Prophet 600 vraagjes thread

smackos

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
25 oktober 2002
Berichten
6.604
Locatie
Scheveningen Beach
Ik heb vandaag een Prophet 600 binnengekregen, #&*&#*@&*(# wat een mooie sound, dat had ik niet verwacht!

Is het mogelijk om de Arpeggiator te latchen?

Tips & truukjes?
 
Ik heb geen handleiding want ik hem illegaal gedownload hu

Nog een paar vraagjes

Hoe krijg ik de chord memory aan?

Hoe kan ik een patch saven?
 
het antwoord op al je vragen is de record button, dacht ik.
als een arpeggio loopt de record button indrukken om te latchen
en om patches te saven eerst recordtoets indrukken en dan de geheugenplaats die je wil gebruiken. bv 0-9.

(latch ben ik neit helemaal zeker van, maar zo werkt het ook op de multi-trak)
 
Origineel geplaatst door smackos
en de chord memory?

wist niet eens dat het erop zat!
ook niet gewoon akkoord aanslaan en memory indrukken??
 
The PROPHET 600 has four major back panel functions: audio output, suitable for headphones as well as amplifiers; cassette interface for program or sequence storage on tape; multi-function foot switch jack which will latch chords in Unison/Track mode, latch the arpeggiator or external arpeg giator clock pulse input, and control sequencer Stop, Record, and Playback functions.

De foot switch input kun je dus ook gebruiken als trigger input voor de sequencer.

Maar volgens mij heb je ook een pedaal nodig om de chord memory te latchen?

De arpeggiator kan inderdaad gelatched worden met de memory/record knop :)
 
Ok je moet de Unison Track knop naar boven doen en dan een akkoord indrukken en hoppa!

Je kunt daar ook een voetpedaal voor gebruiken,
 
Ja, de 600 heeft mooi dynamisch geluid, ik denk dat ie aardig ondergewaardeerd is. De meeste gaan voor de prophet 5 of 10 of de Pro one maar van de 600 hoor je niet zo veel. Als ik een vet analoog geluid wil horen ga ik toch effe op de 600 jengelen....8~
 
Ik zat alleen maar op te scheppen over mijn prophet :D :biertje:

ik heb inmiddels een duitse handleiding gevonden.

Hey je moet je Multitrak nog in je gearlijstje zetten :D
 
Origineel geplaatst door KAOSKAOS
Doe ik pas als ik hem helemaal ken ;)

is wel een lekkere bak hoor, een blijvertje

Er zijn gewoon niet veel analoge polyfone synthesizers die compleet MIDI zijn en toch nog ouderwetse VCO's hebben.
 
Origineel geplaatst door bikkel
Er zijn gewoon niet veel analoge polyfone synthesizers die compleet MIDI zijn en toch nog ouderwetse VCO's hebben.

jaa 600 heten en ongeveer 600 kosten
ik d8 altyd pro one ,..na probeert r zelf one

maar smack ,..enig inzicht al hoe die zich verhoudt tot bv een prophet 5,...[1 stem ]
na dat hexa ,...en meer geneuzel laatst over rev .2 anders niet !!
wil k wels eens weten ,..ofdeze zich kan meten met een rev3 de een cem bak dus
en een pro one qa 1 voice hebbie toch nog ?


weet ook niet precies welek cems erin zitten in p600
maar ist te vergelijken met de ax80...zonder t gemis van knoppen ?
 
Prophet 5 rev 3 klinkt veel vetter dan een prophet 600. Volgens mij heeft de prophet 600 minder snelle attacks (goed in effecten maken en duistere strings). Klinkt wat doffer. Niet met elkaar te vergelijken. En volgens mij is het filter in stappen en wat crispy. Dit is nauwelijks hoorbaar. Het filter van de V is 1 van de mooiste ooit gemaakt. Mooier dan die van een Synthex. Maar een Synthex heeft weer meer filtervariatie (BPF, HPF)
De prophet V rev 3 heeft zeer snelle attacks. De snelste die ik ooit gehoord heb. Je kan heel goed percussie maken met deze synth. Ook een harp maken is geen probleem.
Ik vind dat er met een prophet V meer variatie in klanken mogelijk is. Maar de prophet 600 blijft een zeer leuke synth met een mooie lay out. Hij is al die jaren blijven hangen rond de 600 euro. Prima prijsje in tegenstelling tot wat ze tegenwoordig voor een V vragen.
 
Ik vind een Prophet 5 nou niet 1200 euro beter klinken dan een 600.
Ik zelf vind de P5 een van de slechste aankopen die ik ooit gedaan heb.
Maar goed ieder zijn smaak en ding blijkbaar weer.
Alles wat jij noem ben ik het niet mee eens maar goed,.... :)
 
Back
Top