Yamaha 01V valt vaak uit / reset zichzelf!

Subgroover

Zweet spot
Lid sinds
6 mei 2004
Berichten
2.685
Locatie
Klopt
Ola!

Ik heb een Yamaha 01V (oow en ik wil zo dolgraag een betere...), maargoed... die heeft dus kuren sinds een tijdje.

Zeer regelmatig (lees: zeker 10x per dag) gebeurt het dat deze ineens vastloopt.
Alle info in het beeldscherm valt dan weg, de verliching van het scherm brandt nog wel en de tafel geeft geen geluid meer en reageert nergens meer op.
Soms gebeurt het dan ook dat hij ineens opnieuw opstart, maar dat gebeurt niet vaak meer.

Even uit- en aanzetten helpt meestal wel, maar soms na een paar minuten hetzelfde verhaal. Soms blijft ie het wel een paar uur goed doen, maar dat is ook steeds minder aan het worden...

Hetgeen ook helpt (zoals bijna altijd bij apparatuur) is er gewoon een flinke mep op geven.
Tafel loopt vast -> BAM! met de vuist -> Tafel reset zichzelf en je kunt weer verder werken...

Betekent dit nu dat de schroothoop zeer blij zal zijn met dit stuk metaal?
Of is dit een meer voorkomend probleem?
 
Volgens mij is dat een vaker voorkomend probleem.
Het had iets te maken dat er een of andere draad los kwam te zitten en je dan sluiting kreeg.
Dat kun je zelf oplossen (moet je even zoeken hoe het precies zat) of laten repareren bij service center in Beegden.
 
Mijn 01V liep ook vaak vast als de koelkast aansloeg: Misschien kun je hem op een schone groep aansluiten?
 
Origineel geplaatst door Zaaz
Mijn 01V liep ook vaak vast als de koelkast aansloeg: Misschien kun je hem op een schone groep aansluiten?

Een schone groep is één, als dat niet lukt zet dan een filter tussen het stopcontact. Een koelkast is killing voor je geluid.
 
Back
Top