midi probleem in flstudio

g0tBlunt

Nieuwkomer
Lid sinds
20 december 2006
Berichten
17
Ok het zit zo,

Ik heb een oude roland pc-160 van iemand geleend en daar wil ik wat muziek mee gaan maken in flstudio.
Ik had eerst geen id hoe je zo'n ding moest aansluiten op je pc maar na wat google sessies heb ik een midi usb interface gevonden en besteld.
Vandaag heb ik hem binnen gekregen dus ik heb het meteen uitgeprobeerd.
Maar nu stuit ik dus op een probleem:
Als ik een toets indruk op mn keyboardje gaat het midi activity lampje wel branden maar ik krijg niks te horen terwijl ik gewoon een sample heb geselecteerd die als ik er op klik wel afspeelt.
Na nog meer google sessies kwam op op de programma's Midi-ox en MidiYoke.
kheb een precieze handleiding gevolgd over hoe je dat aan de praat krijgt maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

Iemand met het zelfde probleem? Of nog beter, de oplossing?

Alvast bedankt
 
in fruity loops of ergens in windows gewoon?

er zit geen programma bij mn usb interface om channels in te stellen..
 
thx voor die handleiding kheb dan wel de 160 maar dat maakt vast nix uit..

maar ik heb nu het midi zendkanaal ingesteld op toets 1 gewoon.

het werkt niet echt helaas.

kun je misschien wat uitgebreider uitleggen wat ik moet doen :) ?

dit is echt de eerste keer dat ik een midi keyboard voor me heb :P
 
ow nog iets wat ik nu net ontdek:

ik heb 2 midi stekkers aan mn usb interface..

welke moet nou eigenlijk in het keyboard, de IN of OUT?

ik heb nu de IN er want bij de OUT brand het activity lampje in flstudio niet..

maar volgens mij moet ik de OUT gebruiken ofniet?
 
usbmidi IN moet in je keyboard OUT (man, er zijn maar 2 mogelijkheden :P )

dus je IN kabel in je rolandkeyboard pluggen. Verder kan ik je denk ik niet helpen, probeer gewoon wat uit met de midisettings van je fruityloops en onthou wat je veranderd hebt. Als het midilampje in fruityloops al brandt lijkt het me verder een kleinigheidje.
Als je alle kanaal nummers etc. leeg laat (---) dan pakt ie gewoon alle midi die binnenkomt, dus dan kan je dat midikanaal verder ook vergeten.
 
Als dit je eerste kennismaking met midi is, is het wijs om eens met iemand in kontakt te treden die daar ervaring mee heeft. Dit soort "probleempjes" zijn haast ondoenlijk om via een forum op te lossen. Meestal is het een foutieve instelling "ergens". Mijn advies: leer wat midi is. ;) En daar is op het net en op dit forum meer dan genoeg te vinden.
 
mjah helaas heb ik niemand in mn omgeving die hier verstand van heeft,

en ik snap er dus echt nix van want dat activity lampje brand gewoon rood als ik op een toets druk en dat betekent dat ie verwerkt word als ik het niet mis heb dus waarom nou geen geluid =(...

najah ik kijk wel verder op internet misschien kom ik nog wat bruikbaars tegen iig bedank voor de reacties
 
jah in fl bedoel ik,

dat betekent dat ie dus goe is aangesloten toch?

alleen ergens een foute instelling.

alleen wat...?
 
Ok, midi lijkt goed aangesloten. Nu zul je toch in FL moeten zoeken. Zeker weten dat je mixer goed staat ingesteld bv? Nogmaals, ik ken FL niet, dus ik kan je alleen wat algemene tips geven.
 
ik kom er nu net achter dat ik helemaal niks hoor als ik een midi bestand afspeel, maakt niet uit in welk muziekprogramma..
Dit heeft waarschijnlijk wel wat met mn probleem te maken ofniet?
iemand tips voor midi drivers o.i.d.??
 
Staat je keyboard/midi interface wel Enabled bij FL? En zoja, staat verder 'Auto Accept Controller' aan? Het zou ook nog kunnen zijn dat je keyboard op een verkeerd kanaal uitzend, staat het op channel 1?

Het zou probleemloos moeten werken
 
Back
Top