Virus Ti CC's werken niet

koekebakker

Olie op het vuur
Lid sinds
9 juni 2005
Berichten
2.634
Locatie
1 appartement
En ja, alweer een vraag van mijn kant :D
Hoe kan ik mijn knoppengedraai vastleggen in Cubase (4) DE a-touch, modwheel en pitch gaan nog wel maar
de rest komt niet door. Misschien dat iemand een virusTI.xml bestandje heeft voor mij (die ik kan importeren in
midi devices)

Nu kan ik mijn TI-303 res en cut-off geschreeuw niet bewaren en daar wordt ik verdrietig van =(

edit : Alle Ti draai-knoppen worden wel gemonitordt als ik een empty project begin in Cubase, maar zodra ik
Virus Conrtol als instrument kanaal invoeg doet ie ut in ene niet meer. Frapant toch?
 
Laatst gewijzigd:
:confused:

het is toch een vsti????

moet toch in je vst mapje alles automaten? waarom cc's nodig??
 
gewoon je virus ti in controller mode zetten (met een goede controller map in de ti geladen) en klaar ben je.
kun je elke vsti of hardware bedienen die je maar wilt. (er zit een manual in je ti folder sectie in je start menu daarover)
 
Kommer en kwel :(

Virkaz... Preferences en Controller filter kan ik niet vinden.
De Ti staat ingesteld op Midi control -> Page A -> controller data. In VC heb ik het Virus A B C
bestandje ge-enabled. maar het recorden van alle knoppen ging wel goed terwijl de virus
niet in VST mode stond.

Virus manual... ook nada.
VC doet teveel wat ik niet wil is mijn conclusie. Iemand anders nog tips om mij op weg te helpen.
Vergeef mij het feit dat ik nieuw ben met Cubase guys :) Alvast bedankt.

Ik bedoelde trouwens geen CC maar controller en/of sysex (maar dat was al duidelijk begreep ik)
 
Laatst gewijzigd:
rechts bovenin je TI editor zit een knopje,als je daarop drukt gaat ie in de controller stand...( "patch" )....
 
Ja, die knop had ik al gevonden. daarin heb ik namelijk het bestand Virus A-B-C ingeladen.
Maar de draaiknoppen worden nog steeds niet gemonitord door Cubase als ik er aan draai.
 
Origineel geplaatst door koekebakker
Ja, die knop had ik al gevonden. daarin heb ik namelijk het bestand Virus A-B-C ingeladen.
Maar de draaiknoppen worden nog steeds niet gemonitord door Cubase als ik er aan draai.

En als je gewoon automatiseerd ?

Bij mij werkt automatiseren gewoon namelijk...die controller gebruik ik verder niet eigenlijk...
 
Origineel geplaatst door koekebakker
Ja, die knop had ik al gevonden. daarin heb ik namelijk het bestand Virus A-B-C ingeladen.
Maar de draaiknoppen worden nog steeds niet gemonitord door Cubase als ik er aan draai.


misschien moet je toch nog eens het probleem beter uitleggen, ik snap er namelijk echt niets van wat je nu precies probeert te doen.

het is in ieder geval zonder problemen mogelijk om zowel vsti's als hardware (via cc = control changes of Sysex) aan te sturen.

Wat ook mogelijk is , om midi devices in cubase te koppelen (dus een vst achtige editor aan hardware of vsti's) die weer gekoppeld zijn aan de ti. Dit zijn wezenlijk andere implementaties.

alle 3 werken ze prima. De eerste 2 mogelijkheden zijn het eenvoudigst. Dit doe je echt toch gewoon simpelweg via de control functie die je ti omzet naar een midicontroller. Alle draaiknoppen kun je dan eenvoudig koppelen aan een Control change of sysex functie. Deze templates kun je weer opslaan als default template (of je laadt een van de meegeleverde controller templates in)

als je een midi device wilt koppelen (dus een editor achtig scherm) dan maak je 1 generieke control map voor je TI. Deze koppel je dan aan de Generic remote functie in cubase. In deze generic remote functie koppel je dan de vsti's of devices van je hardware aan die template in de TI. Ook dan werkt dat gedeelte.

Hou er wel rekening mee dat in cubase 4 studio dit niet ondersteund wordt. In cubase sx3 pak je generic remote voor vsti's, in cubase 4 pak je generic remote voor instrument channels.

maar nogmaals, de meegeleverde templates voor de ti, zouden het echt extreem simpel moeten maken. Dus ik snap nog steeds niet echt waar je nu problemen mee hebt ;)
 
ik weet niet hoe de TI in vst mode werkt..
maar als t als elke vst is kan t probleem dan niet zjin dat koekebakker de W en R (write / read) vergeet aan te zetten?
dat daarom zn getweak niet wordt opgenomen.. of werkt de TI niet op die manier in vst mode?
 
Origineel geplaatst door koekebakker
Ja, die knop had ik al gevonden. daarin heb ik namelijk het bestand Virus A-B-C ingeladen.
Maar de draaiknoppen worden nog steeds niet gemonitord door Cubase als ik er aan draai.

Die template is ook voor de Virus A-B of C...niet voor de TI...

Met de TI automatiseren is heel simpel : je klikt op 'write' van je automatisering...je draait aan een knop op je TI....je klikt op 'read' en voila...

Het kan alleen zijn dat je ff dat autoamtiserings-spoor moet zoeken,maar als je gewoon 'show used automation' gebruikt komt ie wel tevoorschijn...

Hetzelfde dus als met alle vsti's en plug-ins...

Ik begrijp verder ook niet waarom je persé midi-controllers nodig hebt,is totaal overbodig verder...maar als je het echt via midi-controllers wilt doen dan moet je naar je 'matrix' page gaan,daar kan je alle midi-cc's aan functies hangen...
 
Hmm, heb ik het zo beroerd uitgelegd? :) Okay wat ik wil bereiken is het opnemen van mijn
tweaks (de draaiknoppen van mijn Virus TI) naar een midi spoor in Cubase 4.

als ik een nieuw project open in cubase (Empty) dan zie ik onder in beeld dat er een
midi signaal binnenkomt als ik aan de knoppen op de virus draai. Dit geldt voor alle draaiknoppen van de virus. Zelfs de softknobs). Niets aan de hand tot zover.
Echter... zodra ik een VIRUS CONTROL instrument kanaal toevoeg komen de midi signalen van
de draaiknoppen van de virus niet meer in Cubase. Ik kan draaien wat ik wil maar ik krijg geen
midi signaal in cubase. (behalve de standaard pitch en mod wheel)

Ookal selecteer ik een midikanaal of audio kanaal in cubase, er komt geen midi signaal binnen van
de draaiknoppen.

Verder heb ik geen externe midi controllers. De virus is mijn enige apparaat.

Thanks voor de help. Ik ga weer het een en ander van jullie tips proberen :)

edit: Het lijkt wel alsof Virus Control alle midi input blokkeerd en niet doorstuurt naar
Cubase> behalve dan pitch modulatie wiel, het klavier en aftertouch.

Een automatiseringskanaal kan ik sowiezo niet maken omdat er geen midi input in cubase komt.
De devices zijn wel goed ingesteld overigens. Aan de slag met de midi mapping maar. Of heeft
iemand al zo'n mapje gemaakt voor VC?
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door koekebakker

Een automatiseringskanaal kan ik sowiezo niet maken omdat er geen midi input in cubase komt.
De devices zijn wel goed ingesteld overigens.

Als ik jou was zou ik nog even de handleidingen van Cubase en de TI doornemen,want volgens mij begrijp je het niet helemaal...of wij begrijpen jou niet,dat kan ook natuurlijk.....;)

Heb je wel eens een plug-in geautomatiseerd ? of een eq of zo ? Precies zo werkt de TI...dat is juist het grote voordeel van de Total Integration...:D

Ik heb ook geen midi-verbinding tussen de TI en mn pc...alleen maar een usb-kabeltje...en toch kan ik geluiden afspelen en op verschillende manieren alles automatiseren,zonder dat er midi is...via de matrix-page werkt alles prima (kun je verschillende doelen tegelijk aan 1 controller hangen) en via automatisering ook...

Ik zal het ff uitleggen dan,aan de hand van jouw wens om de resonance en cutoff van een 303 sound uit je TI te automatiseren :

Je gaat op de track staan waar je TI is,het kanaal waar je 303-sound speelt...

Je klikt op de 'w' (write automation) van dat kanaal...

Je drukt op play van Cubase...

Je draait aan de cutoff knop op de TI zoals jij wilt dat het moet klinken...

Je stopt Cubase...

Je drukt op de 'r' (read automation) van dat kanaal...'w' mag nu uit...

Je speelt alles weer af en voila...je tweaks zijn allemaal opgenomen...

Als je al je tweaks verder wilt editten klik je 'show automation'....de kanalen die automatisering hebben verschijnen...je kunt verder tekenen e.d....

Herhaal dit proces voor de resonance...enz....

Hoop dat het zo duidelijk is...
 
Origineel geplaatst door dione
Je drukt op de 'r' (read automation) van dat kanaal...'w' mag nu uit...

het kan trouwens ook hele leuke (of niet leuke) effecten opleveren als je de W aan laat staan en de R aanzet, en vervolgens (per ongeluk) dezelfde parameter opnieuw gaat doen tijdens t afspelen .. maar jah das weer een ander verhaal, daar komt koekebakker per ongeluk vast zelf wel een keer achter :D

@ koekebakker, jij was FL gewend he.. ik weet niet of je daar ook oneindige undo's had.. maar mocht t bovenstaande je per ongeluk gebeuren ctrl + Z is je grote vriend in nood :)
 
Laatst gewijzigd:
Aaaahhhh Doine, prachtig. er gebeurt al wat moois :okdan: thanks voor de heldere uitleg.
Kan dit ook met meerdere virus TI tracks? Het is namelijk zo dat ik maar 1 keer VC mag laden in een project (logisch)
en deze automisation is erg VST kanaal gebonden merk ik. Het is niet een kwestie van een midi kanaaltje maken en
daar de automasations in proppen.

@Resonance. Met FL begon ik er niet aan omdat ik wist dat het niet werkte. Vooral de softknobs waren onzichtbaar
voor FL.
 
Origineel geplaatst door koekebakker
Aaaahhhh Doine, prachtig. er gebeurt al wat moois :okdan: thanks voor de heldere uitleg.
Kan dit ook met meerdere virus TI tracks? Het is namelijk zo dat ik maar 1 keer VC mag laden in een project (logisch)
en deze automisation is erg VST kanaal gebonden merk ik. Het is niet een kwestie van een midi kanaaltje maken en
daar de automasations in proppen.

@Resonance. Met FL begon ik er niet aan omdat ik wist dat het niet werkte. Vooral de softknobs waren onzichtbaar
voor FL.

graag gedaan....je kunt de automatisering per kanaal (midi-kanaal) regelen...dus elke sound in de virus los automatiseren...

alleen heb je op een gegeven moment een heel bos aan automatiseringstracks staan,voor de overzichtelijkheid is dat niet echt best...:D

als je die automatiseringstracks ziet staan,kun je ook nog alle puntjes en lijntjes intekenen...het makkelijkst is dan om ze wat verder uit te trekken,zodat je beter overzicht hebt...

maar goed,dit staat allemaal ook duidelijk uitgelegd in de handleiding van Cubase..
 
Je hebt gelijk. jammer dat Steinberg te krenterig is een fatsoenlijke HL mee te leveren. PDFjes scrollen
wil ik zoveel mogelijk vermijden. Gelukkigmag ik wel deHL van Cubase 4 kopen van Steinberg.

nu.... zoufen!
 
Origineel geplaatst door koekebakker
Kommer en kwel :(

Virkaz... Preferences en Controller filter kan ik niet vinden.
De Ti staat ingesteld op Midi control -> Page A -> controller data. In VC heb ik het Virus A B C
bestandje ge-enabled. maar het recorden van alle knoppen ging wel goed terwijl de virus
niet in VST mode stond.

Virus manual... ook nada.
VC doet teveel wat ik niet wil is mijn conclusie. Iemand anders nog tips om mij op weg te helpen.
Vergeef mij het feit dat ik nieuw ben met Cubase guys :) Alvast bedankt.

Ik bedoelde trouwens geen CC maar controller en/of sysex (maar dat was al duidelijk begreep ik)

excuses, er staat in je topic dat je het over cc's hebt. en ik trok daarom de conclusie dat je "hardware" cc's bedoelde. dus niet de virus plugin, maar ik zie dat het al opgelost is! top!
 
jezus man, doe wat aan die vreselijke zalm als avatar....


Nou, simpel of nie die vst map :)
 
Origineel geplaatst door koekebakker
Je hebt gelijk. jammer dat Steinberg te krenterig is een fatsoenlijke HL mee te leveren. PDFjes scrollen
wil ik zoveel mogelijk vermijden. Gelukkigmag ik wel deHL van Cubase 4 kopen van Steinberg.

wordt bij cubase studio 4 de handleiding niet gedrukt meegeleverd dan?

bij mijn cubase 4 (full version) zaten 2 megamooie gedrukte manuals.
 
Back
Top