welke (step)sequencer

Sir Ravel

basement-kru
Lid sinds
19 februari 2005
Berichten
148
Locatie
Oostende
ik heb mezelf nu nog een sampler bijgekocht,
zou hem gebruiken voor drumz en dergelijke mssh ook wat korte vocals
ik maak drumnbass ninjatune minimal-deephouse
maar met wat kan ik dat ding nu sequencen? , ja i know, met alles

maar specifiek ben ik dus op zoek naar een goede stepsequecer
omdat: ik denk daarmee makkelijker mijn drumz te hebben waar ik ze wil, en ook veel volume/velocity/pan/changes heb en dit alles moet zeer strak zitten

een sequentix kan ik me niet veroorloven, ik zoek iets onder of rond de 200 eur
rm1x geeft een click als je van song veranderd zei men?
een electribe? (nog geen ervaring mee)
een tr707?

wat denke ulle
Greetz
 
Ik heb een electribe S mkii, deze is als sequenser eigenlijk te beperkt om externe dingen aan te sturen. (alleen note-on, maar 8 verschillende noot-waarden, geen velocity, verder geen CC).
 
Re: welke (step)sequencer

Origineel geplaatst door Sir Ravel

rm1x geeft een click als je van song veranderd zei men?
Die klik krijg je inderdaad als je van song/style verandert, maar je hoeft hoeft niet perse daarmee te werken.
Je kunt ook met patterns werken, dan is die klik er niet. Je kunt dan maximaal 16 patterns kiezen. En als je het organiseert kun je er meer uithalen door met mute patterns te werken. Lijkt me zat voor drums en percussie.

:doei:
Yoonchi
 
sepsequencer

sepsequencer

De RM1X = De Beste HARDWARE Sequencer Die op De Markt = ,ook om dieper op midi control commands door te gaan en dan tot 16 externe midi apparaten aan te sturen
 
ik werk graag met korte stukjes , dus aantal patterns wel belangrijk
ofwel snap ik niet goed wat je bedoeld...

kan je met dat bakje snel volume/pan-changes programmeren?

en dat clickje, dat hoor je door zijn uitgangen i suppose?
beinvloed dat zn midiclock?

Greeetz
 
Laatst gewijzigd:
Re: Re: welke (step)sequencer

Re: Re: welke (step)sequencer

Origineel geplaatst door Yoonchi
Die klik krijg je inderdaad als je van song/style verandert, maar je hoeft hoeft niet perse daarmee te werken.
Je kunt ook met patterns werken, dan is die klik er niet. Je kunt dan maximaal 16 patterns kiezen. En als je het organiseert kun je er meer uithalen door met mute patterns te werken. Lijkt me zat voor drums en percussie.

:doei:
Yoonchi
De hapering hoor je alleen als je veel verschillende patches uit de interne soundengine gebruikt. Als verschillende nummers dezelfde patches gebruiken, dan is er geen hapering bij het wisselen van Style. Dus als je 'm alleen gebruikt om midi-apparatuur mee aan te sturen, dan loopt alles vloeiend. Ik heb vaak met de RM1x+Midi apparatuur opgetreden, zonder enige hapering tussen verschillende tracks.

CC's (dus ook Volume en pan) kun je inprogrammeren in het pattern zelf, of toewijzen aan de controller knoppen rechtsbovenin. Werkt erg fijn!
 
demaxxx

kan je er snel intuitief dingen mee maken?
of is het enigsinds omslagtig?

Tzal wel dat beestje worden dus

Greetz
 
Je moet even de weg vinden door de verschillende edit modes. Een kwestie van uitproberen en kijken wat je het lekkerst vindt werken. Binnen een paar dagen weet je de belangrijkste dingen te vinden, en heb je binnen no-time een pattern in elkaar.

Je wilt de sequencer o.a. gebruiken om drums uit de sampler mee te triggeren begrijp ik? Dan heb ik alvast een aardige tip voor je. Programmeer niet al je drums op hetzelfde spoor, maar verdeel ze over een aantal sporen. Dus bijvoorbeeld bassdrum op track1, snare op track2, toms op track3, hihats op track4 enz. In het setup menu kun je deze tracks dan weer aan hetzelfde midikanaal toewijzen. Nu kun je live met mute's en mutememories heel snel en makkelijk een aantal drums muten, en daardor heel snel een opbouw maken of een break in je track maken. Nu hoef je een stuk minder variatiepatterns te maken voor je drums. :eureka:
 
was van plan om gewoon mn mixer (dak nog moe kopn) dat te laten doen, keb genoeg uitgangen op mn sampler :)

maar tis wel een idee :D

greetz
 
Back
Top