Probleempje met Rode nt2a

Mctom

Nieuwkomer
Lid sinds
23 september 2006
Berichten
16
Hallo!

Ik heb afgelopen zaterdag een rode nt2a aangeschaft. Ik zit nog niet zo lang in 't 'vak' maar ik ben niet heel tevreden over de kwaliteit. Kan dat komen doordat ik niet zo heel goed kan afmixen? ik heb 8dagen om 'm terug te brengen maar ik heb horen zeggen dat ie wel goed moest zijn. Ik zit dus een beetje in een dubio. Ik wil 'm gebruiken voor rap/hiphop. Ik heb verder een mengpaneel: Behringer ub 802 en een geluidskaart: M-audio Mobilepre. Zou iemand mij kunnen helpen?

M.V.G

Tom
 
een mic gebruiken die 2 of 3 keer duurder is dan die lompe behringer mixertjes is sowieso al een slecht idee..
ik zou t probleem eerder daar zoeken .. hoe vind je de rest klinken door je behringer mixertje tegenover je mic?

je zou die mic eigenlijk eens op een betere setup moeten testen, want die mic komt sowieso niet tot zn recht op zo'n behringer ub 802 mixertje, daarnaast maakt t natuurlijk ook veel uit waarop je afluisterd..
 
Bericht door een moderator:
verplaatst en titel wat duidelijker gemaakt :)

Volgens mij is 't een prima microfoon. Wat vind je niet goed klinken op dit moment? En heb je 'm vergeleken met andere microfoons?
 
Ik heb momenteel niet veel anders dan de mic op mn mengpaneel aangesloten (Komen nog monitoren) Maar daar kan het dus aan liggen? wat is dan een goede mixer voor mij? m'n budget daarvoor is ongeveer 300/400 of is dat te weinig?
 
Origineel geplaatst door Mctom
Ik heb momenteel niet veel anders dan de mic op mn mengpaneel aangesloten (Komen nog monitoren) Maar daar kan het dus aan liggen? wat is dan een goede mixer voor mij? m'n budget daarvoor is ongeveer 300/400 of is dat te weinig?

als je naar kleine mixertjes op zoek ben kun je voor 300/400 euro hele leuke mixertjes kopen..

kleine soundcrafts of mackies klinken stukken beter en zijn nieuw makkelijk te koop voor jouw budget
 
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Bericht door een moderator:
verplaatst en titel wat duidelijker gemaakt :)

Volgens mij is 't een prima microfoon. Wat vind je niet goed klinken op dit moment? En heb je 'm vergeleken met andere microfoons?


Ik heb 'm niet getest maar ik had hiervoor een Behringer C1 en de kwaliteit is niet heel veel verschil. Binnenkort laat ik het eerst afmixen en als het me dan bevalt zie ik wel verder. Maar het is dus een optie om een nieuwe/betere mixer aan te schaffen?
 
Origineel geplaatst door Mctom
Maar het is dus een optie om een nieuwe/betere mixer aan te schaffen?

als je behringer heb is het sowieso altijd een optie en bijna altijd een stap vooruit wat je ook koopt :P

maar goed, zoals ik al zei, check eerst eens je mic bij iemand of in de winkel op een betere setup, want het kan natuurlijk gewoon zo zijn dat die mic je ding niet is, en dan koop je weer onnodig nieuwe spullen terwijl je misschien tevreden was met wat je had..
 
http://www.musicstore.de/de/global/0_0_G_0_PAH0000416-000/0/0/0/detail/musicstore.html

dit lijkt me een leuke mengert voor je budget.. kun je qua inputs weer ff vooruit en er zit een lexicon galm in
lijkt me ideaal voor jouw doeleindes .. maar goed.. kijk ook ff verder, je heb iig een ideetje nu wat er te koop is voor je budget

sowieso klinkt alles wat je door een soundcraft of mackie o.i.d. haalt alweer beter als elke behringer mixer
de meeste behringer mixers klinken sowieso al dof van zichzelf .. de EQ is kut, dus tja als daarop gaat afmixen moet je idd geen wonderen verwachten van een 300 euro dure mic
 

Attachments

  • pah0000416-000.jpg
    pah0000416-000.jpg
    24,4 KB · Bekeken: 53
hey trouwens ik heb je mic ff opgezocht.. mag ik vragen wat je ervoor betaald heb?
als het meer als 329 is zou ik m sowieso maar terug brengen, en ergens anders goedkoper halen en dan gelijk een mengert mee bestellen.. bestellen in duitsland (8 euro verzend of gratis) daar heb je gelijk 3 jaar garantie ipv 1 of 2 jaar in NL, daarnaast heb je 1 maand ipv 8 dagen om iets terug te sturen wat je niet bevalt
 
Hij was 290,- en ik heb 'm voor 270,- gekocht omdat ik mn oude inleverde...

Beetje jammer van de winkel dat ik er maar 20,- voor kreeg maar ja. (voor die c1)
 
Origineel geplaatst door Mctom
Hij was 290,- en ik heb 'm voor 270,- gekocht omdat ik mn oude inleverde...

Beetje jammer van de winkel dat ik er maar 20,- voor kreeg maar ja. (voor die c1)

was dat incl shockmount? al heb je dat denk ik niet nodig als je alleen mc werk doet..
voor 329 heb je m iig met shockmount in duitsland.
shockmount kost los 69 euro kan evt. wel handig zijn voor studio werk zodat je handen vrij heb om andere apparatuur te bedienen

maar goed, sowieso raad ik je een betere mixer aan, je zou je mic kunnen terug brengen en dan ff een nieuwe set bestellen uit duitsland, heb je een (kleine) maand de tijd om op je gemak die mic + betere mengert te testen
bevalt t niet kun je zo t hele zooitje weer terug sturen en krijg je zonder problemen of vragen je geld terug

een C1 kost nieuw trouwens maar 48 euro zie ik net.. dus die 20 euro lijkt me fair voor meer als die prijs kunnen ze m amper weer doorverkopen 2e hands..
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
was dat incl shockmount? al heb je dat denk ik niet nodig als je alleen mc werk doet..
voor 329 heb je m iig met shockmount in duitsland.
shockmount kost los 69 euro kan evt. wel handig zijn voor studio werk zodat je handen vrij heb om andere apparatuur te bedienen

maar goed, sowieso raad ik je een betere mixer aan, je zou je mic kunnen terug brengen en dan ff een nieuwe set bestellen uit duitsland, heb je een (kleine) maand de tijd om op je gemak die mic + betere mengert te testen
bevalt t niet kun je zo t hele zooitje weer terug sturen en krijg je zonder problemen of vragen je geld terug

een C1 kost nieuw trouwens maar 48 euro zie ik net.. dus die 20 euro lijkt me fair voor meer als die prijs kunnen ze m amper weer doorverkopen 2e hands..


Nope, geen shockmount... Maar die c1 zag er prima uit en amper gebruikt.. Er zitten winkels tussen die zon mic gewoon weer voor 50euro verkopen. Is toch niks aan te zien of die 2e hands is
 
Origineel geplaatst door Mctom
Nope, geen shockmount... Maar die c1 zag er prima uit en amper gebruikt.. Er zitten winkels tussen die zon mic gewoon weer voor 50euro verkopen. Is toch niks aan te zien of die 2e hands is

jah jammer genoeg zijn er idd winkels die dat doen.. vooral als je m terug brengt in doos en alles..
maar een eerlijke zaak zou m voor zo'n 20/30 euro als occasion aanbieden, en als je dan voor minder als 50 een nieuwe heb met 3 jaar garantie wist ik t wel :)
 
waarschijnlijk hoorde je niet veel verschil tussen de mics omdat je

a) het ding aansluit op een matige mixer met matige voorversterker

b) microfoontechnieken nog niet goed beheerst.


het is niet zo eenvoudig als het lijkt. dit soort wbsites staan vol met goede tips over microfoons en opnames. :)
 
is een soundcraft epm serie niet wat voor je?
nieuwe serie en goed te betalen zullen vast wel betere pre-amps inzitten en eq dan je ouwe menger!
 
heb je een mixer nodig? als je alleen met een preamp afkan, zou ik dat doen.

verwacht overigens niet te veel van afmixen. een NT2 hoort ook zonder compressie en EQ al solide te klinken.
 
En als ik mn mic op de m-audio mobilepre doe? Ik zal kijken voor een mixer/pre amp. Iemand nog een aanrader qua preamps?
 
Back
Top