[GEZOCHT] boek: "the MIDI System Exclusive Book"

Status
Please reply by conversation.

oozi

Ouwe rot
Lid sinds
3 juli 2002
Berichten
1.156
Locatie
Boxtel oost
ik zoek dit boek dus. out of print, 2e hands ook niet direct aan te komen.

verdere info:

"the MIDI System Exclusive Book"
Steve de Furia & Joe Scacciaferra
3rd Earth Productions
ISBN: 0-88188-586-x

ook gezocht van dezelfde schrijvers:

"Midi Programmer's Handbook"
Steve de Furia & Joe Scacciaferra
Hungry Minds, Inc
ASIN: 1558510680

en:

"Midi Resource Book"
Steve de Furia & Joe Scacciaferra
Hal Leonard Publishing Corporation
ASIN: 0881885878


maar vooral die eerste.
 
dank, maar daar was ik al geweest. wat daar staat is de midi specification v1.1, en die is me niet specifiek genoeg. het gaat me vooral om het MTC-sysex gebeuren.
(ja ik probeer nog steeds een sequencer te programmeren..)
de midi spec is trouwens ondertussen op v2. en dan nog niet specifiek genoeg. en ik wil zowiezo wel meer weten over sysex in 't algemeen.
 
Ben je zelf bezig met een midi sequencer? Ben daar ook effe mee bezig geweest, wou via een microcontroller een soort van hardware sequencer bouwen, enkel de tijd en het enthousiasme ontbrak me nogal snel.
 
ja, ik probeer al een tijd om van 1 bank van m'n drehbank een 4 x 16 stappen sequencer te maken. in eerste instantie heel eenvoudig note on commando's waarbij de waarde van de potmeter de velocity aangeeft. helemaal uit is dus 0 velocity is geen noot. simpel toch? not.
maar ik heb via de AH mailinglist (nee niet de supermarkt ;) ) en verscheidene usenet groepen al het een en ander aan info verzameld. nu alleen nog ff wat tijd vinden om 't door te spitten; ineens weer ff druk met werk. 'k snap het principe ondertussen wel, maar ik kom nog niet uit de praktijk, en ik ben nou eenmaal geen programmeur dus 't is ook totaal onbekende materie. maar ik weet dat 't kan; als 't met een Peavey 1600x kan, dan kan 't met een Drehbank ook. dus uiteindelijk zal ik eruit komen. net 'n terrier, ikke... :)
 
Origineel geplaatst door marcuuu
Bedoel je dat blauwen boek ? van +/- 400 blz ?

Het zijn er 833! :D

"Het Complete MIDI Boek" van Christian Braut.
En de titel is niet overdreven.

Ook MIDI Time Code, SMPTE en de programmering hiervan worden uitgebreid behandeld.

Nieuw natuurlijk nergens meer te krijgen.
Behalve bij Senso :D
 
...En Sensoos boekies zijn goed!! Nog bedankt man!:D
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top