pg-300 adaptor

Eevar

Stamgast
Lid sinds
14 januari 2007
Berichten
321
ik heb vandaag m'n pg-300 binnengekregen maar zonder adaptor. bij de adaptoraansluiting zit een stickertje waarop staat dat je alleen een boss psa adaptor van 9 volt mag gebruiken. nu heb ik mijn adaptor van de novation supper bass station er effe ingedaan, die is ook gewoon 9 volt. maar na het ruiken van een branderige/gesmolte plastik achtige lucht heb ik hem er maar weer snel uitgehaald. zou het apperaat nu ook meteen stuk zijn? en wat voor adaptor moet ik gebruiken? ik hoor het graag. bedankt.
 
Oei, nooit zomaar even een adapter van iets anders uitproberen, zeker niet op zoiets als een pg300, daarmee drijf je alleen maar de prijzen hoger (ze zijn al zo schaars en gewild).
Zo heb ik toen ik twaalf was m'n eerste drumcomputer opgeblazen....

Heb maar even op m'n adapter gekeken, en zal alles wat erop staat even melden

PRI 220v ~ 50Hz 8va
SEK 9v = 200Ma


T500 MA T25/E

Midden is inderdaad negatief en zijkant is positief.
 
achteraf gezien inderdaad niet slim maar ik dacht 9 volt. dus moet kunnen. gelukkig na het aansluiten van een andere adapter die ik zelf in kan stellen deed hij het. niet stuk dus gelukkig. maar ik ga toch maar een adapter kopen die er helemaal geschikt voor is. heb jij de orginele adapter dsil? want dan ga ik met die gegevens wel effe naar de winkel.
 
oke bedankt voor de info. ik ga morgen kijken of ik er ergens een kan vinden. thanks.
 
Re: pg-300 adaptor

Origineel geplaatst door Eevar
ik heb vandaag m'n pg-300 binnengekregen maar zonder adaptor. bij de adaptoraansluiting zit een stickertje waarop staat dat je alleen een boss psa adaptor van 9 volt mag gebruiken. nu heb ik mijn adaptor van de novation supper bass station er effe ingedaan, die is ook gewoon 9 volt. maar na het ruiken van een branderige/gesmolte plastik achtige lucht heb ik hem er maar weer snel uitgehaald. zou het apperaat nu ook meteen stuk zijn? en wat voor adaptor moet ik gebruiken? ik hoor het graag. bedankt.

Aiaiaiaiai :stupid dat ruikt toch echt als stuk....

Als je een multimeter heb zou ik eerst even gaan meten voordat je een andere voeding erin propt. Ook openschroeven is geen slecht idee. Ik zou even gaan neuzen rond de 9v aansluiting opzoek naar verkoolde diode's/weerstanden/transistors, ic's met een gat erin en opengesprongen elco's.... De geur leid je er wel heen ;)

J.
 
Back
Top