[pop/rock] 2 nieuwe tracks

Stage73

elektromechanisch lid
Lid sinds
20 april 2006
Berichten
925
Locatie
Hamburg
op mijn knutselsite

www.soundclick.com/roaldsdemos

vind je twee nieuwe songs die beide half af zijn. De 1e, wekrtitel "Continuity", is de belangrijkste, voor m'n vriendinnetje (niks vertellen dus tis snel Valentijnsdag :D). Wat vinden jullie ervan? Het is een afgeleide van m'n "tapijttrackje" dat ik getransponeerd heb en van tekst voorzien, en de hele feel is wat meer Rock-achtig geworden IPV 70s zweef-fusion. Er is hier nogal wat in actie, de CP70 (met dikke overdrive), synthstrijkers, Rhodes, gitaar en backgrounds, dus ik heb heel wat lopen knutselen om een beetje open sound erin te krijgen. De vocals worden nog een keertje opnieuw opgenomen want die moest ik vanwege het late tijdstip, erg zacht inzingen en dan red ik de hoge stukken niet. Verder ontbreekt de solo nog. Zal ik het laatste couplet ook met dubbele lengte maken? Misschien is het einde nu een beetje abrupt.

Dezelfde mooie (Vstation) strijkers komen mooier naar voren in de 2e track, "so far". Let hier ff helemaal niet op de vocs, die zijn nog een ramp. Verder ontbreken nog drumfills enzo, en misschien een 3e sectie (wat vinden jullie?). De drums(battery) heb ik door Blockfish gejaagd voor de PhilC sound :D

dank voor jullie tips en ideeen!!
 
updateje..solootje ingespeeld zoals het ongeveer moet worden...nog niet helemaal gelukkig mee.
 
ik vind het i.i.d. geval erg vet klinken Mooie sound goed gebruik van geluiden niet zo'n brei van klank waar ik zelf vaak erg last van heb.
Als ik je vriendin was had ik spontaan een arp2600 gekocht

snorie8>
 
bump wegen updeetjes: veel gitaarwerk in 'so far', dank Klaus! en de solo in Continuity, CP70. beetje trashy sound maar ergens is het wel goed dat ie er zo erin clasht.
 
Back
Top