Ableton Live plug in folder

Eis-T

Dampgolf
Lid sinds
13 oktober 2009
Berichten
795
ik heb wat ongelofelijk stoms gedaan: bij het veranderen van mijn plug in folder in ableton live heb ik deze per ongelijk op C:\ gezet waarna deze automatisch begon te rescannen en crashte. als ik ableton opstart zoekt hij zo'n 500 gig aan bestanden door naar .dll files en na 10 minuten hard werken geeft hij een error en houdt er mee op. ik heb het nu al 5x geprobeerd maar het programma blijft vastzitten..

is er een manier om de plugin folder te veranderen zonder het programma op te starten? of de scan bij het opstarten te omzeilen? ik weet niet welk bestand ervoor zorgt dat het vastloopt aangezien hij enkel een error geeft zonder uitleg..

alvast heel erg bedankt!
 
zojuist Ableton opnieuw geïnstalleerd maar ook nu doet ie het niet :( hij blijft heel lang hangen bij scanning plugins om vervolgens met een error te komen.
 
Installeer Ableton eens naar een nieuwe/andere folder? Verschillende versies installeren zichzelf standaard in verschillende folders en hebben hun eigen settings. Ik heb nu 3 versies Live zonder problemen naast elkaar draaien. Misschien dat dezelfde versie installeren naar een nieuwe/andere folder ook voor een verse set settings zorgt.
 
Bedankt voor de tip, lijkt een goede oplossing maar bleek ook niet te werken :( bij de first run begint hij weer met scannen van de plug ins op de C schijf...

heb nu al 3x opnieuw geinstalleerd en verschillende dingen geprobeerd maar hij blijft het maar niet snappen :frons:
 
op internet een paar lotgenoten gevonden en die hebben het ook niet weten op te lossen... :( http://www.looperman.com/forum.php?tid=34897

Als het niet lukt moet ik Ableton maar contacteren. ik heb geen zin om mn OS helemaal op nieuw te installeren.

edit: er schijnt ergens een Preferences.cfg bestand te staan waarvan ik de kans groot acht dat het daarin staat. waar vind ik die? met de harde schijf doorzoeken vind ik niets :(
 
Laatst gewijzigd:
probleem opgelost! :slotje:

ergens staat een verstopte map bij gebruiker\ nogwat met daarin de map ableton en het bestand preferences.cfg
na het openen van dit bestand met wordpad kon ik er geen chocola van maken dus heb ik het bestand weggegooid en gepoogd ableton te starten. tot mijn grote verbazing startte het programma op met de standaard instellingen :)

dus... mocht je zo stom zijn als ik en je plugin folder op C:\ zetten dan weet je nu wat je moet doen :D
 
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem......
Zitten prutsen aan de VST directory in de setup van Ableton.
Eerst leek er niets aan de hand. Maar nu ik Ableton opstart stuurt hij me steeds naar setup om de vst folders aan te duiden. Wat ik dan ook doe en alles lijkt in orde. Maar als ik Ableton terug herstart begint alles weer van vooraf aan.
Het probleem is dat ik die preferences.cfg maar niet kan vinden op mijn MBP. Dus kan hem dan ook niet deleten
Zelf niet met de Spotlight.
Hel!!!!!:stupid
 
Ik heb een folder Ableton Project Info met:
AbletonLibrary.ini
Cache.cfg
Packages.cfg
Project.cfg
UpgradeLog.txt

maar geen preferences.cfg

Heb ook een search gedaan op hidden files

Zou de Time Machine backup een idee zijn?
Maar welke folder(s) moet ik dan terug zetten?
 
Er staat heel wat in die folder, maar niets van Ableton helaas
 

Attachments

  • Screen Shot 2012-09-17 at 16.04.49.jpg
    Screen Shot 2012-09-17 at 16.04.49.jpg
    92,9 KB · Bekeken: 86
Het is me nu gelukt om Ableton op te starten met de VST folder en mijn template (met effecten op sends enz) gaat nu zonder problemen open

Als ik een set wil openen krijg ik soms de foutmelding dat hij dus die preferences.cfg niet kan vinden.
Ik vind hem ook nergens, ook niet op de Time Machine. Alsof die nooit bestaan heeft.....

En bij iedere set die ik open, beginnen mijn BUS-kanalen te piepen en te knarsen. Enkel niet als ik een nieuwe set aanmaak via de template, dan doet Ableton normaal.
 
Back
Top