3 Joints en 97 Bpm electro breaks -vetnes(?)

Muppel16153

Ingeburgerd
Lid sinds
6 Maart 2005
Berichten
63
haard en ik ben er niet trots op maar er werden 3 joints gerookt

.. het resultaat

Nathan Q - Lame Ducks


feedback is zoals altijd heel welcom... is het wel cool? of is de flavor of sound helemaal niks!.. ?

tips etc. alles naar mij toe .. please


Mvg
jT
 
Intro vraagt meteen om aandacht en dat is alvast een troef. Dan rolt het verder naar je hoofdthema. Good.

Maar na een 12-tal maten wordt het plots even minder leuk.
Een wat rommelige modulatie die meteen de groove breekt en het voelt niet aangenaam.
Je 'hoofdthema' is wel erg funky en dat oort lekker. Een enkele maten waar de bas POM POPOPO POM... gaat.
Dat zit allemaal goed.
Andere stukken komen naar mijn gevoel helaas wat rommelig over.
Blieps die net niet groovey of zelfs overbodig zijn. Misschien nog wel juiste sound, maar minder interessant qua arrangement zeg maar ritmiek in tijd en toonhoogte.
Ritme meestal leuk, maar soms ook wat rommelig of niet echt transparant qua feel. Less=more.
Hier en daar heb je aangenaam passende effectsounds of samples gebruikt.

Persoonlijk denk ik dat je beter het hoofdthema kan blijven hernemen, dat verder uitdiepen en daar coherente subtiele variaties op bedenken. Gooi er wat snijdende synths in of probeer misschien eens een 2de funky-disco moogey bassound riedeltje dat je (thema) bas-arrangement beantwoord, moduleert en ondersteund.

Pianomelodietje is zeker leuk en doet me aan Moby denken, maar ik vind het persoonlijk stijlmatig minder thuishoren in de opzet.

Luister een tijdlang niet naar deze track en begin iets nieuws. Binnen 4 weken beluister je hem opnieuw en dan krijg je wellicht een beter zicht.

Dus ja, zeker goede poging die een interessant resultaat kan worden, maar probeer de essentie van deze track te vatten en je te ontdoen van het overbodige.
 
alvast bedankt, in de volgende versie zal ik zeker jouw raadpleg gaan gebruiken...

maar zijn er nog meer met een mening?

beperk het anders alleen tot seconde 56 (dus niet het twede thema!)

Mvg
jT
 
Is niet echt mijn muziek maar voor zover ik het kan beoordelen vind ik het wel erg goed klinken, hoewel ik Skeletvm wel erg goed begrijp.


:okdan:
 
Back
Top