Rare verschijnselen met Cubase SX3 en MIDI

Yoozer

vorbei
Lid sinds
6 november 2002
Berichten
9.559
Locatie
Thuis
cubasewtfrv7.jpg


Ik probeer in Cubase op 1 spoor gewoon MIDI op te nemen dat vervolgens naar een softsynth gaat. Echter, er is iets raars aan de hand; het lijkt wel alsof alle noten 2 maten terug worden geschoven. Ik begin gewoon met een blanco template en ik heb geen rare instellingen gewijzigd (bij mijn weten, dan). Is dit ergens een optie die het voor mij verpest, of is het iets anders? Zo kan ik natuurlijk al helemaal niks meer inspelen op een deugdelijke manier.

De scrollende lijn die nu tussen maat 11 en 12 in zit - daar zou de noot moeten verschijnen. Dat gebeurt dus niet; het zwarte lijntje van de noot wordt uitgerekt zoals je ziet, en de noot wordt ca. 2 maten eerder neergezet. Als ik net begin met inspelen heeft dit tot resultaat dat een hele hoop noten op een hoopje worden gesmeten.

- Cubase SX3, laatste updates (en legaal natuurlijk)
- MIDI via een E-mu Xboard 49 (doet het perfect onder Ableton of standalone softsynths)
- Softsynths: maakt niks uit, het gebeurt bij allen.

Ik heb al op verschillende dingen proberen te zoeken - delay compensation, MIDI delay; weird MIDI - niks gevonden.

Hoe los ik dit op?
 
Check even je MIDI driver:
Directmusic of Windows MIDI?
In het geval van Directmusic: 'emulated' of niet?
System Timestamp staat aan of niet?
Het trucje met IGNOREPORTFILTER al geprobeerd?
 
Xboard werkt via de Windows MIDI driver.
Emulated - geen idee, volgens mij niet. Staat er niet bij iig (normaal staat dat toch tussen haakjes erachter? Dat is dus niet zo).
System Timestamp aangezet - en het werkt! :)

Wat een gedoe ook :P.
 
Back
Top