tr-909 bassdrum decay mod

Ik heb hier geen last van extra storende ruis door de mod, lijkt me ook erg onwaarschijnlijk. het lijkt me dat het tussen je oren zit, niet negatief bedoelt ofzo.

Ik ga zometeen die pitch mod doen, alleen ik doe hem wel zonder schakelaar, dus dan maar hopen dat die minimale stand die dan 4 keer verhoogd is nog te harden is, bij de decay mod hoorde ik in elk geval geen verschil tussen de oude minimale stand en de nieuwe minimale stand die 4 keer hoger zou moeten zijn.
 
Ik ga ook maar aan de slag...

Ik ga ook maar aan de slag...

Kastje heb ik al met knopjes
Hij is van zwaar-plastic en wordt !waarschijnelijk! aan de 2 schroeven van de Transformater geschroefd.
(zie achterkant TR909)

Misschien dat ik in de metalen plaatjes van de knoppen de letters DR, TU en HH laat graveren.
- bd DRive / bd TUne / HH tune -


plaatje:
attachment.php


- En misschien nog die DecayMod allowel ik de BD daecay al erg lang vind.

- En ik ga een 9polige plug eraan maken zodat het los te koppelen is tijdens vervoer.

Maar dan zit ik nu ook te twijfelen over die schroeven van de transformator wel zo slim is of misschien beter klitteband gebruiken?

Deze connector heb ik iig gekocht:



Secomp_Nullmodemkabel_D_Sub_DB_9_9_polig__1342967.jpg
 
Begrijp me niet verkeerd het zal de 909 beter doen klinken en je een gelukkiger muzikant maken (het belangrijkste natuurlijk) maar ben ik de enige op het forum die kromme tenen krijgt van het zien van deze modificaties? Jongens, het is een 22 jarige drumcomputer waar d'r waarschijnlijk nog maar 6000 van in omloop zijn. Dat is minder dan de in 1959 vervaardigde Gibson Les Pauls die voor $100000 en meer bij grote veilinghuizen van eigenaar wisselen. :D

In ieder geval ik ben aan mijn 909 verknocht dus ze blijft bij mij maagd ;)
 
De modificaties die ik uit ga voeren leveren geen blijvende veranderingen.
Alles is in 30min tijd terug te draaien en er worden geen gaten of gleuven in de TR909 gemaakt.

Ik moet zeggen dat ik ook heb zitten twijfelen maar er komt zoveel meer bij dat het me toch te aantrekelijk werd.

Morgen in de middag moet het gaan gebeuren. Ik mis alleen nog een 10k pot :( hadden ze niet op voorraad.
 
Laatst gewijzigd:
fuck the virgins,,het zijn maar apraten hoor ,als hij er beter door klink en handiger werkt, ze moeten voor je werken,

ik heb verschillende synth ook de toetsenborden afgezaagd-juno60 arp oddessey- tb 303 een x mint groen gespoten,

de aparaten worden dan juist meer van jouw..., en als ze gestolen worden herken ze gelijk...
 

Attachments

  • img_0011.jpg
    img_0011.jpg
    205,4 KB · Bekeken: 51
Origineel geplaatst door cuba7000
fuck the virgins,,het zijn maar apraten hoor

Dit gaat bij mij niet echt op. Ik hecht best veel waarde aan iets origineels (zeker als ik het moet kopen)
Ik denk dat een 909 met een zooi gaten erin zo 30% van de prijs afhaalt. En daarnaast sterven ze een beetje uit dus de ongeschonde 909's worden steeds zeldzamer.

Misschien kan je het zeggen als je 250.000euro per jaar verdient maar ik verdien maar 10% van dat.
Ik heb 900euro betaalt voor mijn TR909 (incl.manual en M-64c) en dat was voor mij een rib uit mijn lijf.

Nee, geen gaten in mijn TR909.
 
Origineel geplaatst door cuba7000
fuck the virgins,,het zijn maar apraten hoor ,als hij er beter door klink en handiger werkt, ze moeten voor je werken,

ik heb verschillende synth ook de toetsenborden afgezaagd-juno60 arp oddessey- tb 303 een x mint groen gespoten,

de aparaten worden dan juist meer van jouw..., en als ze gestolen worden herken ze gelijk...


jaaaa zekers een eigen stempel
ooit iemand cuba 7000z handvaardigheid s creaties gezien ,...
komtie....
denk de houten frame eraf [ mijn vaardigheid] en je hebt een ijzeren case netjes geopereerd met d8 ik de cirkel zaag ; :D

voor derest wast wel een 1osc supersynthje voor mega prijs

[kben blij dat de esq-1 nog toetsen aan zatten ,....:halleluja thnx cuba ]

en verder ben ik voor mods astie iets toevoegn aan t app en netjes gebeurd zijn ,..beter toch
mn cr800 ligt ook ook nog helemaal open check de draad ....maar astie klaaaar is
oooooh ooooh boemtsjakk ...tstshitss
:geslaagd:

mods ar goods
 

Attachments

  • 60f.jpg
    60f.jpg
    19,1 KB · Bekeken: 50
Back
Top