Probleempje met het opnemen van vocals

Origineel geplaatst door Phony
ik kan weinig over je vocals zeggen, maar je track klinkt verder echt super relaxed!
Echt zo`n zondagmorgen wakkerword-en-relax muziekje :halleluja

Jah inderdaad zo'n gevoel had ik er namelijk ook bij, thanx man :)
 
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Dit klinkt gewoon goed hoor! Volgens mij is de EQ ook wel prima. Alleen een beetje de-essen denk ik. En misschien wat meer compressie, om het wat strakker te krijgen. Maar dan is vooral de keuze van de compressor van belang. En misschien kun je op zoek naar een microfoon of preamp die wat beter geschikt is voor jou stem.
Een channel strip is misschien wel een aardig idee. Preamp, EQ en compressor bij elkaar, en goed op elkaar afgestemd.

Hoi,

Dus als ik het goed begrijp is een channel strip een preamp, EQ en compressor all at the same time? Maar in elk geval heel erg bedankt, probeer het gelijk even uit, meer compressie er op en de-essen *D Het kan natuurlijk ook zijn, zoals je zelf al had gezegd, dat ik toch een andere mic moet zoeken die dus wat meer geschikt is voor mijn stem, en waardoor het wat zwoeler klinkt haha :P Maarja dat terzijde, ik ga eerst even wat aankloten in cool edit met de instellingen voordat ik dus 'eventueel ' overga met het kopen van een nieuwe mic or whatever.
 
Re: C414 / U87

Re: C414 / U87

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ik vind die stem nou ook niet bepaald slecht klinken.
Maar wat houd je tegen om eens een high-end studio mic te huren voor een week-end, en dan zal je meteen het (grote) verschil merken! (hebt dan wel 48 volt voeding nodig)
Kijk eens hier wat je allemaal kan huren :

http://www.eavr.nl/mic-con.php

Mag ik de AKG C414 of de Neumann U87 adviseren ?

Leuke track overigens !

de standaards .. maar eh moet je dan ook niet een wat betere pre amp er bij huren ?
 
Wat voor channel strip zou ik het beste kunnen nemen ? Het liefst dus 1 waar echt alles op zit, compressor, de-esser, etc.. ( vind dit dan wel wat makkelijker dan het op de pc te doen)
Maar dus in principe moet ik dan weer een nieuwe geluidskaart kopen voor mijn mic of niet? Of kan ik wel de tascum us 122l ( desondanks dat daar al een preamp op zit) icm de channel strip kunnen gebruiken?
 
probeer wat meer acoustiek te creeeren in je kamer .

hoor nog licht dat (slaap kamer geluid )
 
Origineel geplaatst door jimmyjones
probeer wat meer acoustiek te creeeren in je kamer .

hoor nog licht dat (slaap kamer geluid )

Bedankt voor je reactie, ga er aan werken!
 
Ik heb even geluisterd en het de vocals zijn hardstikke goed juist, het is volgens mij meer de issue hoe deze in de track liggen en dat beat de stem wat wegdrukt/overheerst, je zou eens een voice strip moeten toepassen, die maakt als het ware een kleine inham in je track zodat daar je stem mooi inpast....

Maar jah dat is dan ook ge kunst van het geheel, om de stemmen goed in te mixen en te masteren, success
 
Origineel geplaatst door Galo
Ik heb even geluisterd en het de vocals zijn hardstikke goed juist, het is volgens mij meer de issue hoe deze in de track liggen en dat beat de stem wat wegdrukt/overheerst, je zou eens een voice strip moeten toepassen, die maakt als het ware een kleine inham in je track zodat daar je stem mooi inpast....

Maar jah dat is dan ook ge kunst van het geheel, om de stemmen goed in te mixen en te masteren, success

Voice strip ?? Verklaar u nader..:)
 
tjah moek da zeggen... beelden zeggen meer dan woorden of zo iets...
 

Attachments

  • voicestrip.jpg
    voicestrip.jpg
    259,6 KB · Bekeken: 57
Ben er achter waarom ik mijn vocalen niet goed vond klinken. Het lag dus echt aan mijn computerboxen, als ik een zelfgemaakte track afspeelde via mijn pc, dan hoorde ik echt heel duidelijk de bass van de vocalen. En vandaag had ik een track beluisterd op school op andere boxen, en daar klonk het gewoon heel goed. Dus ik moet gewoon degelijke studiomonitoren gaan kopen. :)
 
volgens mij zit je de boel te flessen...gewoon voor de exposure een geweldige track uploaden en zeggen dat je een probleem hebt

;) ;) ;)

just kidding! Super liedje, lekker relaxed, hup naar de platenfirma ermee.
 
Origineel geplaatst door Stage73
volgens mij zit je de boel te flessen...gewoon voor de exposure een geweldige track uploaden en zeggen dat je een probleem hebt

;) ;) ;)

just kidding! Super liedje, lekker relaxed, hup naar de platenfirma ermee.

hahaha, je hebt me door..:engel:
 
Back
Top