wie is die bikkel eigenlijk?

bikkel

Everything is on the One
Lid sinds
14 november 2001
Berichten
12.716
Locatie
Utrecht
Hoi, ik ben Lucas, ik kom uit Eindhoven. Ik ben erg lang bezig geweest om met software muziek te maken (Fasttracker, Buzztracker, div. softsynths) maar ik ben nu bezig om een bescheiden studiootje samen te stellen.

Ik heb nu 2 synths, een Alpha Juno 1 en een Sequential Six-Trak, en voor de rest vul ik dit aan met software. Ik maak voornamelijk hardcore, maar ik maak ook wel andere vage rauwe herrie.

De volgende dingen staan nog op mijn verlanglijstje:

- Mengpaneel (ik denk een spirit folio sx of een mackie 1604 als iemand hem voor weinig weg doet)
- Drumcomputer (dit wordt de Airbase 99 denk ik)
- Effectenmodules (geen idee, ik zoek ook nog een goede multieffect en een distortion, later een compressor en een exciter als ik geld over heb)
- Goede monitoren
- Oberheim Matrix 6r of 1000, de andere Matrix synths zijn te duur
- Een digitale synth die allesbehalve analoog of als een 'echt' instrument klinkt.


Bambam >> ik kwam net uit mijn bed rollen dus ik zag er misschien een beetje verfomfaaider als normaal uit :)
 
Laatst gewijzigd:
kik
welkom

hardcore kunnen we wel gebruiken hier
 
Re: wie is die bikkel eigenlijk?

Bambam >> ik kwam net uit mijn bed rollen dus ik zag er misschien een beetje verfomfaaider als normaal uit :) [/B]


Dan wat het een beetje vroeg vanmorgen ;)

Viel niet op.
Je was zo plotseling weg, maar we lullen wel wat bij een andere keer.

Kom anders een keer naar de studio.
 
Goed plan, kan altijd nog tips gebruiken als beginnertje!

Tja de vrouw had reeds het eten op het vuur staan dus ik kon niet te lang blijven hagen.
 
bikkel -> wat dacht je van een goeie multiband distort unit ipv normale distort.. dat kan je wel gebruiken voor hardcore.
 
Multiband distortion? Daar heb ik nog nooit van gehoord......vertel er eens wat meer over....
 
Orgineel geplaatst door bikkel
Goed plan, kan altijd nog tips gebruiken als beginnertje!

Tja de vrouw had reeds het eten op het vuur staan dus ik kon niet te lang blijven hagen.

En mijn vriendin zat ik de winkel te wachten totdat ik meeging.

...vrouwen........laat maar ander topic...
 
Multiband distortion is dat net zoiets als een 4bands distortion zoals de quadrafuzz (die ikk nog eens een keer ga bouwen supper vette distort).
Welkom trouwens ;)
 
Ik heb die QuadraFuzz ff geprobeerd en ik haalde er op basskicks in ieder geval geen resultaten mee die ik wil horen.
 
Ik weet niet precies welke resultaten je wilt horen, maar voor gabber kicks is quadrafuzz perfect. Zet de gain op 20, draai band 1 en 2 helemaal open (evt de eq. van band 1 en 2 ook helemaal open draaien), pomp daar een softe trance kick doorheen en dan is ie niet zo soft meer :)
 
Back
Top