Korg K49 problemen

lceylan1981

Nieuwkomer
Lid sinds
15 oktober 2006
Berichten
3
Locatie
Almere
dag mensen,

Ik heb een klein probleempje,

Ik heb sinds 2 weken een Korg K49 (midi).
Ik heb de hardware geinstalleerd en heb ook een software erbij gekregen M1 Le waar je dikke sounds uit kan krijgen.

Ik gebruik zelf Reason 3.0,maaaaar wil dus de sound van de programma in reason toevoegen.
Ik moet wel zeggen dat ik gewone geluiden via reason wel kan inspelen en opnemen.

Bij mij gaat het erom dat ik de soundeffecten in reason wil krijgen.

Ik hoop dat jullie mij een beetje begrijpen.

Met vriendelijke groet,

Levi
 
De M1 is of een standalone of vsti synth.
Een standalone synth kan je niet in een host programma laden.
Met een vsti synth kan dat wel mits het programma wat je gebruikt dat ondersteund.
Reason kan geen plugins laden. Daar heb je dus echt een ander programma voor nodig.
Cubase,Logic e.d.

Je kan natuurlijk wel als je echt met Reason wilt blijven werken (blijft een leuk programma)
samples maken van de M1 en die in reason laden.
Maar dat is wel lastig werken.
 
Kan jij mij dan kort uitleggen hoe ik dat dan kan doen de samples inladen..... ik vind het wel zonde als ik de effecten niet in reason kan laden.
 
Het makkelijkste is om ze gewoon naast elkaar te gebruiken in een andere sequencer (en dan Reason via Rewire). De sampler van Reason kan een aantal formaten aan, maar daar hoort dat van de M1 niet bij. Als de M1 bijvoorbeeld in Akai-formaat was had je de softsynth niet nodig, alleen maar de library; en dan zouden ze gelijk de markt kwijt zijn :).

Elke preset in de software M1 te resamplen is niet alleen ongelofelijk veel werk, het garandeerd ook niet hetzelfde resultaat. De filters in NN-19/NN-XT zijn niet gelijk aan die van de M1 plugin.
 
dus als ik het eigenlijk goed begrijp.
als ik de software wil gebruiken moet ik een ander programma hebben.....
 
Origineel geplaatst door lceylan1981
dus als ik het eigenlijk goed begrijp.
als ik de software wil gebruiken moet ik een ander programma hebben.....

Nee,als je de geluiden van de M1 wil opnemen, samplen, mixen etc. dan heb je daar een ander programma dan Reason voor nodig. Reason is een behoorlijk gesloten programma, in die zin dat het geen audio op kan nemen. Het kan alleen audio genereren van de onderdelen die erin zitten. Er zijn geen onderdelen (plug ins) aan toe te voegen. Dat hoeft ook niet want de vaste onderdelen (synths, samplers, drumcomputer, effecten etc.) zijn meer dan voldoende! De enige manier waarop je audio van andere vsti's kunt gebruiken in reason is om ze te samplen (kan ook weer NIET met Reason) en in te laden in één van de samplers van Reason. Maar zoals gezegd is dit enorm veel werk.

Wil je dus het geluid van de M1 opnemen, en ook Reason ernaast gebruiken, zul je een programma moeten gebruiken zoals bijv. Cubase. Hierin kun je dan de M1 als vsti gebruiken, en Reason via Rewire koppelen aan Cubase.

Reason is geen DAW!
 
Back
Top