Reparatie Korg Stage Echo 500

MonoTron

Initiating Sequence..
Lid sinds
13 januari 2004
Berichten
6.132
Locatie
de paddestoel op m'n teen
Ik was bezig met het nakijken van mijn stage echo, omdat er een switch mist en een potmeter afgebroken is. Ik wilde eens kijken of ik het zelf kon repareren, maar denk dat dat niet gaat lukken.

Ik heb de frontplaat eraf gehaald, maar daarachter zit een andere plaat die ik er niet goed afkrijg. Ik denk dat ie op twee plekken in het midden gelast is d.m.v. twee kleine puntlasjes. Aangezien ik niet weet hoe ik de tweede plaat eraf krijg ben ik maar gestopt. Misschien dat iemand hier meer over weet.

Gelukkig zijn beide mankementen van channel B, dus ik kan het eerste kanaal nog gewoon gebruiken, maar het zou toch fijn zijn als het gefikst kan worden. Jammergenoeg staat het volume van channel B op een minimale stand, dus ik hoor wel iets, maar heeel erg zachtjes.

Bijgevoegd plaatje is van de volume potmeter van channel B. Ook het kapje/dopje wat erbij hoort heb ik niet. Dit is denk hetzelfde als die uit de MS (10, 20, etc) serie.
 

Attachments

  • pict2748.jpg
    pict2748.jpg
    29,2 KB · Bekeken: 52
Sowieso zitten er nog van die zeshoekige 'moeren' om de basis van je potmeters, heb je die wel losgehaald? Lijkt me sterk dat ze zoiets vastlassen of solderen; je moet er toch gewoon bijkunnen om te servicen?
 
Inderdaad die zitten er wel, ik heb ze alleen niet losgemaakt. Waarschijnlijk is de pot meter hierdoor makkelijk(er?) vervangbaar. Maar ik wilde verder kijken voor de switch, maar hier kon ik dus niet bijkomen.
Ik wist ook niet zeker of die moer bedoeld was om de potmeter aan de frontplaat vast te zetten. als dit zo is, krijg ik 'm daarna niet meer vast omdat ik niet achter de frontplaat kan komen. Vandaar dat ik ze nog niet heb logedraaid.

Iemand enig idee of dat de manier is om de potmeter te vervangen?
 
Origineel geplaatst door dsil
Iemand enig idee of dat de manier is om de potmeter te vervangen?

Die potmeter zit inderdaad vast met die moer. Er zal toch een andere manier zijn om bij de achterkant van die potmeter te komen, want het is echt niet de bedoeling dat je gelaste platen uitelkaar moet trekken om erbij te kunnen. Volgens mij heb ik hier ergens de service manual van de SE-500 liggen. Eens kijken of ik 'm kan vinden...
 
Back
Top