds mogen wat meer in de diepte leggen door smakelijk gebruik van galm en vooral delay. Misschien wat compressie op de diverse tracks+mixdown om het geheel wat sappiger te laten klinken. De baslijn klopt trouwens wel qua melodie.
Voor de rest toch wel een van de betere tracks die laatste tijd op SF te vinden is!
:halleluja
 
Retro!!!!! Is goed door zijn simpelheid. Typisch muziek voor bij een jaren 80/90 game.:okdan:
 
heb hem helemaal afgeluisterd en met genoegen
deed me eerst een beetje aan the moogcookbook denken, niet echt moog maar toch.
vond de strings voldoende goed, lekker etherisch
had wel gehoopt wat meer manule arbeid aan de filtercutoffs, die vibrato aan het eind van de solo's werd wel wat herkenbaar.
erg leuk, kan op de cd...., die van synthforum natuurlijk
( zou hem eigenlijk nog wel een keer willen horen):kimono:
 
Weet niet of het "hoort", maar wil toch even mijn dank uitspreken richting iedereen die de moeite heeft gedaan om te luisteren. En vervolgens ook nog eens te reageren in deze "draad". :halleluja

Heb een heleboel dingen gelezen waar ik iets mee kan. Zal de baslijn nog even nakijken. Akkoordtechnisch klopt ie zeker tot 3:25. Moet ff checken of ie daarna ook klopt. Kan best zijn dat ik ergens een noot speel die niet in de bijbehorende toonsoort past. Het kan ook aan de gebruikte patch liggen. Heb laatst ondenkt dat een paar akkoorden die ik met een vette string-patch speel, absoluut niet hoeven te klinken als ik ze met een brass-patch speel. Heel Magisch. Zal ook eens experimenteren met de productionele opmerkingen die gegeven zijn.

Grappig is dat het met de Logic synths direct erg "lief" klinkt. Heb ook eens wat op mijn X-Station zitten droedelen, en dat klinkt direct veel agressiever.

Ander werk is er wel, maar heb met deze track al de verhouding inspiratie/transpiratie op 30 minuten/30 maanden zien uitkomen (ok, ik overdrijf). Dus dat duurt weer even.

Had gewoon even feedback nodig of ik iets klaarspeel of niet. Ik ben blij verrast door jullie reacties.
 
Lekkere gamemuziek dit. :)

Qua mix denk ik dat je de bas wat compacter kan maken want die zit nu de kick wat in de weg.
En wat misschien ook wel geinig is om bij de lead sommige stukjes de reverse reverb truuk toe te passen.
 
inderdaad een pakkend deuntje dat blijft hangen na 1 keer horen. dat is goed.

verder zijn de gekozen geluiden, de aankleding, de mix ... allemaal prima gedaan.

ik heb wel het gevoel dat. om het wat spannender te maken, er na een minuut of 3 iets nieuws zou kunnen komen owfel iets nieuws in combinatie met wat we al eerder gehoord hadden tijdens de 1e helft.

primadeluxe ;)
 
Back
Top