[Emu] esi 4000 & ernstige scsi problemen...

C-Code

Addicted to Breaks
Lid sinds
5 augustus 2002
Berichten
1.974
Locatie
Den Bosch
He mensen, ik heb echt een klote probleem met mijn Emu esi 4000. Sinds ik windows XP heb geinstaleerd, en mijn scsi card heb geinstaleerd met nieuwe aspi drivers, loopt het niet meer zo lekker.

De scsi card die ik nu gebruik is de adaptec scsi connect 2904 (die niet de exacte drivers heeft voor windhoos XP, en dmv van aspi drivers zeg maar houtje touwtje werkt)

Ik heb nu elke keer als ik data naar mijn esi 4000 stuur diverse foutmeldingen. Van EOF (end of file) tot compleet vastlopende sampler (an error occured in this esi 4000 please turn power off/on) op het moment dat ik de bank wil saven (op een 250 mb zip). Soms resulteert dit in het compleet verliezen van een song waaraan ik aan het werken was; en dan moet ik alles helemaal opnieuw doen.

Ik snap dat er mensen zijn die zullen zeggen "dan koop je toch een nieuwe scsi card !".....terecht, maar dan moet ik zeker weten dat het werkt; aangezien de scsi kaarten niet allemaal even goedkoop zijn.

Dus mijn vraag: wie heeft een esi 4000/2000 vlekkeloos werken onder windows XP en met welke scsi kaart, en zo ja heeft die kaart ook goede drivers voor xp ?

Alvast bedankt
 
Ik heb geen PC maar weet wel dat de medeling "an error occured in this esi 4000 please turn power off/on" optreedt als de sampler zich niet helemaaal happy voelt (zelfs als je hem als stand-alone, dus los van computer, sampler gebruikt). Ik kan me dus voorstellen dat een niet 100% optimale verbinding snel leidt tot deze error. Succes verder.
 
Origineel geplaatst door dekzster
Ik heb geen PC maar weet wel dat de medeling "an error occured in this esi 4000 please turn power off/on" optreedt als de sampler zich niet helemaaal happy voelt (zelfs als je hem als stand-alone, dus los van computer, sampler gebruikt). Ik kan me dus voorstellen dat een niet 100% optimale verbinding snel leidt tot deze error. Succes verder.

Ja...dat heeft dus ook te maken met die scsi waarschijnlijk. Want onder windhoos 98 se werkte die in deze opstelling zonder enige fout !!
 
Tja PC's en muziek gaan ook niet goed samen......!

Gewoon met Atari werken..hihi...
 
bass daar heeft nie,mand wat aan. Ontopic aub.

Ik heb ook geen problemen met een adaptec kaart op win 95 maar heb dus helaas geen XP ervaring met SCSI
 
Origineel geplaatst door Bass
Tja PC's en muziek gaan ook niet goed samen......!

Gewoon met Atari werken..hihi...

ATARI = wel erg beperk qua mogelijkheden he ?
Ik heb zelf een st 1040 en een mega st1....en ik ben blij dat ik ze kwijt ben........en dat een pc en muziek niet samengaat is echt onzin....het hoort gewoon prima te werken !!!

Het probleem ligt meer bij de producenten van losse hardware, die geen nieuwe drivers voor een 1,5 jaar oude kaart maken om op die manier meer nieuwe spullen te verkopen !!
 
ah, eindelijk iemand die er ervaring mee heeft. ik word al veel te lang geplaagd door een buyer's regret over een esi-4000, en met de hcc binnenkort zou ik kunnen proberen om een xp-compatibel scsi-kaartje op te pikken, alsmede een paar mb'tjes SIMM.

mag ik misschien vragen hoe je er gebruik van maakt? kun je gewoon een deel van je HD als disk gebruiken om de esi-zooi op te smijten en terug te halen? ik ben al bekend met het feit dat er een leuk progje bestaat voor de esi, maar ik heb nog nergens gebruik van gemaakt (bij gebrek aan kaart).

ik vond 't een beetje overbodig om hiervoor een nieuw topic te openen, dus.. :)
 
Hoi Yoozer, ik had deze thread in eerste instantie opgestart om juist antwoord te krijgen op een hele belangrijke vraag ....welke scsi kaart is XP compatible.....en tot nu toe nog geen antwoord.

Maar om je even een idee te geven hoe ik het heb werken:

In mijn pc zit een scsi kaart (fucking adaptec bastards kaart) en vanaf die kaart loopt er een kable naar mijn scsi zip 250 MB
Daarna gaat er vanaf die 250 MB zip een kabel naar mijn sampler en is de zip zowel door de pc als de sampler te gebruiken...althans als je een windows XP compatible scsi kaart kunt vinden. Ik heb gehoord dat de tekram 315 schijnbaar wel windows xp compatible is.......maar dat wil ik zeker weten voodat ik em aanschaf !!

En op de manier zoals ik het nu heb werken kan ik ook samples vanf mijn pc naar mijn sampler sturen vanaf soundforge 6.0 & recycle 2.0 .....en ook met esi-win.
 
Heb je de laatste xp drivers al geprobeerd voor je adaptec DJ_C-Code ???? Gebruik zelf een 2940 en ondervond dezelfde problemen maar die heb ik opgelost aan de hand van nieuwe drivers, hoop maar dat het bij jou ook werkt. Succes

gr. Mario
 
Hee Mario, thnx voor je tip. Maar ik heb deze drivers van adaptec al geprobeerd (en ook de aspi drivers) maar helaas ik heb de 2904 en daarbij werkt het niet.

Ik ben in ieder geval erg afgeknapt op adaptec producten.
 
C-Code,

Zit jouw probleem niet in het feit dat XP wel met je SCSI-kaart maar niet met je sampler overweg kan
simpelweg omdat hij hem niet herkent?
Ik heb zelf het probleem gehad met een ESI-32, OS 3.02

Misschien ken je hem al, kijk anders ff hier

http://groups.yahoo.com/group/EMU-ESI32_and_4000/

Ergens is een driver te downloaden voor win95/98, maar ik weet niet of er inmiddels ook al een
driver is geschreven voor 2000/XP.

Mij is het iig. toen niet gelukt en ik ben toen gewoon verder gegaan met Win98.
Heb er daarna ook niet meer naar gezocht, misschien heb jij meer geluk.

Succes :)
 
Bedankt voor je antwoord vizion. Ik heb zelf al de nodige research gedaan en ben ook op die groepen gekomen. Maar het is op dit moment zo dat ik al mijn instelling qua apparatuur goed heb staan. Ik heb dankzij een tip uit een oudere thread nu niet meer dat mijn pc blijft vragen om een onbekend apparaat. Die staat nu zo dat ie daar niet meer om vraagt. Ik denk dat het probleem echt in de scsi kaart ligt. Ik hoor namelijk verhalen over gebruikers (uit die nieuwsgroep) dat het wel mogelijk is om met een andere kaart onder xp te werken.

Hij doet het bij mij nu ook wel, alleen zend ie soms foute data naar mijn sampler waardoor die sampler over de rooie gaat. En dat komt omdat mijn kaart zelfs dankzij nieuwe aspi drivers geen officieele xp ondersteuning heeft....mijn pc word door aspi drivers zeg maar gefopt en zo werkt ie zeg maar als een ander type adaptec kaart.
 
Op dit moment staat er bij mijn scsi kaart: Adaptec AIC-7850 PCI SCSI controller.
Terwijl er dit inzit: Adaptec SCSI Connect 2904.

Maar omdat volgens adaptec de drivers van de AIC 7850 overeen zouden komen met de 2904 (wat in de praktijk nu dus helemaal niet gaat) raakt mijn pc in de war.
 
windows2000 drivers al geprobeerd? werkt meestal ook wel onder XP..
 
Back
Top