Tape Echo naar Finland (Vorg)

shortwave

Ouwe rot
Lid sinds
4 Maart 2003
Berichten
3.979
Locatie
Amsterdam
Hallo,

Al jaren staat hier een vrijwel niet gebruikte Vorg Tape Echo (Pearl Instruments) Daar schijnen ze in Finland nogal verzot op te zijn, vertelde een forumlid mij eens in de chat. Ik ben alleen zijn naam kwijt. Hij heeft er ook eens een verkocht aan een Fin. Onlangs heb ik besloten de mijne ook van de hand te doen en op ebay te zetten... en wat gebeurt er:

Die Finnen zijn nu heftig elkaar aan het overbieden op ebay en morgen loopt de veiling af. Ik vraag me af of het betreffende lid nog wat tips heeft m.b.t. verzenden naar Finland en betalingen ontvangen vanuit dat land.

Graag reactie! :)
 
Heb nooit gechat hier, maar het tweemaal iets naar Finland gestuurd. Ok, ok, twee Vorgjes :D. Ik heb 1x veel risico genomen en hem opgestuurd en later geld over laten maken (is nog gebeurd ook :okdan: ); de tweede keer vooruit geld laten overmaken en via TPGpost pakketje opgestuurd. Beide keren ging goed. Probleem is dat je niet onder rembours naar Finland kunt sturen, en met koeriersdiensten is echt HEEL veel duurder.
Heb er nu trouwens weer eentje, en die gaat voorlopig niet weg. Het zijn toch ook wel coole apparaten met een heel aparte sound. Alleen de preamp al geeft een heel aparte kleuring die heel goed werkt met een Fender-achtig gitaargeluid.
 
Ik heb hem net even opgezocht op Ebay, want ik kon geen ander plaatje vinden op het net.

Wat apart dat met name juist die Finnen zo verzot zijn op deze bak....what's going on there? :)
 
De gitarist van de wereldberoemd-in-Finland band Agents (meen ik) gebruikt deze bak voor zijn signature sound. Velen willen dat graag nadoen. In Finland dan. Trouwens, ook Duitse Ebayers willen er nog wel eens gretig voor betalen.
 
Euhh....hebben ze wel eens van deze gehoord? :D

8o)

(ik geef toe, het is niet helemaal hetzelfde :bekdicht: )
 

Attachments

  • echopark.gif
    echopark.gif
    111,9 KB · Bekeken: 52
Origineel geplaatst door shortwave
Verkocht voor 481 euro. Niet verkeerd voor een apparaat dat ik 18 jaar geleden heb gered uit een vuilcontainer.

:verkoght:

niet eens te veel ,.. toch schatte m ook wel op 400+
spaces echoos en korg [nee geen vorgs ] zijn ook richting de 6a800 $ aan t gaan
laatst eens een maandje wat in de gaten zitten houden ,...kwam er snel achter voor mij voorlopig geen tape echo ,...
toen kwam mn bbd delay ...love:luv: ::halleluja
kwil wel asap zo,n bbd module van doepfer aanschagffen voedingkje erachten en lol

klan en mogelijk heden zijn eiegn lijk eg goed te noemen ,..en de prijsd8 ...180.-:halleluja

vorg = mooie machientje
:dubbel: dat d8ten die finnen ook !
 
Ik heb nu ook een prachtig bod van een Fin gekregen (gewoon via marktplaats). Hij stelt bij verzending het volgende voor:

Send it with DHL. I think, that safe way for both of us is cash on delivery-
I have to pay Echo to post office before they will give it to me.


Is dit de beste optie of zouden jullie het anders doen? (n.b. ik heb geen ervaring met verzending naar het buitenland).
 
nope, niet doen.
als hij in het barre koude finse postkantoor bedenkt, ¨ach laat maar¨, dan moet je maar zien of je het ding terugkrijgt.
bij dit soort dingen is het toch gebruikelijk, vooruit betalen, ook de verzending.
en dan het ding goedverpakt(verzekerd) op de post.
:koffie:
 
Oke, bedankt voor je reactie. Moet ik dan ook paypal of creditcard gaan openen of kan een Fin ook naar de boeren-rabobank storten?
 
zelfs een Fin kan naar de boer´nleenbank stort´n.

gewoon al je gegevens ( een telnr is dan wel zo leuk voor de desbetreffende Fin) en IBAN en BIC codes.
naar hem toesturen.
:koffie:
 
Oke, ik heb hem gemaild en ben benieuwd. DHL rekent toch een bak geld voor dat verzenden hoor, maar hoop dat het zo wel goedkomt. Heb voorgesteld dat hij eerst het geld overmaakt alvorens ik het pakket verstuur naar Finland. Bedankt voor jullie hulp!
 
Back
Top