Waves Mercury

Software-ontwikkelaar Waves heeft een nieuwe software-bundle :

Waves Mercury

Dit pakket bevat 91 verschillende plug-ins,totaal 250 componenten (o.a. ook mono en lite versies van vele plug-ins)
http://forum.waves.com/inwise/fb/asn.aspx?t=5564391423&m=1562713375C557229673b4425605330m7632634

Inclusief de nieuwste V-Series plug-ins,die alleen bij de Mercury bundel zitten :
http://www.waves.com/content.asp?id=2375
veq4_small1.jpg


De prijs van dit pakketje is 7500$ voor de Native versie en 12.500$ voor de TDM versie....;)

En maar hopen dat de V-Series ook los verkocht gaan worden,net als de Waves SSL bundle...
 
Daar heb je volgens mij toch wel zo allemachtig veel processor snelheid voor nodig.........

Zelf met een hele stapel APA44M's accelerators is dat nauwelijks te doen.

Of zie ik iets over het hoofd en is dit ook allemaal met eigen DSP's?
 
Dat valt wel mee hoor...ik heb de Gold bundle op een P4 2,8 en daar heb ik ook altijd wel tig verschillende plugs tegelijk op lopen...voordeel is juist dat er van alle plug-ins ook lite of mono-versies zijn,die weer minder cpu trekken...

En de meeste van die mastering pluggies gebruik ik alleen in Wavelab waar dat cpu verhaal helemaal geen probleem is...
 
wat moet je nu met 200 plugins?
voor dat geld koop je toch gewoon wat high-end hardware voor je pro tools setup?
als fervent software aanhanger snap ik de strategie hiervan niet.

ik ben het eens met Ustka_Slupsk.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door isnieZot
wat moet je nu met 200 plugins?
voor dat geld koop je toch gewoon wat high-end hardware voor je pro tools setup?
als fervent software aanhanger snap de strategie hiervan niet.

Ik ook!
 
$7500 voor wat plugins!!!!
Daar heb je een UAD, een SSL Duende, een Powercore en een Focusrite Liquidmix voor en dan hou je nog geld over ook voor een BigMac ofzo.....
Die gasten van Waves zijn echt gestoord 8D
 
Origineel geplaatst door JimmySX
$7500 voor wat plugins!!!!
Daar heb je een UAD, een SSL Duende, een Powercore en een Focusrite Liquidmix voor en dan hou je nog geld over ook voor een BigMac ofzo.....
Die gasten van Waves zijn echt gestoord 8D

Dat jij het niet met hun eens bent is ok, ieder zo zijn mening, maar om de mensen van Waves gestoord te noemen.. nou nee, ik noem ze eerder heel erg slim, want ze verdienen bakken met geld en hebben het voorelkaar gekregen dat in bijna alle top studio's / master studio's wel iets van waves gebruikt wordt.

Oh en wat processor gebruik betreft heb ik geen slecht woord over voor Waves. UAD-1 is veel erger.. Ik zou voor UAD gaan als ze een moderne DSP op de markt hadden gebracht.. maar nee, ze zitten nog steeds met een verouderde/veredelde grafische chip uit het jaar 0 waar je eigenlijk wel 3 of meer van nodig hebt wil je de nieuwste plugins een beetje zonder problemen draaien. De SSL bundel van Waves kan je met een moderne pc probleemloos op 32 stereo kanalen gebruiken.. hoppa kee, allemaal een SSL EQ en compressor.. laten we eens gek doen!

Waves heeft een slechte naam bij velen.. maar in mijn ogen hebben zij het gewoon goed voorelkaar. Waarom denk je dat ze zoveel geld vragen voor hun nieuwste super bundel... Juist, omdat ze het kunnen vragen. Oh en de V-serie is slechts tijdelijk exclusief in de mercury bundel.. niet voor eeuwig!
 
Kunnen vragen is 1, het krijgen is een ander verhaal. Ze zullen met een heel sterk verkoopverhaal moeten komen om deze bundel aan de man te krijgen.
Laten we voor het gemak even niet vergeten dat de meeste studio's namelijk meer dan 1 set hebben( in ieder geval de studio's waar ik heb gewerkt) en dus ook meerdere bundels moeten kopen om hun studio's gelijk te houden. Dan wordt het ineens een heel ander financieel plaatje.
Even uitgaande van een studio met 3 PT rigs. Dus dus $37.500 voor 3x200 plugins!!! Ik ben echt benieuwd hoeveel mallotige studio-eigenaren dit geld dus gaan neertellen voor nogmaals een native pluginbundel.
 
Origineel geplaatst door JimmySX
Kunnen vragen is 1, het krijgen is een ander verhaal. Ze zullen met een heel sterk verkoopverhaal moeten komen om deze bundel aan de man te krijgen.
Laten we voor het gemak even niet vergeten dat de meeste studio's namelijk meer dan 1 set hebben( in ieder geval de studio's waar ik heb gewerkt) en dus ook meerdere bundels moeten kopen om hun studio's gelijk te houden. Dan wordt het ineens een heel ander financieel plaatje.
Even uitgaande van een studio met 3 PT rigs. Dus dus $37.500 voor 3x200 plugins!!! Ik ben echt benieuwd hoeveel mallotige studio-eigenaren dit geld dus gaan neertellen voor nogmaals een native pluginbundel.

ze hoeven de bundle maar 1 keer te kopen hoor, das t voordeel van een Ilok die plug je zo in een andere pc :)

maar goed,

De waves software is helemaal niet bedoeld voor de gemiddelde hobbyist, uiteraard zijn er uitzonderingen maar voor de serieuzere studios is deze software wel aantrekkelijk die halen er sowieso veel beter geluid uit dan de gemiddelde hobbyist met een doorsnee geluidskaart.. heb al regelmatig gelezen hier en daar dat bijv. die SSL bundle amper onder doet voor the real thing mits draaiende op een computer met een geluidskaart die voor velen onbetaalbaar is ..
als je dan voor een enkele duizenden euros de SSL of vintage Drawmer sound in je studio haalt, daarbij veel flexibeler bent dan is t toch een koopje lijkt me :)

En sterke verkoop praatjes zijn ook niet (meer) nodig, waves software verkoopt zichzelf wel :)
maar idd niet aan de gemiddelde plugin gebruiker, als ze dat zouden willen was de demo wel voor iedereen te downloaden.. daarnaast zullen studios ook nog wel btw kunnen aftrekken van de prijs
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door resonance
ze hoeven de bundle maar 1 keer te kopen hoor, das t voordeel van een Ilok die plug je zo in een andere pc :)

maar goed,


Dus je zou in een bedrijf met 3 studio's niet 3 man personeel kunnen hebben???En 3 studio's volledig bezet?
Moet je dus 3 iLok's hebben en dus 3 bundles.

maar goed.
 
heb zelf nog nooit met een Ilok gewerkt maar meestal wordt er alleen bij t opstarten om authorisatie gevraagd..
dus misschien kun je gewoon op 1 pc de bundle opstarten als deze is opgestart de Ilok eruit halen, de volgende pc opstarten Ilok inpluggen en bundle opstarten..

maar goed, dat is iets wat my logisch lijkt.. geen idee of t in de praktijk werkt
 
maar goed, dat is iets wat my logisch lijkt.. geen idee of t in de praktijk werkt

De iLok van Korg trapt er niet in in ieder geval, als je die eruit haalt en een andere patch probeert te kiezen krijg je:
 

Attachments

  • ilok.jpg
    ilok.jpg
    24,6 KB · Bekeken: 55
misschien is t wel mogelijk om via een soort van usb router met meerdere pc's 1 dongle te delen ..
net zoals je met meerdere pc's 1 printer o.i.d. kan delen..

voor zo'n oplossing zou ik in ieder geval zelf gaan zoeken als ik op 2 of 3 pc's tegelijk zo'n dure bundle zou willen draaien
 
Origineel geplaatst door resonance
misschien is t wel mogelijk om via een soort van usb router met meerdere pc's 1 dongle te delen ..
net zoals je met meerdere pc's 1 printer o.i.d. kan delen..

voor zo'n oplossing zou ik in ieder geval zelf gaan zoeken als ik op 2 of 3 pc's tegelijk zo'n dure bundle zou willen draaien
Of het technisch kan of niet, zo'n hack, is een vraag op zich. Maar het lijkt me dat in de license agreement staat beschreven hoe het gebruikt mag worden, en meestal gaat het 'default' om een single-user license. Dus als dure officiele studio die geen illegale software wil gebruiken, noch legale software op een illegale manier wil gebruiken, zullen ze toch meerder licenses moeten aanschaffen als meerdere mensen er gelijktijdig mee willen werken.

Maar goed, voor serieuze studio's waren dit soort bedragen vroeger al nodig voor een paar preamps en processing spul, nu krijgen ze er 90 :) Een mooie 2" multitracker kostte ws een veelvoud. Maw, ze zijn het ws wel gewend om grof geld voor goed spul te betalen.

Neemt niet weg dat ik het ook belachelijk veel geld vind
 
Tis ook belachelijk veel geld...alleen de WUP kun je al een mooi software-pakket voor kopen...:D
 
Is het dan niet zo duur dat je voor dat bedrag beter een origineel kunt kopen, of gaat 't z'n rendement pas tonen bij meerdere instances?
 
Hadden ze voor dat geld de SSL bundel er niet bij kunnen doen? Zoals ik het nu bekijk zit ALLES behalve SSL bundel in de Mercury bundel.. Of zou dat niet mogen van SSL? :confused:
 
Back
Top