[vocal pop] Hear Me Now

Origineel geplaatst door mavn
....Al dit soort doemscenario wil je natuurlijk niet horen..... Maar, hou ze in je achterhoofd, en blijf nuchter en realistisch. Een platencontract is pas het eerste stapje. Veel mensen denken bij het tekenen van een contract "nu ben ik er". Maar dat is dus niet zo.....

Hoe wordt jij overigens bij de deal betrokken? Ga jij bij hun de publishing in? Iet anders?

Gefiliciteert en veel succes iig!

gr,
Marc

Bedankt voor je reactie. Juist zulke doemscenario's wil ik nu wel horen, want dan besef ik (maar vooral Ricardo) des te meer dat het zowat letterlijk van levensbelang is dat hij MEGA goed het contract gaat lezen en vooral LAAT lezen door deskundigen.

Ik wordt nergens in betrokken. Wel heb ik een groot aandeel in de songwriting en lyrics van de nummers. Maar dat wordt verder niet genoemd in het contract, dat wordt geregeld via Buma Stemra regelgeving. (is mij verteld.. klopt dit?) Ach, ik ben een infeite niks anders dan een thuis producertje die het gelukt is om demo's te maken die goed genoeg klinken om serieus genomen te worden door de grote jongens.. ik heb niet de ilusie dat ik op dit moment, afgezien van het songwriten/teksten schrijven, iets kan betekenen voor Ricardo op het gebied van produceren enzo.. Wel maak ik me momenteel nuttig door heel veel info in te winnen, met mensen te praten, en zoals hier, op synthforum om hulp te vragen.

Thanks voor je feedback!!
 
Origineel geplaatst door Marando
Bedankt voor je reactie. Juist zulke doemscenario's wil ik nu wel horen, want dan besef ik (maar vooral Ricardo) des te meer dat het zowat letterlijk van levensbelang is dat hij MEGA goed het contract gaat lezen en vooral LAAT lezen door deskundigen.

Ik wordt nergens in betrokken. Wel heb ik een groot aandeel in de songwriting en lyrics van de nummers. Maar dat wordt verder niet genoemd in het contract, dat wordt geregeld via Buma Stemra regelgeving. (is mij verteld.. klopt dit?) Ach, ik ben een infeite niks anders dan een thuis producertje die het gelukt is om demo's te maken die goed genoeg klinken om serieus genomen te worden door de grote jongens.. ik heb niet de ilusie dat ik op dit moment, afgezien van het songwriten/teksten schrijven, iets kan betekenen voor Ricardo op het gebied van produceren enzo.. Wel maak ik me momenteel nuttig door heel veel info in te winnen, met mensen te praten, en zoals hier, op synthforum om hulp te vragen.

Thanks voor je feedback!!

Jezelf niet zo wegcijferen. Je hebt echt talent. Anders zet je zelf een label op. Misschien kan je wel in het contract laten zetten dat jij ook liedjes met hem mag maken zonder bemoeienis van de platenmaatschappij. Jullie mogen denk ik ook wel voorwaarden scheppen.
 
Wat wil ricardo ? Wil hij gedeeltelijk over jou rug binnenlopen ? Of wil hij graag nog muziek met je blijven maken ?

Inderdaad het contract héééél goed lezen. Grote kans dat er contractueel wordt vastgelegd dat ricardo niet zomáár meer met anderen (jou) mag samen gaan werken. Dus probeer dat ook min of meer te regelen.
 
inderdaad..

als ik het zo lees zijn ze meer geintereseerd in de stem dan de productie..cq song
laat je niet uit het veld slaan!
en ook niet wegbluffen..
jullie zijn een team en ook vrienden: houden zo!
 
Wou nog ff zeggen dat ik het een puike produktie vind.:okdan:
Gaat de goede kant op zo, met je muziekcarriere.
 
Origineel geplaatst door Marando
Mocht je ervaring hebben met contracten in de muziekwereld of heb je ander advies wat wij absoluut zouden moeten weten, stuur mij aub een PB zodat we daar over kunnen praten. Ik wil voorkomen dat Ricardo iets tekent waar hij later spijt van krijgt.

Een aantal van mijn songs zitten vast bij EMI. Ik blijf auteursrechterlijk wel componist, maar zij hebben de publishing rechten.
Omdat er geen 'einddatum' op mijn contract stond geldt dit contract "voor onbepaalde" duur.
Hierover kan je dan gaan procederen en dat kost veel geld.
Teken nooit 'opties', zelfs niet voor je eerste CD. Teken liever song per song.
Vraag 'niet terugvorderbare' voorschotten. Als ze daar op willen ingaan kan je er van op aan dat ze in je geloven.

Vergeet niet dat uitgevers/ platenlabels veel geld verdienen aan succesvolle bands. Een manier om onkosten te maken is het uitdelen van platencontracten en aanmaken van produkten die doelbewust NOOIT het daglicht zullen zien.
De reden hiervoor zijn éénvoudig :

- je zit vast bij hen en niet bij hun concurrent
- ze maken onkosten voor de fiscus

Succes.
 
Back
Top