Geluidsissolatie matarialen ? wat is de beste keuse

A.V producties

Goeiendag eem !
Lid sinds
23 mei 2006
Berichten
300
Locatie
Op een eiland in de zon !
hallo,

ben thuis druk aan het bouwen , steenwol zit er inmiddels maar , als afdekking weet ik niet wat ik moet kiezen de meeste mensen zeggen dat gipsplaat erg issolerent is maar ik ben der zelf niet zo weg van omdat het zo kapot is .
wat zijn nog meer goeie matarialen voor het extra isoleren van geluid ?

ik heb nog 2 andere matarialen lichen dat zijn - underlement en agnes one step .

wat kan ik het beste doen ?

als isolatie spul gebruik ik nu al glas en steenwol ! en van dat zwarte schuimrubber.

groetjes,

Arjan
 
Geluidsissolatie matarialen ? wat is de beste keuse

hallo,

ben thuis druk aan het bouwen , steenwol zit er inmiddels maar , als afdekking weet ik niet wat ik moet kiezen de meeste mensen zeggen dat gipsplaat erg issolerent is maar ik ben der zelf niet zo weg van omdat het zo kapot is .
wat zijn nog meer goeie matarialen voor het extra isoleren van geluid ?

ik heb nog 2 andere matarialen lichen dat zijn - underlement en agnes one step .

wat kan ik het beste doen ?

als isolatie spul gebruik ik nu al glas en steenwol ! en van dat zwarte schuimrubber.

groetjes,

Arjan
 
Neem even de moeite om de zoekfunctie te gebruiken!
 
..

..

nou , der kan toch ook gewoon gereageerd worden daar is het forum toch voor,

zoniet waar moet ik onder zoeken ?

en ik moet het morgen weten trouwens dus..........graag reacties

groetjes,

Arjan
 
Re: ..

Re: ..

Origineel geplaatst door A.V producties
nou , der kan toch ook gewoon gereageerd worden daar is het forum toch voor,
Nou, als jij niet de moeite wilt nemen om de zoekfunctie te gebruiken, waarom zou iemand anders dan wel de moeite nemen om "gewoon even te reageren" (en rap een beetje! blijkbaar...)
 
Hierzo :o)
https://www.synthforum.nl/forums/search.php?s=

En morgen is wel erg kort dag vind je niet. Ik heb zelf echt geen verstand van isolatie maar heb gehoord dat dat gekleurde schuim (allemaal kleine kleurige stukjes schuim op elkaar gepers) tussen een wat gipsplaten aardig goed werkte

En echt waar, er zijn echt wel al goede threads over geweest. Die info zal altijd beter blijven dan wat je nu hier gaat krijgen.
Zoek even met termen als: isolatie studio schuim
En dan de Onderwerpfilter (zie links onder op zoekfunctiewscherm) op zelfbouw zetten.

Succes verder :doei:
 
meestal dat materiaal wat het lichtste is per plaat., gips underlayment, maakt niet zoveel uit volgens mij, ik zou zelf liever hout,dus underlayment in jouw geval, hebben, maar goed ik ben Geen akoesticus. wat gezegd is hierboven. gips-steenwol-gips of underlyment-steenwol-underlayment lijkt me het beste werken. en verder hele zware constructies zoals dikke betonnen wanden.. maar dan heb je IN je ruimte weer allerlei problemen
 
steenwol en glaswol is allebei isolatiemateriaal ... rockwool is een bekende fabrikant van steenwol.
en ja ook op glaswol kun je wietplantjes laten groeien :)
 
Bericht door een moderator:
Beste Arjan,

Je vorige thread is gesloten omdat deze discussie al een heel aantal keren is langsgekomen. Zoek even op "isolatie" en je komt hier terecht; genoeg nuttige tips.

Het is ook niet de bedoeling dat je dezelfde thread in meerdere onderdelen van het forum gaat posten: dit is gewoon spammen en dat wordt hier niet gewaardeerd. Daar je al een andere thread open hebt gaat deze dicht.
 
Back
Top