cpu ratelt door mn speakers,,,, lekker weer

bobaphat

Ouwe rot
Lid sinds
19 Maart 2002
Berichten
3.266
Ik heb net behringer truths active gekocht omdat ik mn tannoys zo slecht vond in het laag. Nu heb ik deze active rechtstreeks op mn RME Fireface aangesloten en nu hoor ik geratel door mn speakers. Het is noise dat verandert wanneer ik op mn computer (macbook) taken uitvoer.

Waar komt die noise vandaan en wat kan ik eraan doen??
 
Als je iets slecht vind het sowieso niet vervangen met een behringer product.

Ken dit fenomeen niet, lijkt wel op een soundkaart probleem.
 
Ik had een vergelijkbaar probleem. Bij mij werd het veroorzaakt door een midi kabel van een USB midi interface naar een CS6R. Met andere woorden: meestal ligt het aan de bekabeling (audio of midi en USB)
Je zou kunnen proberen om het probleem te isoleren door stap voor stap alle kabels (verbindingen) te controleren.
 
Bij mij werd het veroorzaakt door een midi kabel van een USB midi interface naar een CS6R. Met andere woorden:

Ik heb hetzelfde probleem met m'n CS6x.
Hoe heb jij het uiteindelijk opgelost?


groet

Tom
 
Re: cpu ratelt door mn speakers,,,, lekker weer

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik heb net behringer truths active gekocht omdat ik mn tannoys zo slecht vond in het laag. Nu heb ik deze active rechtstreeks op mn RME Fireface aangesloten en nu hoor ik geratel door mn speakers. Het is noise dat verandert wanneer ik op mn computer (macbook) taken uitvoer.

Waar komt die noise vandaan en wat kan ik eraan doen??

Dit probleem heb ik ook gehad en heeft me tot waarzin gedreven (dus... nu weet je waar het van komt ;))
De oplossing kwam op een gegeven moment van Chinetti, die hetzelfde had gehad en de randaarde van de stekker van zijn laptopvoeding afgeplakt had. Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan en de stekker van mijn laptop in een niet-geaarde doos geprikt. Het probleem was weg! Anderhalve week geleden had mijn vader hetzelfde probleem in zijn studio. ook zo opgelost.

-C-
 
Tom,

Ik heb de CS6R (midi) aan mijn MOTU828 gekoppeld. Daarmee was het probleem verholpen.
(dus niet echt opgelost) Als ik mijn RD300SX (midi) aan de zelfde USB midi interface hangt, blijft het stil.


Jeroen
 
Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan en de stekker van mijn laptop in een niet-geaarde doos geprikt. Het probleem was weg! Anderhalve week geleden had mijn vader hetzelfde probleem in zijn studio. ook zo opgelost.

Dat ga ik ook maar eens proberen. Ik vermoed dat mijn laptop ook de bron van alle ellende is.
 
Origineel geplaatst door Tom 32
Dat ga ik ook maar eens proberen. Ik vermoed dat mijn laptop ook de bron van alle ellende is.

Actually is een aardelus de bron van alle ellende..... Erg irritant fenomeen voor de electronische muzikant!
 
Ik heb zelf ook dat probleem gehad, op gelost door de stekker van mijn versterker in een ander stekkerblok dan mijn laptop te douwen...
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Actually is een aardelus de bron van alle ellende..... Erg irritant fenomeen voor de electronische muzikant!

Yep, en op zich heel raar dat je die via je usb-midi krijgt, want een midi-ingang hoort optisch gekoppeld te zijn, maar misschien zijn er nog steeds fabrikanten die zich daar niet aan houden.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Yep, en op zich heel raar dat je die via je usb-midi krijgt, want een midi-ingang hoort optisch gekoppeld te zijn, maar misschien zijn er nog steeds fabrikanten die zich daar niet aan houden.

Zal wel een besparende factor zijn gok ik.....maar het kan natuurlijk ook gewoon via een audio i/o komen.....
 
Het is een bekend fenomeen zie ik al weer.

Nog even dit om andere bronnen van dit probleem uit te sluiten:
---De brom ontstaat alleen als de monitors aan mn RME geluidskaart zijn aangesloten, als ik de kabel eruit trek en de monitors aan laat is de brom weg
- De brom hoor ik niet als ik mijn koptelefoon over die uitgang op mn RME doe.

suggesties????
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Het is een bekend fenomeen zie ik al weer.

Nog even dit om andere bronnen van dit probleem uit te sluiten:
---De brom ontstaat alleen als de monitors aan mn RME geluidskaart zijn aangesloten, als ik de kabel eruit trek en de monitors aan laat is de brom weg
- De brom hoor ik niet als ik mijn koptelefoon over die uitgang op mn RME doe.

suggesties????

Als je RME een externe voeding heeft daar de aarde van afplakken, anders die van de monitors afplakken. En alternatief is audiokabels aanpassen.

Hier kun je een hele bak tips vinden om aardelussen tegen te gaan. een DI kan overigens ook earhtliften.....zelfde principe maar dan in je audio kanaal.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Als je RME een externe voeding heeft daar de aarde van afplakken, anders die van de monitors afplakken. En alternatief is audiokabels aanpassen.

Hier kun je een hele bak tips vinden om aardelussen tegen te gaan. een DI kan overigens ook earhtliften.....zelfde principe maar dan in je audio kanaal.

hey acid

MN RME is gevoed vanuit de firewirekabel, dus niet via een voeding. Wat bedoel je dan met de aarde afplakken van mn monitors??? Waar, en waarmee moet ik dat dan doen?

thanx
 
Back
Top