Virus C templates voor Remote SL attached

Bram.deVries

Stamgast
Lid sinds
29 juli 2006
Berichten
106
Locatie
Amsterdam
Okay, okay, nog helemaal niet klaar, maar 't is een begin en ik vind het leuk om m'n ervaringen te delen. En wellicht dat iemand het leuk vind om voort te bouwen op mijn templates.....

Met wat geduld en veel plezier ben ik templates voor de Virus C bij elkaar aan het typen. Wordt bij het typen van alle labels en sysex wel behoorlijk afgeleid door het testen van de net gedefinieerde knoppen, heel erg blij wordt je daarvan. Kun je opeens in een paar seconden 6 parameters een beetje tweaken en dan weer genieten van het resultaat.

Methodiek:
- SoundDiver gebruiken om met Midi Monitor de sysexen te ontdekken
- intypen in de Remote SL editor
- verifieren dat het juiste slot in de Remote SL is geselecteerd, dan saven, uploaden
- Write indrukken op de Remote SL (anders bewaardt 'ie 'm niet...)
- en dan maar knoppen draaien en indrukken

In gebruik:
- uploaden naar 3 slots die naast elkaar liggen. Dan kun je mooi door de 3 'lagen' heen.
- ik denk dat het handig is om SoundDiver open te laten staan. Niet alle parameter waarden worden goed genoeg weergegeven op het scherm van de Remote SL; die geeft alleen maar numerieke waarden aan en ON/OFF. Maar zoals je weet heeft de Virus parameter waarden als "Up", "Down" en "As played".

Morgen hopelijk weer verder met typen en spelen. Als ik klaar ben zal ik de attachments verversen.

Greetz,
Bram
 

Attachments

  • virus c templates.zip
    1,4 KB · Bekeken: 51

Vergelijkbare discussies

Back
Top