nox - roll call (hiphop)

nox

Stamgast
Lid sinds
16 januari 2005
Berichten
402
Locatie
Maarssen
ik ben de afgelopen 4 maanden bezig geweest met een in NL nog nooit eerder vertoonde internationale possecut, flink geregel en gemix maar vandaag is dan eindelijk de laatste hand gelegd aan de 7+ minuten roll call en dit gaat in hiphopwereld dan ook zeker niet ongehoord voorbij! gezien er hier toch ook wel wat mensen into zijn gooi ik 'm maar even op

klik de banner op http://www.noxstudios.nl en er opent een quicktime player, doe save target as om 'm op te slaan

origineel persbericht:

De Familie presenteert: Roll Call!

Prent deze naam nú meteen in je kop: The Nox. Schrijf hem op, schreeuw hem uit, zorg dat je ‘em niet vergeet. Deze man werkt achter de schermen snoeihard aan producties voor een volledig nieuwe generatie Nederlandse én Amerikaanse MC’s en DJ’s.

Om woorden met daden te onderstrepen, lanceert The Nox onder de paraplu van De Familie een possecut van ongekende omvang: vier DJ’s en veertien MC’s laten van zich horen op Roll Call, goed voor ruim zeven minuten dikke headnod. Achttien man op één track!

In de Verenigde Staten zijn stukken van de tours van o.a. Dilated Peoples, Mr. Lif en de Cunninglynguists het afgelopen jaar verzorgd door MC’s uit de stal van The Nox, met volledig door hem geproduceerde setlists. Tijd om ook Nederland te laten zien dat Nox een abnormale bak kwaliteit en een freshe sound in huis heeft!

Drop de bom als Hiroshima! Het is ROLL CALL!

WEBSITE (klik*)
DOWNLOAD LINK (klik**)

Line-up:

01 DJ Excalibur & DJ NME
02 Dvonz
03 Rhyson Hall
04 Knowledge
05 Presto
06 DJ Sex
07 Gr& Phee
08 Rhino
09 Flex
10 deLoz
11 DJ Sex
12 Wordery & Marz
13 Prozak
14 X Now The Last MC
15 Raska
16 Wilskracht
17 DJ Rukkus
18 Fudd



* Als de hyperlink niet werkt, kopieer dan “ http://www.noxstudios.nl “ naar de adresbalk van je browservenster.
** Als de downloadlink niet werkt, kopieer dan “ http://www.noxstudios.nl/nox - roll call.mp3 “ naar de adresbalk van je browservenster.
 
Het eerste wat opvalt is dat 7 minuten toch wel errug lang als je steeds hetzelfde melodietje/beat hoort. Voor de rest mis ik toch echt de rauwe hiphoprand aan de track. De vocals ademen absoluut hiphop alleen de track waarop ze rappen mist de ruwe ongenuanceerdheid van de straat. Spice de track op met meer stringsamples ipv de klinische sound die ze nu hebben. Hetzelfde geldt voor de beat. Het klinkt allemaal te netjes en dat is niet hoe hiphop hoort te zijn in mijn ogen dan 8)

Wel super hoe je iedereen bij elkaar hebt gekregen voor deze collab! Petje af :smeris:
 
raps vocals etc chillend :okdan:
ik hou ook meer van de smerigere beats en alles, maarja das wel persoonlijk denk ik... maar je hoort op zekers wel hoge kwaliteit, alleen niet mijn soort beats helaas
 
de beat is opzich niet slecht of zo maar hij banged gewoon niet hard genoeg je zou bijna zeggen dat hij het tempo van de mc niet bij houd of zo
als je zo veel mc's brengt op 1 track moet die beat echt monster die beat moet zeg maar een omhulsel vormen voor het geheel

vind ik dan
 
dat zijn natuurlijk vooral meningsgebaseerde dingen

de opzet van 't hele gebeuren is gewoon het neerzetten van een massive internationale hookup op 1 overkoepelende track, als soort kennisgeving dat er niet stilgezeten wordt ondanks dat er weinig released wordt en natuurlijk als statement opzich.

iedereen heeft uiteindelijk op deze opzet geschreven en naderhand heb ik en wat kritische oren naast me niet het gevoel gehad dat 't niet overkomt op de manier waarop 't uiteindelijk bedoeld is, dus om maar een bijdehante swing aan 't verhaal te geven: this is it, so get with it :D

ik prefereer zelf ook hier en daar wel wat raw en uncut hiphop, maar ik ben toch meer van 't overbrengen van moods

sowieso thanks voor het checken!

edit: ik werd ook op een gegeven moment ziek van 't hele mixproces aangezien 't al vanaf oktober 2006 loopt ;) dus dat ik hier niet de arrogante sjaak uithang ofzo :engel:
 
Laatst gewijzigd:
Klinkt wel lekker.

Iig niet zo platgecompressed als menig amerikaanse plaat.

Sublaag bas is wel wat aan de overdadige kant. Qua vocals zou ik wat meer mid bijdoen zodat ze wat helderder klinken want nu versta je ze niet zo.
 

ik klik dus op dat radio linkie
klinkt t soo goed vanwege de radio braod casting whoo helder is wels weers wat anders dat de gemiddelde mp3 hiero

lekker hollands ,...idd .:{ slow ook ...beter ....

die usher achtige leads in us hiphop,...mennnnn
no-dope pfffff

:engel: ik vindt
ook veel muziek met een uk cockney style voice rap ook erg bruut klinken is gewoon de taal / klank ....*D

check - voor wat ik bedoel http://profile.myspace.com/index.cf...&MyToken=c86f57b2-ca75-4214-855d-df84c86c97e9

fatter faction shameless ok

gaat vooral over de ,...aso uk klank van raps ,....[zijn hele aardige jongens hoor!]
lekker of je naar lockstock ,..zite luisteren
 
thanks mensen

ik ben idd niet van die overcompressed crap, lang leve de volumeknop.. dat mid mis ik eigenlijk niet zo maar dat sublaag kan ik best inkomen, ik heb dan ook een sub nodig :)
 
Ey die nox jij ook hier ;)

klapt er lekker in.... :okdan: gewoon doorgaan!
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top