Motu 828mk2 midi probleem

Bammel

Radioaktief lid
Lid sinds
6 mei 2004
Berichten
188
Locatie
52°11'41.83"N,4°37'45.32"O
Na veel ellende met een firewire interface heb ik maar een USB interface gekocht, in de hoop een keer muziek te kunnen gaan maken. Niet dus :(

Deed bij de firewire de audio het niet, hier is het de midi. Het gaat om een Motu 828mk2. Soms doet ie het een half uur, maar meestal stopt de midi binnen een minuut. Vaak crashed dan ook Cubase.
Ik heb een eenvoudige setup:
- Acer Aspire 9412 notebook, via USB verbonden met:
- Motu 828mk2 USB, via midikabels verbonden met:
- Nord Stage


Mijn vraag: Kent iemand dit probleem, en beter nog: een oplossing?

Alvast bedankt!

PS1: Ik gebruik Cubase 4, maar ook bij SX3 is het een drama. Ik heb ook nog een desktop PC, zelfde verhaal.

PS2: Ik vind het trouwens ongelooflijk zoiets simpels als midi niet gewoon werkt.
 
Aan je software kan het niet liggen aangezien het zowel op je PC als op laptop niet werkt.
Het zal dus de Motu zijn, maar het zou ook iets vreemds kunnen zijn tussen de Motu en de NS.

Ik zou eerst eens kijken wat er gebeurt als je de midi van de Motu aan je Motif koppelt.
Als je dan nog steeds problemen hebt weet je zeker dat het de Motu is.
In dat geval zou je contact met Motu kunnen opnemen, want het zal aan de drivers waarschijnlijk niet liggen (aangezien het zowel onder SX, 4 op je laptop en je PC fout gaat)

Wel irritant voor je overigens...
 
Het is zeker irritant. Om gek van te worden. Ik heb inmiddels een mail richting Motu gestuurd. Ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben met dit probleem, zeker omdat het op allebei mijn computers gebeurd.

Ik heb de Motif even aangesloten, maar hetzelfde verhaal.
Ik ontdekte wel dat het vooral met de midi out te maken heeft. Op het moment dat ik een midispoor naar de midi out (dus richting Nord Stage) wil sturen loopt Cubase vast, en zolang ik de midi naar VST instrumenten stuur gaat alles goed.
Ik denk dat er ergens een conflict is binnen windows.
 
hier absoluut geen enkel probleem met mijn 828mk2 en OS X. lijkt me sterk dat het aan de motu ligt als 2 verschillende units, één usb en één fw, allebei problemen hebben. en als ze standaard zo'n serieus probleem hadden was er allang een bugfix of in het ergste geval een terugname geweest.

is je OS up to date met patches en alles? vage drivers of programma's van andere apparatuur er opstaan?
 
Ik heb een aantal weken geleden ook ZOVEEL elende gehad met het aandepraat krijgen van m n firewire (rme)
soundcard.....ECht alles geprobeerd...het hele internet afgezocht....enz enz :( :( :(

uiteindelijk heb ik bij een vriend m n soundcard geinstalleerd...en vanalles getjekt...hij draaide super...

Dus lag t aan m n pc.....Na allerlei software tjeks >>Heb ik m n pc laten tjekken >>en lag t dus aan een kapotte moederboard!! DIe werd gerepareerd en Nu draait alles als een zonnetje....

Ik zou zeggen probeer je soundcard bij een ander op z n pc(samen met cubase)..en kun je dingen uitsluiten...En eens naar je hardware laten kijken...

succes....En niet te lang zelf blijven klooien,want daar word je :stupid van
 
Origineel geplaatst door divi
hier absoluut geen enkel probleem met mijn 828mk2 en OS X. lijkt me sterk dat het aan de motu ligt als 2 verschillende units, één usb en één fw, allebei problemen hebben. en als ze standaard zo'n serieus probleem hadden was er allang een bugfix of in het ergste geval een terugname geweest.

is je OS up to date met patches en alles? vage drivers of programma's van andere apparatuur er opstaan?

De firewire unit die ik heb geprobeert was geen Motu, maar een Yamaha i88x (mLan dus). Die draaide vlekkeloos op mijn desktop, maar gaf problemen met de audio op mijn laptop. Bij Feedback werd bevestigd dat firewire via PCMCIA nogal eens problemen geeft.
Mijn laptop is pas 1 maand oud, en vorige week nog geformateerd en opnieuw geinstalleerd met alleen de noodzakelijk drivers zoals moederbord en videokaart. Verder is er niets anders op geinstalleerd behalve de drivers van de Motu en Cubase. Hoewel: Ik heb ook drivers van de Virus TI erop staan. Die gooi ik er wel even af bij wijze van experiment.

Wat betreft drivers voor de Motu: ik heb van de Motu site de laatste drivers gedownload en geinstalleerd (versie 3.6.7.3). Ik vond geen firmware update. Mijn Motu heeft versie 1.01.

Origineel geplaatst door grainshifter
Ik zou zeggen probeer je soundcard bij een ander op z n pc(samen met cubase)..en kun je dingen uitsluiten...En eens naar je hardware laten kijken...

Ik zal eens kijken bij een maat van me. Die heeft een studio met een Mac. Ik hoop dat hij het aandurft.

Ik zou ook wel eens willen kijken wat zo'n losse USB midiinterface doet.
 
YES!!! Het werkt! :)

De midi loopt nu via mijn Virus, en de audio via de Motu. Ik ben inmiddels een uurtje intensief aan het testen, en tot nu toe draait alles probleemloos (desktop en laptop). Van die Motu midipoorten blijf ik voorlopig even af tot na de volgende driver update.

Cheers! :biertje:
 
Back
Top