Expression Pedal Vraag...

gremlin23

Compleet gestoord!
Lid sinds
3 december 2004
Berichten
1.186
Hey guys,

Ik heb gister in een vaag winkeltje (in Düsseldorf) een oude Technics Expression Pedal (Model :SZ-E2) gekocht voor 20 euro. Ik vond het een goed prijsje voor iets waar vaak veel te veel voor wordt gevraagd. Ik weet dat er een kwestie is van 'polariteiten' is en dat ze soms wel soms niet op je keyboard werken. Ik heb een Remote SL en een Kurzweil PC1x. Op de Remote SL kan ik het probleemloos aansluiten (daar heb je de optie om tussen een negatieve en positieve polariteit te switchen). Op de Pc1x heb ik zo een optie echter nog niet kunnen vinden. Ik dacht dat die er was maar misschien toch niet. De Technics werkt momenteel in reversed mode op mijn Pc1x. Hoewel het pedaal het op mijn Novation Remote doet vind ik het belangrijker dat het op mijn Pc1x werkt.
Ik weet dat ik het pedaal kan openschroeven om vervolgens twee draadjes om te wisselen ( welken trouwens? Ik heb een witte, rode en een goude..). Echter kan ik niet solderen... Is het ook mogelijk om de kabel open te snijden en vervolgens twee draadjes die daarbinnen zitten open te snijden en met elkaar te verwisselen (plakband methode)?

Uiteindelijk nog een laatste vraag met betrekking tot de "expressie" van mijn expressie pedaal. Na wat uitproberen (het langszaam en snel druk uitoefenen op het pedaal) ben ik erachter gekomen dat de expressie curve van een exponentiël aard is ( wanneer men de pedaal een klein beetje indrukt dan is het veel preciezer dan wanneer men het verder indrukt).
Is dit normaal, of hoort het Lineair te zijn?
Hoewel ik 20 euro niet veel vind, vraag ik mij af of ik dit pedaal nog moet houden of moet omruilen. Ik kan er altijd een andere bijkopen voor de PC1x. De Yamaha FC-7 (volgens internet reviews) lijkt mij heel interessant maar dan is het nog maar de vraag of deze op mijn pc1x werkt.

Sorry voor de misschien wat slordige zinnen en het mogelijk slechte taalgebruik.
Ik zit in een duur (@%%$) internet café....

Alvast bedankt,

Frederik.

PS: Nog een vraagje met betrekking tot expressie pedalen. Het werkt toch net zoals het gas pedaal op een auto? Ik bedoel dus de richting waarin men deze induwt.
 
Back
Top