aneloog in fruityloops

vlamman

Ingeburgerd
Lid sinds
15 juli 2006
Berichten
54
goedemidag mensen
ik had een vraag,en hoop dat iemand mij dit uit kan leggen.ik werk met fl en heb een (bv)djx,en daar neem ik een melodie mee op,op de bekende weg van naar fl mixer gaan,op sppor staan en floppy drukken,de aneloog in van mijn m-audio selecteren,en dan op een spoor midi out selecteren,op rec drukken en spelen.de melodie staat dan als wav in een map,en kan hem in laden op een ander spoor......maar nu dit,voor de gene die mijn verhaal nog volgt.als ik een melodie speel moet ik super goed op de maat spelen,en wat ik speel kan ik niet afluisteren,de melodie staat wel in mijn midiout spoor.en als ik het in pianoroll het op de maat zet,en dan weer op rec druk,dat werkt ook niet.en ik weet als je in cubase wat gespeelt heb,kan je zeggen dat tie het op 16 of 32 moet zetten,dus als je niet goed gespeelt hebt,staat het dan wel op de maat,en mijn vraag is nu,kan dat ook met fl.ik krijg het niet voor elkaar als ik aneloog iets speel dat fl het in de maat zet,kan iemand mij daar mee helpen
thx vlamman
 
aneloog?

enniewees, dump dat fl, en ga met kjoebeest aan de gang.. FL zuigt idd nogal voor midi / audio opname
 
ik snap wat je bedoeld
je wilt QUANTITIZEN
in patternview, trackview: alt+q als ik me niet vergis
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
aneloog?

enniewees, dump dat fl, en ga met kjoebeest aan de gang.. FL zuigt idd nogal voor midi / audio opname

Jongen...... FL is dope, je moet gewoon die shit beter checken.
 
Origineel geplaatst door Raph
Jongen...... FL is dope, je moet gewoon die shit beter checken.

wil je met audio sporen aan de gang en midi is FL idd de shit 8o)
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
wil je met audio sporen aan de gang en midi is FL idd de shit 8o)
idem als je hardware gebruikt waar geen editor van bijzit, maken is dan wel makkelijk - maar je mist je patchlijst
 
thx Ramoonus

thx Ramoonus

thx Ramoonus

daar heb ik wat aan,dat is wat ik bedoel,zal s kijken of het werkt,en voor iedereen die zegt dat fl te veel zuigt,klopt je heb er een top systeem voor nodig, lmaar dan wekt het persoonlijk 10 beter dan elk ander pg.

vlamman
 
Re: thx Ramoonus

Re: thx Ramoonus

Origineel geplaatst door vlamman
thx Ramoonus

daar heb ik wat aan,dat is wat ik bedoel,zal s kijken of het werkt,en voor iedereen die zegt dat fl te veel zuigt,klopt je heb er een top systeem voor nodig, lmaar dan wekt het persoonlijk 10 beter dan elk ander pg.

vlamman
nee hoor
ik ken mensen die met een p1 er tracks uit halen
 
de pianorol van FL is eigelijk één van de beste die er is. kan je genoeg midibewerkingen mee doen. en met de komst van edison word audiobewerking al een heeeeel stuk makkelijker.
maaaar als je veel externe hardware hebt en dergelijke is het wel beter om naar cubase over te stappen. maar als pure software setup blaast FL cubase uit het water hoor :D
 
ik werk al jaren met fl,en maak tracks met +-12 audio sporen,4 vst plugins,met veel effecten er overheen,alles tegelijk,en ik heb nergens last van.
ik heb zelfs een hiphop track met 19 sporen waar op een mc staat ,en ook nog met effecten er over heen,en dan de rest van de track nog,en loopt als een trein.
maar goed elk zijn ding,draait toch om het eind resultaat.

thx for the help

http://acidmike.webdez.nl/

binnenkort los... zijn de tracks te horen,en mensen die ook anderen willen laten horen wat ze kunnen.
natuurlijk beschermt voor de gene die dat al niet gedaan heeft.

vlamman
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=69951&highlight=cubase

hier nog iemand die kort geleden van FL is overgestapt naar cubase omdat midi/audio bewerking te zwaar zuigt in FL

Nee, wel ben ik overgestapt naar FL omdat ik helemaal gek werd van al de mogelijkheden van cubase en/of logic, meer bezig met het scherm dan met music :r . In FL zijn je nummers in mijn optiek op de lange termijn beter te onderhouden. Ik werkte in cubase/logic ook al met ghost copies maar in FL kan je alleen maar op die manier werken. Dat FL alleen goed werkt als je alleen maar VST gebruikt is echt grote onzin. Ik denk dat de phrase "less is more" goed kan worden toegepast op FL.
 
Origineel geplaatst door dennisb
Nee, wel ben ik overgestapt naar FL omdat ik helemaal gek werd van al de mogelijkheden van cubase en/of logic, meer bezig met het scherm dan met music

als jij meer bezig was op t scherm en gek werd van de opties heb je je duidelijk niet diep genoeg verdiept in cubase..
het is idd erg uitgebreid maar als je je weg weet, ben je echt niet langer bezig op t scherm dan FL of iets dergelijks..

wat volgens mij een hoop mensen niet gebruiken is de Tile funktie.. en ja dan zit je vaak heen en weer te switchen tussen je mixer en andere zooi.. als je het een beetje goed indeeld heb je alles dicht bij de hand en erg overzichtelijk
en in cubase 4 is t allemaal nog beter geworden (heb ik helaas nog niet)..

dat FL omslachtig is met midi en audio is volgens mij algemeen bekend..
natuurlijk is er mee te werken (onder het motto, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan)
 

Attachments

  • cubasesx.jpg
    cubasesx.jpg
    83,3 KB · Bekeken: 45
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
als jij meer bezig was op t scherm en gek werd van de opties heb je je duidelijk niet diep genoeg verdiept in cubase..
het is idd erg uitgebreid maar als je je weg weet, ben je echt niet langer bezig op t scherm dan FL of iets dergelijks..

Ik denk dat we met een "smaken verschillen" kwestie te maken hebben. We zullen hier dus nooit uitkomen en dat hoeft ook niet want we hebben allebei gelijk. Ik zit al de hele dag naar het scherm te turen voor mijn werk (ben zelf programmeur) en als ik mij laaf aan mijn geliefde hobby dan wil ik gewoon op een zo'n simpel mogelijke manier werken, ik wil me niet in software verdiepen. Als je het helemaal te gek vindt om diep in software te duiken en de wereld aan mogelijkheden te hebben dan is cubase je ding.:okdan:
 
wel eens in een donker verleden met fruitige loops gespeeld maar werd er niet vrolijk van zeker niet qua midi en externe synths e.d. dus dat was snel bekeken. geef mij dan maar Logic ;)
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
enniewees, dump dat fl, en ga met kjoebeest aan de gang.. FL zuigt idd nogal voor midi / audio opname

Joh! No shit :). resonance sprak o.a. over mij. Ik ben degene die met plezier is overgestapt
naar cubase (studio 4 moet nog arriveren bij voerbek, maar ik ben al "bezig" om het zo maar te
zeggen)

Verder is het automatiseren van sysex echt geen pretje in FL. het recorden van het hardware-
genknoppendraai gaat zo-veel fijner met kjoebees. Gebruik je louter vst, dan is FL de atoom-
bom.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Ramoonus
ik snap wat je bedoeld
je wilt QUANTITIZEN
in patternview, trackview: alt+q als ik me niet vergis

Audio quantizen ?? das nieuw... :L

Je kan beter gewoon wel op de maat leren spelen anders moet je je midi opnemen en niet direct je audio...
 
Back
Top