Taperuis, bandrecorder vs cassettedeck

Oppassen

Oppassen

Gebruik Nooit Ether Dit Produkt Wreet Uw Koppen In.
 
zuivere alcohol aangekocht bij de apotheker (klein potje nemen vrij duur)

Valt mee hoor. Ik betaal iets van 2,50 voor 100ml 96%. Zuiverder wordt volgens mij niet in de reguliere kanalen verkocht (is ook niet chemisch stabiel).
 
Alcohol

Alcohol

De laatste maal heb ik ook een 3 euro betaald en 96% is de zuiverste die je kan kopen.

Groeten iedereen
 
Dat is niet het punt. Alcohol droogt rubber uit, waardoor het hard wordt.
 
Ik heb vroeger in een oude "midi-toren" de koppen zitten reinigen met een beetje ehm.. dorgisterij alcohol (70%), ook de aandrukrolletjes die er bruin uitzagen. Dat was een slechte move.

Dat is niet het punt. Alcohol droogt rubber uit, waardoor het hard wordt.

Daarnaast kan vet rubber toch ook breken?
 
Ik heb vroeger in een oude "midi-toren" de koppen zitten reinigen met een beetje ehm.. dorgisterij alcohol (70%), ook de aandrukrolletjes die er bruin uitzagen. Dat was een slechte move.



Daarnaast kan vet rubber toch ook breken?

70% alcohol is altijd een slecht idee. De resterende 30% is nl. water... niet goed voor je koppen en capstan. Aandrukrollen van een reel recorder kun je het best loshalen en schoonmaken met lauw water en veel afwasmiddel. Even laten weken, en dan zachtjes schrobben met een zachte tandenborstel. Bij casssettedecks ben je helaas beperkt tot wattestaafjes. Let wel op dat die niet pluizen, pluis is lastig los te krijgen en kan zich om je capstan wikkelen...
 
Back
Top