welke tb-303 kloon

ik zou geen teebee kopen .. t geluid klinkt redelijk als een TB daarbij is t een monster in t laag en hoog maar de eigenschappen die de TB zo uniek maken zijn ver te vinden op de teebee .. zo klinkt de accent voor geen reet en lijkt t meer een plop die naar binnen schiet ipv uit schiet.. hoe dit op de mk2 en mk3 is weet ik niet.. maar de mk1 zou ik in ieder geval maar links laten liggen tenzij je er alleen simpele basslijntjes mee wil maken
 
Origineel geplaatst door resonance
zo klinkt de accent voor geen reet en lijkt t meer een plop die naar binnen schiet ipv uit schiet..

dat kan ik wel beamen, mischien is een x0xb0x iid wel beter als je m zo kan kopen. Je bent dan iig wel wat meer kwijt.
 
Hey :D ,

Ik denk dat ik dan maar voor de kantenklare xoxbox ga kijken. volgens mij wordt er weinig invoerbelasting geheft over losse onderdelen. Maar ik denk dat ik mij er als leek niet over ga buigen.

in ieder geval bedankt voor de moeite voor de al dan niet zinloze tread.

Dag,

snorie 8>
 
Origineel geplaatst door snorie
Ik denk dat ik dan maar voor de kantenklare xoxbox ga kijken. volgens mij wordt er weinig invoerbelasting geheft over losse onderdelen.

veel meer als je zou denken .. ik weet t getal niet meer uit mn hoofd.. volgens mij zat t ergens rond de 40 euro + de verzend kosten .. kom je al snel op een 60/70 euro alleen voor een pakketje uit de vs naar nl te halen..
 
wachtlijst

wachtlijst

Ik zou me ook maar even op de wachtlijst laten zetten, ik zoek ook een kant en klare maar mocht het niet lukken heb je er iig over een tijdje 1.

Ik sta nu ongeveer 1,5 maand op de lijst.
 
Hey:D,

Ja, ik denk dat ik dat maar ga doen. Hoeveel is het dan uiteindelijk voordat hij binnen is en alle rompslomp er bij is gekomen? En is het in elkaar zetten ervan erg moeilijk :confused: ; voor iemand die echt nog (bijna) nooit wat heeft gedaan met solderen en helemaal geen verstand heeft van chips weerstandjes printplaten enz.

Alvast bedankt,

snorie 8>
 
Origineel geplaatst door snorie
Hey:D,

Ja, ik denk dat ik dat maar ga doen. Hoeveel is het dan uiteindelijk voordat hij binnen is en alle rompslomp er bij is gekomen? En is het in elkaar zetten ervan erg moeilijk :confused: ; voor iemand die echt nog (bijna) nooit wat heeft gedaan met solderen en helemaal geen verstand heeft van chips weerstandjes printplaten enz.

Alvast bedankt,

snorie 8>

doe jezelf een heel groot plezier en koop er 1 die al in elkaar is gezet 2de hands. Ik heb ook ooit (jaren terug) geprobeerd een DYI 909 te bouwen en het soldeer moet ik nog steeds een keer halen. Bovendien zitten er soms ook niet werkende onderdelen bij, je krijgt de goede dan wel nagestuurd maar jij denkt al die tijd dat je iets fout doet. Tot de tijd dat je m niet kan vinden op de 2de hands markt koop je een teebee die je direct weer de deur uit doet als je de X0Xb0X binnen hebt. Of je komt er dan achter dat de teebee eigenlijk vetter is (hypothese, geen oordeel) zodat je direct de X0Xb0X weer de deur uit kan doen.
 
Origineel geplaatst door snorie
En is het in elkaar zetten ervan erg moeilijk :confused: ; voor iemand die echt nog (bijna) nooit wat heeft gedaan met solderen en helemaal geen verstand heeft van chips weerstandjes printplaten enz.

ze hebben mij verteld dat t niet moeilijk is .. dat alles duidelijk met kleurtjes wordt aangegeven etc.
en dat idd een leek de x0xb0x in elkaar zou kunnen zetten

maar goed ik las hier en daar dat sommige mensen er dagen over doen, en andere weer maanden..
tis maar net hoeveel tijd je heb.. het tricky part is geloof ik het tunen, maar daar is hier en daar al wat over gepost hoe je dit t makkelijkst zou kunnen doen.. maar goed bedenk goed waar je aan begint.. als 1 onderdeeltje al kapot aan komt mag je nadat je denkt je x0xb0x af te hebben alles gaan na meten, en opzoek gaan naar een nieuwe onderdeeltje als je dan weer spul moet gaan importeren wordt je niet blij .. persoonlijk zou ik dus de gok niet wagen en maar een 2e hands x0x kopen waarvan je weet (of tenminste vanuit kan gaan) dat ie t doet..
 
volgens mij wordt er weinig invoerbelasting geheft over losse onderdelen

Klopt, niks namelijk, maar wel gewoon 19% BTW plus douanekosten.
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
bij mij was het iets van 60 euro invoer belasting, bij sommigen zelfs nog veel meer.

Ik gok dat dat gewoon 19% BTW was over het totaalbedrag plus 12,50 inklaringskosten. Er zit namelijk geen extra heffing op losse onderdelen.

De bedragen verschillen een beetje afhankelijk van de dagkoers van de dollar (en de x0xb0x pakketten zijn steeds duurder geworden).
 
Origineel geplaatst door bounce
de ruffbox van unimog factories is de beste 303 kloon :okdan:

linkje foto's?

volgens mij is de TBS 303 mk2 de onbetwiste winaar..
 
hier gewoon op t forum zoeken welke de beste klinkende zijn ,..ik heb een teebee is leuk genoeg ,..notha real ,..
maar wel weer 4x cv gate din sync en soo ,....
je hebt met sequencer de ml 303
xox box en eg veel meer check ff duitse sites
sequencer .de
sc6
veel leuks te vinden voor minder dan de xox box price


oja acidlab,..een schreeuw ding vindt ik wel sequencer en lekker klein
 

Attachments

  • ap1140365.jpg
    ap1140365.jpg
    60,8 KB · Bekeken: 70
Er is een instrument dat klinkt als een TB, maar veel meer creativiteit biedt in het maken van patterns. echt een heel leuk ding om basslijnen mee te maken

hij heet de Revolution, van Future Retro

Het is iets compleet anders, maar misschien toch eens het checken waard, ook de audio-demo's

http://www.future-retro.com/
 
Origineel geplaatst door resonance
ik zou geen teebee kopen .. t geluid klinkt redelijk als een TB daarbij is t een monster in t laag en hoog maar de eigenschappen die de TB zo uniek maken zijn ver te vinden op de teebee .. zo klinkt de accent voor geen reet en lijkt t meer een plop die naar binnen schiet ipv uit schiet.. hoe dit op de mk2 en mk3 is weet ik niet.. maar de mk1 zou ik in ieder geval maar links laten liggen tenzij je er alleen simpele basslijntjes mee wil maken


Je kan je Teebee makkelijk modificeren. Hier van de maker:

http://www.xs4all.nl/~syntecno/files.htm

- Accent update.
For having a more "wow" sound, when the accent is turned on.
This modification will only be noticable when you turn on the accent. Without this modification, an accent played on the TeeBee will not have the "wow" sound as much as should be.
 
Back
Top