Help! Live start niet meer op

Origin X

8 Bit
Lid sinds
27 september 2001
Berichten
600
Oke ik zit flink in de panarie.

Ik heb sinds kort Ableton Live 6, dat naar behoren werkte.

Nu dacht ik er vandaag eens aan om voor de standaard vst folder, die van Cubase aan te wijzen.
Na dat gedaan te hebben ging Live ineens flippen dat allerlei plugs niet gingen werken in Live.
Vervolgens sluitte het programma zichzelf af. Nadat ik hem opnieuw opstarte ging hij weer in de cubase vst
folder graaien, waarna hij steeds weer zichzelf afsloot.

Wat ik toen maar gedaan heb is de cubase vst folder hernoemt, zodat Live hem niet meer kon vinden.
Toen moest ik van Live een andere folder kiezen waarna ik uit ultieme stomheid gewoon de root schijf heb geselecteerd... Als ik nu vervolgens Live opstart, zie ik het opstart logo, maar kapt hij ermee nadat hij de vsts gaat scannen.

Ik zag toen als enige oplossing om het pakket te herinstalleren. Ik dus: 1. Live uninstall, 2. Registery clean, 3. Live install.
Maar wat is nu het geval: Hij start nog steeds niet meer op! Bij het scannen van de vsts klapt hij er uit.
Doordat ik niet meer in het programma kom, kan ik de vst folder ook niet veranderen.
Ik kan ook niet een preference file vinden waarin ik het kan veranderen.

Help =(

(eerst maar even hier proberen, anders vragen aan ableton zelf. Kan het antwoordt iig niet vinden in de manual of faq)
 
tja dat is idd =( maar kijk eens als je xp hebt naar je systeemherstelpunten :)
 
Als ik het Live forum er op na lees, merk ik dat er idd een bug in het vst scanning gedeelte zit.

Ik vind het erg stom dat je het programma niet kan opstarten in een safe mode, of dat er geen ini file is waarin je bepaalde preferences kan uitlezen en veranderen.

Nog stommer is dat hij het nog steeds niet doet na een herinstall. Ergens op de schijf moet hij dus preference data bewaren, dat zelfs na een registery clean blijft staan :confused:
 
Staat er niets opgeslagen in de application data folder?

(bijvoorbeeld C:\Documents and Settings\[username]\Application Data)
 
Origineel geplaatst door mc_kwok
Staat er niets opgeslagen in de application data folder?

(bijvoorbeeld C:\Documents and Settings\[username]\Application Data)

Aaaah dank u, dank u, dat was het dus :)

Voel me wel een beetje dom nu, had dit zelf ook wel kunnen weten.
Ik heb de ableton map in de application data verwijderd, waarna bij het opstarten van mijn vers geherinstalleerde Live alle default live packs en application data weer opnieuw werden geïnstalleerd.

Edit: ben benieuwd of je ook die preference bestanden in de application data folder kan bewerken.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top