Vertraging midicontroller--> softsynth in Cubase SX 3

Noizer

Nieuwkomer
Lid sinds
28 november 2006
Berichten
16
Beste mensen,

Ik ben net begonnen met Cubase SX 3.0 en heb last van een vertraging van ongeveer 0,5 seconden wanneer ik op mijn midicontroller inspeel en het midikanaal out op een softsynth zet. Volgens mij is dit echt een noob probleem dat zo verholpen moet zijn maar ik kom er niet uit. Ik hoop dat iemand van jullie me verder kan helpen........

Alvast bedankt,

Noizer
 
Welke geluidskaart heb je?

Vaak is dit probleem niet het gevolg van vertraging in je midi chain maar van vertraging in je audio.

Check even onder Devices>Device Setup>VST Audiobay of je de goede driver voor je geluidskaart hebt gekozen. Het beste is om hier de ASIO driver van jouw geluidskaart's fabrikant te gebruiken (bijv. M-Audio). Deze driver is speciaal geschreven om zo min mogelijk vertraging (latency) op te leveren.

Als je deze niet hebt heeft de DirectX driver de voorkeur, pas daarna de Multimedia Driver (maar deze zijn vaak erg traag).

Stuur anders even de waarden die je ziet onder "Total Input Latency" en"Total Output Latency" dan weten we meer...
 
Thanx,

maar heb helaas nog geen asio ondersteunende geluidskaart. Maar asio direct x driver levert al iets betere latency:

Input latency : 325.079

Output latency : 46.440

Binnenkort ga ik een nieuwe geluidskaart halen. Maar voor advies op het gebied van audiokaarten moet ik niet hier(in deze thread) zijn.

Dank voor je hulp, kan weer even vooruit.




:biertje:

daar drinken we eentje op :)
 
Als starter kan ik je de m-audio audiophile 24/96 aanraden. In dit segment een goede kaart. Hij kost rond de 50 Euro 2e hands, heeft een latency van rond de 6 ms als ik me niet vergis (onhoorbaar). Bovendien is ie protools (m-powered) compatible voor als je daar een keer mee wilt spelen.

Cheers dan maar!:mega:
 
Back
Top