wat en wanneer heb je op de stereo outs?

Teddie

Ingeburgerd
Lid sinds
29 oktober 2006
Berichten
35
Locatie
Nederland
Ik heb altijd een default setup op m'n stereo outs staan en wel in deze volgorde:

Rbass -> T-Racks EQ -> T-Racks Compressor -> L2 Limiter

Nou is het zo dat m'n mixen daar behoorlijk door verbeteren, maar als ik dan bypass master fx doe om het verschil te horen dan staat vaak de kickdrum opeens te hard :frons: Ik vraag me dus af of mijn manier van werken wel de juiste is.


Wanneer zet je deze effecten in werking? Tijdens het composen en arrangeren al?
Zet je eerst de volume's van de tracks goed en zet je dan pas de master fx aan of andersom?
In welke volgorde horen master fx eigenlijk?

Laat je horen :)
 
Re: wat en wanneer heb je op de stereo outs?

Origineel geplaatst door Teddie
Ik heb altijd een default setup op m'n stereo outs staan en wel in deze volgorde:

Rbass -> T-Racks EQ -> T-Racks Compressor -> L2 Limiter

Laat je horen :)

en die draai je op je amiga 500?
 
Ik denk dat je de beste resultaten zou kunnen halen als je je mix zo goed mogelijk laat klinken zonder nabewerking. Daarna zou je nog wat erop kunnen gooien (als dat nodig is), en dan waarschijnlijk wat subtieler dan je nu doet. Goede default setting is je mix out naar je speakers :D
 
Origineel geplaatst door falafelbiels
en die draai je op je amiga 500?

Ja met een KCS powerboard 8o)


Origineel geplaatst door Pjotr G
Ik denk dat je de beste resultaten zou kunnen halen als je je mix zo goed mogelijk laat klinken zonder nabewerking. Daarna zou je nog wat erop kunnen gooien (als dat nodig is), en dan waarschijnlijk wat subtieler dan je nu doet. Goede default setting is je mix out naar je speakers :D

Ik had al zo'n idee dat dat een betere werkwijze is.
 
Back
Top