Pad en DroneSynth in 19" onder 300euro?

RSB

Whoehahaha
Lid sinds
23 november 2005
Berichten
10.490
Locatie
G'chem
Ik vroeg me af wat voor RackSynths eronder de 300euro (2ehands) er uitermate geschikt zijn om vage pads en dronegeluiden uit te halen.

Ik dacht zelf aan de Fizmo Rack van Ensoniq maar dat word lastig onder de 300euro.
Verder heb ik wat rond gekeken naar Yamaha FM bakken, maar ik heb zelf 0 verstand van FM dus...

Wie o Wie??
 

Attachments

  • drones.jpg
    drones.jpg
    18,3 KB · Bekeken: 80
Korg EX8000, Waldorf Microwave, Kawai K5000R doen/deden dat bij mij uitstekend. Nog een ouwe digitale delay of reverb erbij, baksteen op je keyboard en gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnn
 
ga eens kijken naar de kawai k1, daar zit dan wel helaas geen filter op maar verder:okdan: ik heb de k1m en dat is een destop versie, daardoor wat handzamer en makkelijker te bedienen dan de k1r (rack) vooral dat pookje kan je van die korg M1 achtige dingen mee doen. als je er een leuk filtertje achter zet is het echt een topbak hiervoor. de mijne had ik voor 40 (!) euro gekocht, dus je houd wel wat ruimte over in je budget. (dat wordt dan dat filter natuurlijk :D)

bliepbliep.
 
emu morpheus, of anders een emu sampler met dezelfde filters als de morpheus (z-plane) Dat is echt perfect vor pads enzo.
Verder uiteraard de alom bekende korg wavestation. (de sr is wel voor die prijs te krijgen denk ik zo)
 
Origineel geplaatst door Ahamay
Oberheim Matrix 1000 / 6R?

Kom je soms tegen rond de 300, en is naar mijn weten een topbak (mits je er een zonder brom kan vinden).

Een Matrix 1000 voor 200 euro is iets wat je nog wel eens tegen kunt komen, maar reken eerder op 250.

Een microwave I soms voor 300, maar vaak 350.
 
Een Matrix 1000 voor 200 euro is iets wat je nog wel eens tegen kunt komen, maar reken eerder op 250.

Ok misschien wat minder, maar dan heb je wel die dikke Oberheim sound in huis gehaald. 8)

Dat van die K1M klopt trouwens ook wel, die is erg geschikt voor vage pads enzo, zekers als je een gecircuitbende hebt zoals die van mij... :duivels:
 
Origineel geplaatst door Ahamay
Ok misschien wat minder, maar dan heb je wel die dikke Oberheim sound in huis gehaald. 8)

Dat van die K1M klopt trouwens ook wel, die is erg geschikt voor vage pads enzo, zekers als je een gecircuitbende hebt zoals die van mij... :duivels:

Er werd schamper gelachen toen ik zei "koop ze voordat de hype losbarst". Ik lach laatsterder en schamperder!
 
een A4000 / A5000 racksampler van yamaha? Deze heeft modulatiemogelijkheden genoeg om er écht de meest bizarre geluiden uit te halen. programmeren kost wat meer moeite maar je bent compleet vrij verder!

-C-
 
Emu Morpheus,

Daar haal je de meest mooie/vage geluidslandschappen uit...
Gewoon instellingen wijzigen en luisteren waar het uit komt...
 
En die K1M staat toevallig ook nog eens te koop op de synthforum marktplaats voor 75 Euro. Nee, niet bij mij, ik kwam 'em toevallig tegen.
 
Als je die van die K1M bedoelt, er zijn 4 schakelaars opgezet, waarvan 2 stuks 3-wegs werken. Je hebt dus 6 etra variaties op de interne geluiden, van lekker weird tot aan complete chaos. En de verschillende schakelaars samen geven ook weer aparte resultaten. Oftewel eindeloos geprut en gekraak uit die kleine bak. :halleluja

Die mod is trouwens niet door mij gemaakt, maar ik heb hem zo gekocht op dit forum :D

De K1M is trouwens geen racksynth, alhoewel je er natuurlijk wel wat voor kan maken zodat ie in je rek past.
 
't Is dat FM niet je ding is anders had ik direct Yamaha fs1r gezegd..die gaat zo verschrikkelijk diep dat je er 's nachts wakker van schrikt. En het klinkt nog eens fijn ook :).

Een microQ is ook wel geschikt voor het betere pad werk.
 
@ RockSteadyBeat® :

Wat wil je eigenlijk kunnen maken met de synth:

Tapijten?
Drones?
Soundscapes?
Vage pads?

...daar zit nogal verschil in he
 
@RockSteadyBeat®

Nee thnx, mooi aanbod, maar ik wil em echt verkopen, wil me een doepfer R2M kopen
 
Origineel geplaatst door Ahamay
Als je die van die K1M bedoelt, er zijn 4 schakelaars opgezet, waarvan 2 stuks 3-wegs werken. Je hebt dus 6 etra variaties op de interne geluiden, van lekker weird tot aan complete chaos. En de verschillende schakelaars samen geven ook weer aparte resultaten. Oftewel eindeloos geprut en gekraak uit die kleine bak. :halleluja

Die mod is trouwens niet door mij gemaakt, maar ik heb hem zo gekocht op dit forum :D

De K1M is trouwens geen racksynth, alhoewel je er natuurlijk wel wat voor kan maken zodat ie in je rek past.

heb al zitten googlen maar kon niks over mods vinden. er is trouwens al een rackversie, de k1r, die heeft helaas geen super handig pookje:

K1R.jpg


bliepbliep
 
Back
Top