from scratch studio build-up

nox

Stamgast
Lid sinds
16 januari 2005
Berichten
402
Locatie
Maarssen
ik dacht ik drop ook eens een verslag van m'n nieuwe locatie, ik moest eerst een en ander uitbreken en kozijnen opnieuw plaatsen om de kamer rechthoekig te krijgen, toen eerst 't vloertje gelegd, 2,5 cm dik semi-parket met een extra dikke ondervloer

vloertjewd2.jpg


daarna vanaf de blueprint afgetaped wat waar moest komen te staan en van daaruit de wanden een voor een van de grond af bouwen en tunen

dsc01706hl2.jpg


beginnend aan de achterwand 15 cm van de muur af, met touw achter de studs om de isolatie tegen te houden

dsc01710ay8.jpg


vervolgens volgepropt met 703 en spaanplaat ervoor bevestigd

dsc01713ri2.jpg
 
toen eerst een kleurtje gegeven en de basstraps getuned, spotjes opgehangen en wat high-absorbers

dsc01715jg1.jpg


na wat biertjes en wat peukies begonnen aan de voorkant, eerst 't frame vanaf 10 tot 30 cm van de muur af, isolatie erin en platen ervoor, en meteen de basstrap links gefixt

dsc01719ak6.jpg


so far so good, toen begonnen aan 't frame voor de linker zijwand

dsc01720br9.jpg


en de zijwand af en getuned, gelijk maar is ff wat gear aangesloten voor een tussentijdse test die erg positief was

dsc01721pe6.jpg
 
vanaf dat moment werd 't eigenlijk best lastig, ik moest iets van een mobiele absorber maken die ik voor m';n badkamerdeur kon zetten, en uiteindelijk heb ik gekozen voor een soort duer aan een bevestiging met scharneiren en een zwenkwieltje om 'm soepel open en dicht te laten gaan, tuned en wel

dsc01724xp0.jpg


dsc01728wd6.jpg


en zo is ie open, badkamerduer moet eerst nog ff een stukje afgezaagd worden omdat de studiovloer natuurlijk zo'n 4 cm hoog ligt

dsc01725rr8.jpg


dat ging zo slecht nog niet, maar voor de rechterhoek voor moest ik toch echt een mobiele basstrap maken, en ook met succes, deuren 'tzelfde verhaal :)

dsc01727yh8.jpg


nu is 't op dit punt alleen nog een kwestie van een plafondje ophangen op de hoogte waar de rode verf stopt en 2 monitorstands bouwen van pvc buizen en houten plaatjes en dan is 't finito.. ik heb ervor gekozen geen diffusers te maken gezien m'n budget 't ff niet meer toeliet en het bij nader inzien ook minimaal effect zou hebben gehad, afgaande op de tussentijdse test.. ik ben hier nu 10 dagen mee bezig geweest, verdeeld over een weekje of 3 en heb er een kleine 800 pleuro's aan uitgegeven

dsc01729rn7.jpg
 
dan kan je wel je hitsong inzingen vanuit de douche :)
 
klopt ontwerper

wat die badkamer betreft, er zit aan de achterkant van die absorber wat noppenschuim die eventueel vocht door de deur wel aankan en er zit goede ventilatie

dat van dat opnemen zat ik ook aan te denken ja, zeker eens proberen :D

edit: zoveel apps heb ik trouwens niet hoor rocksteadybeat, voornamelijk softwarebased hier
 
Laatst gewijzigd:
ja asje software based werk kunje best een leuke mixer en afluister set in een kleine kamer plaatsen en ruimte over hebben ,..
word ander aster veel synth in staan ,..
mbt wat heb je je acoustica aangepast,..geluids overlast ,...of beter afluisteren ,..

looks good wat zijn je monitors klein front speakers ofso:okdan:
 
ik heb een set dynaudio bm6a staan, had ze met de luisterproef ff op m'n tafel gezet maar ik heb zojuist m'n stands afgemaakt

thanks voor de reacties in elk geval, morgen ben ik als 't goed is helemaal klaar en drop ik 't resultaat
 
Back
Top