Psytrance: Stellar Nova - Speed Dreams

Opa Bokma

Psychedelisch lid
Lid sinds
31 augustus 2004
Berichten
225
Locatie
Leiden
Ein-de-lijk is het me gelukt eens iets af te maken, mijn eerste track waar ik een einde aan heb kunnen breien! Ik ben nog niet helemaal tevreden over het resultaat, maar ik vind 'm zelf wel aardig klinken. Ik wil nog het e.e.a. wijzigen wat betreft uplifters en die krakende lead in het midden, wil nog wat vage geluidjes toevoegen en ik moet die kanalen nog degelijk EQ-en, maar goed... :)

Maar reacties zijn van harte welkom!

http://www.goatrance.demon.nl/stellar_nova_-_speed_dreams.mp3
 
Laatst gewijzigd:
Heb geen verstand van psytrance, maar het klinkt nogal leeg vind ik. Nogal saai eerlijk gezegd, statisch, mag wel wat meer met je beats doen vind ik. Dat synthlijntje dat er halverwege inkomt vind ik wel lekker trouwens. Dan gaat t ff wat meer leven, maar 't doet me nog steeds weinig. Dat filter over die eurythmics-sample (lfo?) mag je trouwens wel ff syncen, want 't loopt er nu nogal naast en klinkt niet zo prettig imho.

Mis ook overall een beetje samenhang in je track. Sorry, kan er niet zo enthousiast van worden. Maar je bent iig lekker aan het werk geweest en da's mooi :okdan:
 
Dat loopititus is een virus wat ik al een tijdje aan het bestrijden ben, hartnekkig beestje.
Wat bij mij heeft geholpen is een aparte x0x achtige controller voor de beats (bij gebrek aan echte x0x achtige bak). Hiervoor heb ik een electribe er1 gekocht. in plaats van te hoeven klikken om een variatie te krijgen kan ik gewoon wat knoppen drukken ipv: sequencer stoppen, midi balkje aanklikken, in/uitzoomen, misklikken etc, herstellen etc.
Je krijgt hierdoor echt meer het gevoel met muziek bezig te zijn. En je kunt het gelijk nog allemaal opnemen ook. (in midi ;))
 
ik vindt t een beetje chaotisch voor een psy trackie .. t lijkt meer een mix van verschillende stylen door elkaar..
aan 1 kant wel cool .. maar ik zou toch proberen een beetje t zelfde thema aan te houden..

dat stukkie dat bij 6 min begint vindt ik persoonlijk dus echt niet kunnen kreeg een beetje zo'n disco gevoel en misschien was dat ook wel de bedoeling .. maar ik had t eruit gelaten :)
volgens mij is t trouwens ook een erg bekend melodietje wat je daar gebruikt :)

voor de rest heb ik trouwens wel met plezier naar je trackie geluisterd :)
 
Lijstje met aandachtspunten:
- Ik vind dat de track erg laat op gang komt. De track begint voor mij pas vanaf ongeveer 5 minuten lekker te lopen (van 5:00 to 5:50 minuten heb je het psytrancegevoel en de groove goed te pakken);
- De distortionlead vind ik te hard in de mix staan;
- De Sweet Dreams sample vind ik nogal cliché en voegt niks toe (maakt het voor mij alleen maar dat de track komkommercieel aandoet);
- Het korte stereodelaygeluidje vind ik wat zeurderig overkomen;
- Probeer wat meer sound effects toe te voegen (noise filtersweeps en dergelijke) om een goede spanningsboog te creëren.

Mijn commentaarpunten komen misschien wat negatief zeurderig over maar het is opbouwend bedoelt (en natuurlijk ook mijn mening). :)
Het nummer heeft zeker wel potentie als je nog even de puntjes op de i zet.
 
Bedankt voor de scherpe comments mensen! :okdan:

De track moet inderdaad meer tot leven komen, er moet meer dynamiek in. Ik wil ook qua drums wat meer variatie (gevoel) toevoegen, maar met een muis is dat niet te doen. Heeft ook allemaal met die Loopitis te maken... =(

Enne, tsja, de track is begonnen als een soort tribute to Sweet Dreams. Vandaar ook de naam en dat geloopte stukje in het midden. Maar dat kan inderdaad een beetje commercieel (cheezy) overkomen, ik weet nog niet wat ik daar mee ga doen.
Verder veel toepasbare tips, dat delay-geluidje is misschien wat zeurderig. Ik was zelf al tot de conclusie gekomen dat ie te vaak terugkomt in de track, maar misschien moet ik 'm ook aanpassen. Die lead aan het eind is ook te hard, dat hoorde ik op m’n iPod vanmorgen ook, thuis klonk het wel okay.
Verder wil ik met een extra melodielaag en wat geluidseffecten alles wat meer bij elkaar trekken en de track wat sneller op gang laten komen. Lastig, want ik wil het ook weer niet te druk maken...

Ik laat wel horen wat het resultaat is geworden! :yamaha:
 
Die bassdrum is echt verschrikkelijk net alsof iemand met een hamer op je kop loopt te timmeren of tegen een betonnen muur...dat moet echt een hel zijn als je dat op een P.A. hoort.

Misschien is dat leuk voor mensen op speed ofzo (vandaar die titel zeker).
 
Origineel geplaatst door smackos
Die bassdrum is echt verschrikkelijk net alsof iemand met een hamer op je kop loopt te timmeren of tegen een betonnen muur...dat moet echt een hel zijn als je dat op een P.A. hoort.

Misschien is dat leuk voor mensen op speed ofzo (vandaar die titel zeker).
Hahaha! Euh, misschien moet ik die bassline en -drum op een groupchannel nog wat compressen en/of misschien wat midden/hoog eruit filteren. Maar ik vind 'm wel lekker knallen, hij slaat ook niet bijzonder hard uit, dus ik denk dat het wel mee zal vallen op een P.A. :W

Wel bedankt voor je subtiele, opbouwende kritiek! ;)
 
het mist filtersweeps met veel reso

veel goede goa gaat tot in de 32ste ipv alleen 16de (bv zo'n standaard goa break uit 32ste kicks) soms ook 64ste!!
ringmodulatie is de shizl bij goan net als goede filter (hp, bp,+dist) delays

ik hou persoonlijk ook meer als de bassline per beat 3 keer komt i.p.v 1 keer dus ,kick-c3-c4-c3-,kick....maar dat is persoonlijk, zoals later in het nummer wel te horen is

dat van die kicks hoor ik dus niet.....niet het juiste volume en monitors in huis, maar smackos zal wel weer gelijk hebben


ps zijn dat die goa kicks uit de nord van koekebakker?
 
Ja, ik weet niet hoe ik die sweeps moet maken. Moet nog wel veel leren weet je... ;{

Enne, wat bedoel je met die 32ste? De lengte van een break?
De bassline is idd persoonlijk. Hij begint ala zo'n duitse progressieve bassline, maar gaat later over in een meer full-on bassline. Kan allebei, maar misschien is alle twee in één track een te groot verschil.

Die kicks heb ik van een vriend gekregen, ik weet niet waar ze oorspronkelijk vandaan komen. Twas een zipje met een stuk of 20-30 psykicks.
 
Hahaha! Euh, misschien moet ik die bassline en -drum op een groupchannel nog wat compressen en/of misschien wat midden/hoog eruit filteren. Maar ik vind 'm wel lekker knallen, hij slaat ook niet bijzonder hard uit, dus ik denk dat het wel mee zal vallen op een P.A.

Het niet zo zeer het volume maar meer de frequency van die bassdrum, die zit gewoon op een voor mensen vervelende "range"...als je dit dus op een P.A. zou horen dan knalt dat zo je oren in...is nie goed voor je oren maar vooral je geestelijke gezondheid denk ik.

Wel bedankt voor je subtiele, opbouwende kritiek!

:D :P
 
Back
Top